MuscleMeat

Squats / progressie in kracht maar niet in massa

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdwijnende vetmassa op je benen moet makkelijk te constateren zijn, gezien het vet daar bijna alleen subcutaan ligt. Dus als je voorheen een lekkere huidplooi kon pakken en nu ligt het vel strak als een snaar om je spieren dan kunnen verdwjnende vetmassa en groeiende spiermassa elkaar bijna in evenwicht hebben gehouden en gebeurt er weinig met de omtrek. Maar ik denk dat je dat moet merken aan toenemede stevigheid en vorm in de benen hoor.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik heb zelf vroeger enkele keren gezondigd op vlak van AS, in mijn twintiger jaren dan. Toen merkte ik dat ik andere onderbroeken en broeken moest gaan halen omdat m'n reet, bovenbenen en kuiten nergens meer ingingen tenzij het stretch was.

Daarna nooit eigenlijk meer noemenswaardig gains gezien op die bovenbenen. Toch zeker niet als je het vergelijkt met m'n bovenlichaam. Ik train bv. nu nog altijd benen samen met enkele gasten die serieus aan de Trenbolone en andere zaken zitten en ik volg hen makkelijk op vlak van benen, echter qua bovenlichaam in de verste verte niet.

Dus ook bij mij staat toegenomen kracht niet gelijk aan meer massa.
 
Ben je meer gaan squaten? dan is het verschil kracht/massa te verklaren door verbeterde neuromusculaire aansturing in combi met te weinig rust.

Verbeterde NMA zorgt ervoor dat je spieren meer kunnen presteren bij een zelfde spiermassa. Veel squaten kan te weinig rust betekenen (kan) waardoor de spier niet groeit.
 
Ik heb zelf vroeger enkele keren gezondigd op vlak van AS, in mijn twintiger jaren dan. Toen merkte ik dat ik andere onderbroeken en broeken moest gaan halen omdat m'n reet, bovenbenen en kuiten nergens meer ingingen tenzij het stretch was.

Daarna nooit eigenlijk meer noemenswaardig gains gezien op die bovenbenen. Toch zeker niet als je het vergelijkt met m'n bovenlichaam. Ik train bv. nu nog altijd benen samen met enkele gasten die serieus aan de Trenbolone en andere zaken zitten en ik volg hen makkelijk op vlak van benen, echter qua bovenlichaam in de verste verte niet.

Dus ook bij mij staat toegenomen kracht niet gelijk aan meer massa.

Tja dan gaat het hard. Persoonlijk heb ik een allergie ontwikkeld tegen AAS (heb gezien dat het ook helemaal fout af kan lopen).

Maar wel je kracht behouden dus :thumbs:

Ben je meer gaan squaten? dan is het verschil kracht/massa te verklaren door verbeterde neuromusculaire aansturing in combi met te weinig rust.

Verbeterde NMA zorgt ervoor dat je spieren meer kunnen presteren bij een zelfde spiermassa. Veel squaten kan te weinig rust betekenen (kan) waardoor de spier niet groeit.

Ik ben eigenlijk meer gaan Squatten toen ik 5 x 5 deed, daardoor idd meer gaan squatten, relatief met weinig rust (althans iig op mijn leeftijd lijkt me).

Maar het is een interessante optie, zal me eens wat in gaan lezen. Wat Pleurklaat schreef vind ik ook aannemelijk klinken.

Thanx !
 
Nu inmiddels maak ik setjes met 90 kg (en er zit rek in) dus er zit zeker wel vooruitgang in mijn kracht.
Echter ik krijg maar niet meer massa op mijn benen, hoe kan dit ?

Omdat de lichtere squats wel op diepte waren/zijn maar de 90kg niet, je weet wat je te doen staat, daar hebben we het al eens over gehad ;)
 
Omdat de lichtere squats wel op diepte waren/zijn maar de 90kg niet, je weet wat je te doen staat, daar hebben we het al eens over gehad ;)

Yep, = in bedrijf Sanca Saxon . (zie ook mijn logje) ;)
Maar buiten dat, kon ik voorheen niet over 60 kg komen. Dus vandaar mijn vraag destijds.
 
Yep, = in bedrijf Sanca Saxon . (zie ook mijn logje) ;)
Maar buiten dat, kon ik voorheen niet over 60 kg komen. Dus vandaar mijn vraag destijds.

Ik zag inderdaad dat het topic al wat ouder is maar elke kans die ik krijg om je achter de veren te zitten benut ik ;)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Misschien overwegen om ook leg press in te voeren in je schema? Er zijn wel meer mensen bij wie de quads beter groeien met de press dan met de squats.
Of front squats kunnen ook veel doen voor je quads.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Thanx

Een leg press heb ik niet voor handen.
Front Squats zou kunnen, ik heb erg veel moeite om de BB op mijn borst te houden.

Zal het van de week nog eens proberen (tips misschien ?)
 
Misschien overwegen om ook leg press in te voeren in je schema? Er zijn wel meer mensen bij wie de quads beter groeien met de press dan met de squats.
Of front squats kunnen ook veel doen voor je quads.
 
Gelukkig gaat het met de uitvoering beter dat is zeker een pluspunt
Houd moed beste Marr.
Squad is wellicht de meest moeilijke oefening in "correcte" uitvoering
Hoe vaker hoe beter is het motto
Maar pas op techniek en uitvoering leer je met lichte gewichten
Het vergt nou eenmaal jaren om je top te bereiken

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html
Dit wil je niet horen, maar het is wel zo
Lekker doorbuffelen man....:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Gelukkig gaat het met de uitvoering beter dat is zeker een pluspunt
Houd moed beste Marr.
Squad is wellicht de meest moeilijke oefening in "correcte" uitvoering
Hoe vaker hoe beter is het motto
Maar pas op techniek en uitvoering leer je met lichte gewichten
Het vergt nou eenmaal jaren om je top te bereiken

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html
Dit wil je niet horen, maar het is wel zo
Lekker doorbuffelen man....:thumbs:

Thanx, ga het even doornemen.
Ik wil het idd liever niet horen maar ben nu wel serieus aan het herbouwen. :)
 
Ja Johnny, hoe verklaar je dit :D
 
Je hebt of beter leren squaten, kortere rom gemaakt of bent gegroeid in (spier)massa. Iets anders kan het niet zijn.
 
Je hebt of beter leren squaten, kortere rom gemaakt of bent gegroeid in (spier)massa. Iets anders kan het niet zijn.

Langere rom bedoel je ?

Ben nog aan het oefenen by the way :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven