XXL Nutrition

Squats, Guns & Ammo: EQ's Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag echt werkelijk overal spierpijn! Tevens zit ik op het randje van een verkoudheid. Hopelijk is genoeg eten en slaap voldoende om het niet te worden...
 
Vandaag echt werkelijk overal spierpijn! Tevens zit ik op het randje van een verkoudheid. Hopelijk is genoeg eten en slaap voldoende om het niet te worden...

Wat voor mij altijd werkt om een verkoudheid te onderdrukken is idd genoeg vreten (veel proteine), extra mulitvit plus exta vitamine C plus extra visolie caps.
 
@ eq_909
je bent dan zeker toch ziek geworden.
al zo lang geen posts meer van je.
Beterschap.
 
ja man, wanneer begin je nou eens echt fatsoenlijk met knallen?
 
@ eq_909
je bent dan zeker toch ziek geworden.
al zo lang geen posts meer van je.
Beterschap.

ja man, wanneer begin je nou eens echt fatsoenlijk met knallen?

Haha ja, toch ziek geworden (maar gelukkig geen keelontsteking, waar het wel op leek). Na de nodige uurtjes slaap en wat extra vitamines ben ik er nu wel weer bovenop. In ieder geval genoeg om morgen weer de gym in te duiken.
 
Laat maar zien slet, succes!
 
14-05-'07 (1.1)

Zercher Squat:
5 x 60
4 x 70
3 x 80
2 x 90
1 x 95
5 x 5 x 100

Overhead Press:
5 x 25
4 x 30
3 x 30
2 x 35
1 x 40
5 x 5 x 40

Power Clean:
5 x 40
4 x 45
3 x 50
2 x 55
1 x 60
5 x 5 x 65

Incline DB Curl:
19RP x 16 (8+6+5)

Side Raise:
22RP x 12 (8+8+6)


Comments:
De training van vorige week opnieuw gedaan. Ik merkte duidelijk dat ik nog niet 100% fit was, want ik zweette me kapot. De training leek me wel iets makkelijker af te gaan als vorige week. Nu goed rusten en herstellen...
 
pittige zercher squats
 
wat een dramatische overhead press heb je toch :D

Die zerchers zijn wel ok.
 
Ja, ik heb echt het idee dat er iets niet klopt aan mijn bouw voor het uitvoeren van overhead werk. Maar dat mag geen excuus vormen voor een belachelijk lage press ;)
 
net volume maar die OH is idd echt belachelijk.. :D
 
Eindelijk iemand hier met een lagere OH press dan ik! :woot:

Die Texas method, ik hoorde dat die was ontwikkeld door mnr Rippetoe?
 
15-05-'07

Forearm/Grip Circuit

Thor’s Hammer:
2 x 10 x 3,5

Front Lever:
2 x 10 x 3,5

Rear Lever:
2 x 10 x 3,5

Wrist Curl:
2 x 10 x 4,5

Reverse Wrist Curl:
2 x 10 x 4,5

Crush Grip:
2 x 10 x T

Extensor Bands:
2 x 10 x green band


Comments:
Het was een beetje aftasten naar de belasting. De gewichten zijn trouwens redelijk arbitrair aangezien de afstand gewicht-hand ook van invloed is. Dit is in ieder geval een redelijke start, vanaf hier flink opbouwen dus.
 
net volume maar die OH is idd echt belachelijk.. :D

Wrijf het er maar in ;) Je hebt trouwens e-mail...

Die Texas method, ik hoorde dat die was ontwikkeld door mnr Rippetoe?

Jep. Ik ga zijn boeken nog lezen, maar ben via internet al in aanraking gekomen met deze methode en het sprak me zeer aan.

Waren die zwaar die 5x5 40?
Nee, dan zou het pas écht triest gesteld zijn. Die 40 is een redelijk gewicht om mee te beginnen en om vervolgens een aantal keren te verhogen (dat is toch wel de bedoeling). Tegen de tijd dat ik bij 5x5x60 ben, begint de OH Press goed in verhouding te raken.

Uiteraard :)
 
16-05-'07 (1.2)

Zercher Squat:
3 x 5 x 80

Overhead Press:
3 x 5 x 35

Power Clean:
3 x 5 x 55

Triceps Extension:
25RP x 25 (10+9+6)

Face Pull:
37RP x 25 (15+12+10)

Seated Calves:
30RP x 30 (12+10+8)


Comments:
Warm-up setjes niet vermeld. Voor de rest weinig commentaar, behalve dat ik vreemd genoeg ontzettend moe was na de training.
 
nette training kerel!!!:D
 
Toch nog niet voldoende hersteld van je ziekte.
In zo'n geval ben je na 2 dagen nog niet van je voorgaande training hersteld en ga je dat zeker merken.

Probeer toch gewoon je vrijdagtraining te doen en goed te rusten in het weekend.

Wat is trouwens het effect van de tweede training op 80%?
 
rippetoe besteedt blz 179 tot188 aan texas method in zijn Practical Programming. 2 pagina's gaan daarin over speed sets a la simmons. Die kun je dan eerst in plaats van max / intensieve dagen doen, en later ipv de 5x5. De 80 % trainingen zijn er voor het herstel en de motoriek.
Het is een leuk boek met 11 blz over Starr en een paar over split en overtraining, de novice, periodization, power, bodybuilding enz enz.
Zijn 1e boek Starting Strength beschrijft heel uitvoerig de basisoefeningen en die link over de OH Press refereert ook naar hem.
 
Back
Naar boven