XXL Nutrition

Squats... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Hoeveel herhalingen doen jullie met squats? ik zelf doe tussen de 10-15 reps.
 
hoeveel herhalngen is het beste (voor massa) voor bij het squatten?
 
12-8 (worksets)
15-20 (warm up)

Persoonlijk vind ik 10 R wel goed werken voor massa.
 
ja ik deed ook altijd rond de 10 reps werkte heel goed vr mij !!
 
Ligt aan het soort schema wat ik doe, maar ik zit zo 1-30
 
eerst 1 setje van 25 warming up, daarna

1 X20
1X15
1X12
1X10
 
momenteel zit ik op 15 voor warming up en dan 10-8-6-4 reps voor de meeste oefeningen, maar heb er nu mijn twijfels over of dat een goede aanpak is voor een fietser (endurance). Ik moet dat artikel van Dr. Squat nog eens goed lezen, maar ving iets op over een test met 80% 1RM en kijken hoeveel reps je daarmee kon halen.. dat zou aangeven of je een slow- of fast-gainer was.
Als slowgainer zou je dan meer gebaat zijn bij veel reps (15-20) en als fastgainer bij weinig reps (1-5 reps).. dat was een volkomen nieuw concept! Interessant!

Ben zelf waarschijnlijk een slow gainer . Voel 2 dagen na benenoef bijna niets meer en dan heb ik toch echt wel hard gewerkt
quads: sumo squat, front squat, leg press, leg extension
hams: Roemeense DL en leg curl
gluteus: db lunge, step up en standing gluteus.
Dat zijn wel 45 sets.. tikkie te veel.

Dus ga ik de benen over 2 dagen spreiden, het zijn te veel sets voor 1 dag en ben er veels te lang mee bezig, de gluteus gaat dus naar een andere dag, dan doe ik ook de heupen (hip abd/add) en kuiten (slechts 1 set). Ik snap gewoon niet hoe mensen hier benen op 1 dag doen en dan vervolgens de rest op alle andere dagen... En dan doe ik DAARNA nog eens een spinning les en fiets weer de 15 km naar huis :D... dat laatste helpt waarschijnlijk om alle melkzuur weg te werken..

Espi
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ga altijd door tot 6 herhalingen en ze groeien toch lekker hard... Waarom zou je er voor benen 10 nodig hebben?
 
ik doe er meestal nooit meer dan 6....

en ik heb ondertussen toch ook dijen van 70cm ongeveer
 
meestal 3 setjes van 8 tot 12
en eens in de zovéél weken doe ik zo'n 4 weken het volgende schema
2 sets warming up van 20
2 sets van 5 a 6 herhalingen (6 min. rust tussen sets)
gewicht verminderen-->
2 sets van 8 tot 12 herhalingen (4 min rust tussen sets)
gewicht verminderen-->
2 sets van 20 herhalingen waarbij de laatste set erg zwaar is ! en je zgn breathing sets uitvoert

ciao
 
12-10-8-8-6

Eerste 2 setjes zijn warming up (doe ook nog een paar minuten fietsen als warming up)
 
Originally posted by Big Byron
Nou, ik ga altijd door tot 6 herhalingen en ze groeien toch lekker hard... Waarom zou je er voor benen 10 nodig hebben?
Misschien omdat je benen een stuk groter zijn dan pakweg je biceps?
 
Originally posted by admin
Misschien omdat je benen een stuk groter zijn dan pakweg je biceps?
Dus je kan ze niet optimaal belasten met 6 herhalingen? Ze groeien anders wel lekker hard, en bovendien crepeer ik de volgende dag als ik ze getraind heb...

Hmm, leuke theorie, hoe kleiner de spier hoe minder herhalingen - moet ik dan mn triceps trainen met 1 rep?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, 12-10-8-6-4, als je maar tot failure gaat...
 
hmmm... arg i'm melting!!

maakt het niet veel uit ZOLANG je maar tot failure gaat?
sinds wanneer is tot failure gaan nu imperatief voor spiergroei? en laten we het alsjeblief hebben over fatigue hebben ipv failure...

en de grootte van de spier(groep) heeft geen reet invloed te maken met het aantal reps.

het aantal oefeningen daarentegen wel. grotere verschiedenheid aan spiergroepering zal hoogstwaarschijnlijk een groter aantal oefeningen vereisen dan een heel kleine spiergroep.
 
Originally posted by Big Byron
Dus je kan ze niet optimaal belasten met 6 herhalingen? Ze groeien anders wel lekker hard, en bovendien crepeer ik de volgende dag als ik ze getraind heb...

Hmm, leuke theorie, hoe kleiner de spier hoe minder herhalingen - moet ik dan mn triceps trainen met 1 rep?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, 12-10-8-6-4, als je maar tot failure gaat...

haha, foutje... :D

triceps zijn groter dan je biceps :p
 
Originally posted by Big Byron
Dus je kan ze niet optimaal belasten met 6 herhalingen? Ze groeien anders wel lekker hard, en bovendien crepeer ik de volgende dag als ik ze getraind heb...

Hmm, leuke theorie, hoe kleiner de spier hoe minder herhalingen - moet ik dan mn triceps trainen met 1 rep?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, 12-10-8-6-4, als je maar tot failure gaat...
Nee je benen kunnen meer reps aan dan spieren van het bovenlichaam, dat is gewoon een feit.
Oa door de andere verdeling van slow/fast twitch vezels en uiteraard het feit dat je benen uit veel meer spieren bestaan dan om het even welke andere spiergroep.
Redelijk onlogisch dat je een kleine groep gelijk stelt met een grote niet?
En trouwens, triceps zijn groter dan je biceps.
 
Originally posted by Big Byron
Nou, ik ga altijd door tot 6 herhalingen en ze groeien toch lekker hard... Waarom zou je er voor benen 10 nodig hebben?

Beetje fote opmerking vind je niet??? Elke spiergroep is anders. Je kunt nooit zeggen dat je alle spiergroepen met hetzelfde aantal reps moet trainen... daarbij komt nog eens dat het per individu ook nog eens scheeld....
 
Ik doe meestel 8-12 herhalingen. Dit heeft dan niet direct te maken omdat ik dat het beste vind voor groei (want zoals spike al zegt...failure is het belangrijkst), maar met een zwaarder gewicht (voor minder reps dus) wordt het zo lastig lopen. En aangezien we een klote squatrekje hebben riskeer ik het niet graag met 200kg ofzo in mn nek op de grond te pleuren...
 
Originally posted by Robin
Ik doe meestel 8-12 herhalingen. Dit heeft dan niet direct te maken omdat ik dat het beste vind voor groei (want zoals spike al zegt...failure is het belangrijkst), maar met een zwaarder gewicht (voor minder reps dus) wordt het zo lastig lopen. En aangezien we een klote squatrekje hebben riskeer ik het niet graag met 200kg ofzo in mn nek op de grond te pleuren...


whaat?

ik zei juist dat failure NIET het belangrijkste was... sinds wanneer is dat nou het belangrijkste????

heb ik nooit of te nimmer beweerd. ben zelfs TEGEN constant gebruik van failure. en ben VOOR het gebruik van zwaarder gewichten!
 
Spike, is er geen verschil tussen trainen om te groeien (BB) en sterker te worden(PL)?
En failure is regelmatig verkeerd begrepen, als ik 3*6-8 sets doe en bij de laatste er alles uit moet persen (nog 1 meer en ik zou het niet halen) - is dat dan failure of 'maximale belasting'?

Robin, ok, het is persoonlijk - bij mij werkt dat nou lekker... maar daarom niet bij iedereen.
 
Back
Naar boven