MuscleMeat

Squats / progressie in kracht maar niet in massa

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Beste Dbb'ers,

In het verleden hadden mijn benen geen prioriteit.
Toen ben ik begonnen met Squatten, maar kwam maar niet verder als setjes met 60 kg.
Toen een tijdje coaching gehad met 5x5. Daar heb ik winst uit gehaald.
Het niet hoger kunnen als setjes van 60 kg bleek uiteindelijk een psychologische drempel te zijn.

Nu inmiddels maak ik setjes met 90 kg (en er zit rek in) dus er zit zeker wel vooruitgang in mijn kracht.
Echter ik krijg maar niet meer massa op mijn benen, hoe kan dit ?

(Ik heb ook de mogelijkheid om Legcurls te doen, maar alleen al met Squatten zou ik massa moeten kunnen pakken lijkt me)

Bvd, Marr
 
als je niet meer eet zul je ook geen massa er bij winnen.
 
Waarschijnlijk meer eten, hoe zit je met je kcal? Heb je een voedingaschema of een kcal doel voor iedere dag, eet je boven onderhoud ?
 
als je niet meer eet zul je ook geen massa er bij winnen.

Waarschijnlijk meer eten, hoe zit je met je kcal? Heb je een voedingaschema of een kcal doel voor iedere dag, eet je boven onderhoud ?

Momenteel eet ik rond onderhoud, dit zijn echt nog beginnersgains (qua benen).
Na de zomer ga ik mijn Kcal's wel weer wat uppen. Op mijn UB (ten tijde van de beginnersgains) nam ik ook toe in massa terwijl ik echt niet aan het bulken was.
30 Kg meer gewicht pakken en geen extra massa is wel vreemd toch ?
Ik pak nu per trainingssessie aan volume een 1.500 kg tot 2.000 kg meer ten opzichte van 7 a 8 maanden terug.

Ik eet IIFYM met behulp van MFP by the way.
 
Al pak je 100 kg meer, als je niet boven je onderhoud eet groei je niet.
 
Al pak je 100 kg meer, als je niet boven je onderhoud eet groei je niet.

Kwatsert, ga nou eerst zelf maar eens trainen bijdehandje.
Wat jij vertelt strookt helemaal niet met de leer van kracht / massa / hypertrophy

By the way ken jij mijn trainingsgeschiedenis bijv. van de laatste 5 a 6 maanden. Misschien at ik voorheen wel boven onderhoud ?

Ga knikkeren met je matties joh
 
Wat is het probleem nou, jij vraagt om advies, dan is het niet wat je wil horen wordt je boos. En hoezo moet ik dan gaan trainen.

Ik weet al waarom je benen niet willen groeien, je hevt te veel oestrogeen in je lichaam.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Momenteel eet ik rond onderhoud, dit zijn echt nog beginnersgains (qua benen).
Na de zomer ga ik mijn Kcal's wel weer wat uppen. Op mijn UB (ten tijde van de beginnersgains) nam ik ook toe in massa terwijl ik echt niet aan het bulken was.
30 Kg meer gewicht pakken en geen extra massa is wel vreemd toch ?
Ik pak nu per trainingssessie aan volume een 1.500 kg tot 2.000 kg meer ten opzichte van 7 a 8 maanden terug.

Ik eet IIFYM met behulp van MFP by the way.

zou vreemd zijn als je al jaren squatte en de beweging al bijna perfect beheerste als er ineens 30 kg bij zou kunnen zonder extra spiermassa

maar in jouw geval is die 30 kg makkelijk te verklaren door verbeterde aansturing/coordinatie/technische beheersing
 
Kwatsert, ga nou eerst zelf maar eens trainen bijdehandje.
Wat jij vertelt strookt helemaal niet met de leer van kracht / massa / hypertrophy

By the way ken jij mijn trainingsgeschiedenis bijv. van de laatste 5 a 6 maanden. Misschien at ik voorheen wel boven onderhoud ?

Ga knikkeren met je matties joh
Je bedoeld je niet bestaande trainingsgeschiedenis met je babylichaam op 44 jaar?
 
Kwatsert, ga nou eerst zelf maar eens trainen bijdehandje.
Wat jij vertelt strookt helemaal niet met de leer van kracht / massa / hypertrophy

By the way ken jij mijn trainingsgeschiedenis bijv. van de laatste 5 a 6 maanden. Misschien at ik voorheen wel boven onderhoud ?

Ga knikkeren met je matties joh

Marr, hij heeft wel gelijk. Mijn benen worden in cut ook sterker, maar groeien niet omdat ik onder onderhoud eet.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Marr, hij heeft wel gelijk. Mijn benen worden in cut ook sterker, maar groeien niet omdat ik onder onderhoud eet.
Krimpen ze?

