Fitness Seller

Squats 80 --> 60 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoeveel deadlift je eigenlijk? Aan de verhouding deadlift squat is soms ook wel wat af te zien, gezien deadlifts cheaten een stuk moeilijker is ;)
Ik deadlift 70 kg.
 
Grote benen zal wel meevallen met 60kg squat.
Nja geen idee maar als je van 108 kg kwam icm maat 38 qua broeken heb je best wel grote bovenbenen, uiteraard vooral vet maar mijn benen hebben toch lang dat gewicht moeten dragen he ;) ennu nog op 74 kg zien mijn benen er toch zo uit dat ze meer moeten kunnen tillen.
 
Dan leg je hem dus niet goed. Kijk dit filmpje even en laat iemand in de gym je vorm checken. Waarschijnlijk leg je de bar te laag of span je je rug niet goed, of je handen zitten verkeerd, die zouden de bar moeten locken (NIET dragen, alleen op zijn plaats locken).

Thanks! Zal hem vanavond even checken!
 
Ik deadlift 70 kg.
Dan squatte je niet diep genoeg ;) Deadlift en squat gebruiken bijna dezelfde spieren, waarbij de deadlift een stuk efficiënter is, dus deze zal eigenlijk altijd hoger moeten zijn (uitzonderingsgevallen zoals superheavyweight powerlifters daargelaten)
 
Dan leg je hem dus niet goed. Kijk dit filmpje even en laat iemand in de gym je vorm checken. Waarschijnlijk leg je de bar te laag of span je je rug niet goed, of je handen zitten verkeerd, die zouden de bar moeten locken (NIET dragen, alleen op zijn plaats locken).

Mijn probleem was dus dat ik eerst low bar squat deed en nu high bar squat :D, weet ik dat ook weer, thanks!
 
Ja dat maakt een flink verschil hahaha lowbar kan ik ook 5-10 kilo meer squatten! Maar als je lowbar lekker vindt kun je die ook blijven doen, ze zijn beide prima.
 
Back
Naar boven