AndroidHealthClinic

Squats...

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Big Byron
Spike, is er geen verschil tussen trainen om te groeien (BB) en sterker te worden(PL)?
En failure is regelmatig verkeerd begrepen, als ik 3*6-8 sets doe en bij de laatste er alles uit moet persen (nog 1 meer en ik zou het niet halen) - is dat dan failure of 'maximale belasting'?

Robin, ok, het is persoonlijk - bij mij werkt dat nou lekker... maar daarom niet bij iedereen.

algemeen gesteld maken de mensen een verschil tussen trainen om te groeien en trainen om sterker te worden.

Ikzelf geloof het eene veel kan leren en/of gebruiken van het andere. ikzelf heb nooit zo goed gegroeid als nu.

Failure wordt inderdaad door veel mensen verkeerd begrepen... 't is eigenlijk niet zo'n goed omschreven begrip. daarom dat ik liever fatigue or failure door fatigue gebruik.

nou ja dit wordt behandeld in mijn artikel ook ;)

daarom dat ik niet tegen failure ben. maar ik ben zeker geen voorstander om het altijd te doen. trouwens, alleen al om je lichaam wat afwisseling te geven. als je het met me eens bent dat je je lichaam moet laten afwisselen, dan moet je ook akkoord gaan dat volgens dit argument, failure ook niet altijd moet gebruikt worden.


trouwens, je zegt daar iets... maar, kijk naar bepaalde powerlifters. de gemiddelde powerlifter is meestal gespierder dan de gemiddelde bodybuilder. dat zegt toch iets, niet? ik zeg niet dat iedereen moet beginnen powerliften, maar het kan zeker geen kwaad om wat van de powerlifters mee te pikken.
 
Bewaar mijn squats tot het eind van mijn beentraining, dus hoef ik geen echte opwarmsets meer te doen.
Maar maak dan 3 sets van 10 oplopend met 30 kg tussen de sets en eindig met 1 set van 6 herhalingen.
Bijvoorbeeld
120 kg 10 herhalingen
150 kg 10 herhalingen
180 kg 10 herhalingen
210 kg 6 herhalingen
 
Ben het met spike eens.Ik heb ongeveer de zelfde schema als hem.Alleen top ik om de 3 weken en maak ik me zettjes nog korter.
 
Back
Naar boven