momenteel zit ik op 15 voor warming up en dan 10-8-6-4 reps voor de meeste oefeningen, maar heb er nu mijn twijfels over of dat een goede aanpak is voor een fietser (endurance). Ik moet dat artikel van
Dr. Squat nog eens goed lezen, maar ving iets op over een test met 80% 1RM en kijken hoeveel reps je daarmee kon halen.. dat zou aangeven of je een slow- of fast-gainer was.
Als slowgainer zou je dan meer gebaat zijn bij veel reps (15-20) en als fastgainer bij weinig reps (1-5 reps).. dat was een volkomen nieuw concept! Interessant!
Ben zelf waarschijnlijk een slow gainer . Voel 2 dagen na benenoef bijna niets meer en dan heb ik toch echt wel hard gewerkt
quads: sumo squat, front squat, leg press, leg extension
hams: Roemeense DL en leg curl
gluteus: db lunge, step up en standing gluteus.
Dat zijn wel 45 sets.. tikkie te veel.
Dus ga ik de benen over 2 dagen spreiden, het zijn te veel sets voor 1 dag en ben er veels te lang mee bezig, de gluteus gaat dus naar een andere dag, dan doe ik ook de heupen (hip abd/add) en kuiten (slechts 1 set). Ik snap gewoon niet hoe mensen hier benen op 1 dag doen en dan vervolgens de rest op alle andere dagen... En dan doe ik DAARNA nog eens een spinning les en fiets weer de 15 km naar huis

... dat laatste helpt waarschijnlijk om alle melkzuur weg te werken..
Espi