Zo nee. Dan wordt mogelijk een speklaagje omgezet in een spierlaagje.
 
Krimpen ze?

Zo nee. Dan wordt mogelijk een speklaagje omgezet in een spierlaagje.


zjxrie5ljfnmbvznhdqh.jpg
 
Fallingout

1. Kracht neemt toe.
2. Omvang blijft hetzelfde.

Er moet zich dan toch iets afspelen of ben ik gek.

Even, bovenstaande was een gok en kan ik niet onderbouwen. Zal dat er in de toekomst even duidelijk bij vermelden.
 
Nee omvang neemt iets af, omdat vet verdwijnt, spiermassa blijft nagenoeg hetzelfde. Krachtgroei is niet gelijk aan spiergroei.
 
Fallingout

1. Kracht neemt toe.
2. Omvang blijft hetzelfde.

Er moet zich dan toch iets afspelen of ben ik gek.

Even, bovenstaande was een gok en kan ik niet onderbouwen. Zal dat er in de toekomst even duidelijk bij vermelden.


toename van kracht betekend niet toename van spiermassa.
 
  • Like
Waarderingen: C0R3
Wat is het probleem nou, jij vraagt om advies, dan is het niet wat je wil horen wordt je boos. En hoezo moet ik dan gaan trainen.

Ik weet al waarom je benen niet willen groeien, je hevt te veel oestrogeen in je lichaam.

Okay een wat overtrokken reactie mijnerzijds.
Je antwoord vind ik een typische dooddoener. Het zal me niet verbazen als je gewoon na zit te praten wat je hier allemaal leest.
Als je mijn openingspost goed had gelezen dan zou je in kunnen schatten dat het niet 1, 2, 3 aan mijn voeding ligt.
Dit speelt natuurlijk al wat langer. Ik ben bekend met de principes van bulken (dus ook gainen in een Kcal-surplus) / cutten en onderhoud.

zou vreemd zijn als je al jaren squatte en de beweging al bijna perfect beheerste als er ineens 30 kg bij zou kunnen zonder extra spiermassa

maar in jouw geval is die 30 kg makkelijk te verklaren door verbeterde aansturing/coordinatie/technische beheersing

Dank je, dit lijkt me een waarschijnlijke verklaring. Aansturing / coordinatie en technische beheersing zijn ongetwijfeld verbeterd.

Je bedoeld je niet bestaande trainingsgeschiedenis met je babylichaam op 44 jaar?

Thanx fiezefur, je wind me op met je vernedering. Lekker heet rakkertje :kiss:

Marr, hij heeft wel gelijk. Mijn benen worden in cut ook sterker, maar groeien niet omdat ik onder onderhoud eet.

Thanx flexx123. Maar kracht hangt voor zover ik weet samen met massa. Ik herken het wel hoor, iets sterker worden in de cut.
Maar ik heb het echt over significante krachtstoename. Ik kan me vinden in de reactie van Pleurklaat
 
Nee omvang neemt iets af, omdat vet verdwijnt, spiermassa blijft nagenoeg hetzelfde. Krachtgroei is niet gelijk aan spiergroei.

toename van kracht betekend niet toename van spiermassa.

Okay, het lijkt me (zover ik weet) dat je best wel wat krachtstoename kunt hebben zonder spiergroei.
Maar het is toch wel redelijk inherent aan elkaar.

Trouwens wel een goede flexx123, ietwat vet verliezen op de benen en kracht hetzelfde blijven (of toename)
 
Okay een wat overtrokken reactie mijnerzijds.
Je antwoord vind ik een typische dooddoener. Het zal me niet verbazen als je gewoon na zit te praten wat je hier allemaal leest.
Als je mijn openingspost goed had gelezen dan zou je in kunnen schatten dat het niet 1, 2, 3 aan mijn voeding ligt.
Dit speelt natuurlijk al wat langer. Ik ben bekend met de principes van bulken (dus ook gainen in een Kcal-surplus) / cutten en onderhoud.



Dank je, dit lijkt me een waarschijnlijke verklaring. Aansturing / coordinatie en technische beheersing zijn ongetwijfeld verbeterd.



Thanx fiezefur, je wind me op met je vernedering. Lekker heet rakkertje :kiss:



Thanx flexx123. Maar kracht hangt voor zover ik weet samen met massa. Ik herken het wel hoor, iets sterker worden in de cut.
Maar ik heb het echt over significante krachtstoename. Ik kan me vinden in de reactie van Pleurklaat
Vernedering? Ik benoem gewoon een feit.
 
Ik snap dat je denkt dat ik alles na roep hier, maar ik denk dat als je kijkt naar mijn log en waar ik vandaan kom/hoelang ik al bezig ben dat je ook kan concluderen dat ik vooral praat uit eigen ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven