MuscleMeat

Squats 80 --> 60 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchAno

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2015
Berichten
150
Waardering
29
Lengte
1m73
Massa
78kg
hoi medesporters :),

Een paar weken terug kon ik 80 kg squatten en nu kan ik opeens maar 60 kg squatten? Met een paar weken bedoel ik 2-3 weken. Ik ben toch niet in zo weinig tijd zo weak geworden? :p of zou het kunnen dat ik ongemerkt mijn form anders doe nu waardoor ik het lastiger voor mezelf heb gemaakt?
 
Je deed ze voorheen in een smith machine??
 
Je deed ze voorheen in een smith machine??
No ik heb 3x de smith machine gebruikt en daarna wou ik gewoon gelijk de goede manier leren.. Die 80 heb ik met een barbell stang gehaald, net als die 60
 
Slaap kan veel doen. Als ik niet genoeg slaap merk ik dat ook. En je voeding?
 
Ik wacht op een goed antwoord, anders kun je net zo goed niet reageren kerel ;)

Om een beter antwoord te kunnen krijgen zul je toch echt betere informatie moeten leveren. :)

20 kg minder op een 80-60kg verhouding is echt heel veel, effectief gezien lever je dus 'zo maar'25% in.
Dan moet je wel een héél slechte dag hebben gehad om dit plausibel te maken.

Je suggereert zelf al iets (technische vorm) waar het aan zou kunnen liggen, maar dan nog kan dit alleen maar gestaafd worden met voor en na beeld-materiaal.

Het verschil tussen een net boven parallel squat en echt helemaal onder parallel zou die 20kg kunnen schelen.
 
Misschien te veel tegen je max gelift of inderdaad niet diep genoeg gesquat met die 80 kg.
 
Om een beter antwoord te kunnen krijgen zul je toch echt betere informatie moeten leveren. :)

20 kg minder op een 80-60kg verhouding is echt heel veel, effectief gezien lever je dus 'zo maar'25% in.
Dan moet je wel een héél slechte dag hebben gehad om dit plausibel te maken.

Je suggereert zelf al iets (technische vorm) waar het aan zou kunnen liggen, maar dan nog kan dit alleen maar gestaafd worden met voor en na beeld-materiaal.

Het verschil tussen een net boven parallel squat en echt helemaal onder parallel zou die 20kg kunnen schelen.

Misschien te veel tegen je max gelift of inderdaad niet diep genoeg gesquat met die 80 kg.

Misschien ga je nu dieper ja
Hmm als ik logisch nadenk zal dat het idd zijn.. Ik gebruik nu wel van die 1.25 kg platen als ondersteuning voor mijn hiel waardoor ik dieper kan zakken.. Maar toch scheelt het wel veel
 
Slaap kan veel doen. Als ik niet genoeg slaap merk ik dat ook. En je voeding?
Mijn voeding is in die tijd niet negatief veranderd, neem zelfs meer eiwitten en mijn KH zijn nu op sommige dagen high en op andere dagen even hoog als toen ik 80 kg deed. Kcal ook omhoog gehaald zelfs. Maargoed denk niet dat ik zoveel spiermassa kwijt ben maar dat het idd met form en diepte te maken heeft van de squat, zolang ik hem op 60 goed uitvoer vind ik het niet erg, dan liever 60 dan 80.. Wel vreemd dat ik zo 'weinig' kan aangezien ik grote bovenbenen heb omdat ik van een te zwaar gewicht kwam. Met leg press kan ik ook best zwaar en mensen uit de gym die even veel legpressen als mij kunnen ook meer squatten... Heeft dat met sterkte te maken of omdat hun die form beter onder de knie hebben?
 
Mijn voeding is in die tijd niet negatief veranderd, neem zelfs meer eiwitten en mijn KH zijn nu op sommige dagen high en op andere dagen even hoog als toen ik 80 kg deed. Kcal ook omhoog gehaald zelfs. Maargoed denk niet dat ik zoveel spiermassa kwijt ben maar dat het idd met form en diepte te maken heeft van de squat, zolang ik hem op 60 goed uitvoer vind ik het niet erg, dan liever 60 dan 80.. Wel vreemd dat ik zo 'weinig' kan aangezien ik grote bovenbenen heb omdat ik van een te zwaar gewicht kwam. Met leg press kan ik ook best zwaar en mensen uit de gym die even veel legpressen als mij kunnen ook meer squatten... Heeft dat met sterkte te maken of omdat hun die form beter onder de knie hebben?

Het is vaak een vorm kwestie.

Heel veel mensen die zeggen een diepe squat te maken, doen daadwerkelijk vaak een 3-kwart squat of zelfs maar een halve squat.
Dat scheelt al gauw tientallen kilo's....
 
Het is vaak een vorm kwestie.

Heel veel mensen die zeggen een diepe squat te maken, doen daadwerkelijk vaak een 3-kwart squat of zelfs maar een halve squat.
Dat scheelt al gauw tientallen kilo's....
Ja ik denk ook dat ik hem beter moet plaatsen op mijn rug ofzo, ik leghem wel op de goede plek alleen bij te veel gewicht heb ik het gevoel dat hij van me rug afglijdt :p
 
Volgende week dan-> 40. Succes
 
Ja ik denk ook dat ik hem beter moet plaatsen op mijn rug ofzo, ik leghem wel op de goede plek alleen bij te veel gewicht heb ik het gevoel dat hij van me rug afglijdt :p

Dan leg je hem dus niet goed. Kijk dit filmpje even en laat iemand in de gym je vorm checken. Waarschijnlijk leg je de bar te laag of span je je rug niet goed, of je handen zitten verkeerd, die zouden de bar moeten locken (NIET dragen, alleen op zijn plaats locken).

 
Grote benen zal wel meevallen met 60kg squat.
 
Hoeveel deadlift je eigenlijk? Aan de verhouding deadlift squat is soms ook wel wat af te zien, gezien deadlifts cheaten een stuk moeilijker is ;)
 
@TS: ik denk ook dat je form nu gewoon anders/beter is dan in het begin.


Grote benen zal wel meevallen met 60kg squat.

Misschien zijn het wel gewoon "one legged squats" met 60 kg :p

weightedpistol2.jpg
 
Back
Naar boven