AndroidHealthClinic

Squatschoenen / Sleeves

Bezoekers in dit topic

Anubisss

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
333
Waardering
156
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Hoi hoi,

Ik ben net een maandje begonnen met squatten en ik zit nog op pussy gewichten ( 50 kilo squat ).

Ik zat er aan te denken om squatschoenen/kneesleeves te kopen, echter zijn de goede versies nogal duuuur. Minimaal 110 euro voor schoenen en 75 euro voor goede sleeves...

Mijn vraag aan jullie....

Is het zinvol om het te kopen? Zijn jullie er beter door gaan squatten? Komen jullie veel makkelijker lager door squatschoenen? Is je vorm beter geworden? etc. Ik hoor graag jullie meningen.
 
Heb net squatschoenen gekocht, works like a charm. Sleeves gebruik ik niet.

Squatschoenen helpen mij ivm enkelflexibiliteit.
 
Heb net squatschoenen gekocht, works like a charm. Sleeves gebruik ik niet.

Squatschoenen helpen mij ivm enkelflexibiliteit.
Ik heb inderdaad ook slechte enkelflexibiliteit. Ik squat nu op runningshoes. Mijn schoenen hebben nu ook een hoge hak en ze lopen flink af naar beneden. Aangezien squat schoenen dezelfde vorm hebben, vroeg ik mij af of dit dan alsnog een verschil gaat maken. Wat voor schoenen gebruikte je eerst als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Atx squatblock, dan qua schoenen op platte zolen. Kosten zijn lager, works like a charm. Moet je wel dat squatblock bij je sportschool kunnen neerleggen..
 
Beter begin je eerst eens met een schoen met een harde zool
Ik heb maat 47,5 / 48,5 (verschilt heel erg), dus ik heb niet zoveel schoenen. Ik weet dat "gewone" sportschoenen niet goed zijn, vandaar mijn vraag. Ik kan gewoon erg lastig (voor een normale prijs) schoenen kopen.

Atx squatblock, dan qua schoenen op platte zolen. Kosten zijn lager, works like a charm. Moet je wel dat squatblock bij je sportschool kunnen neerleggen..
Ik heb op Fitnesseller zo'n ATX squatblock gezien. Wellicht inderdaad handig om te kopen, echter vind ik dat mijn sportschool zoiets zou moeten kopen... ;)
 
Ik heb maat 47,5 / 48,5 (verschilt heel erg), dus ik heb niet zoveel schoenen. Ik weet dat "gewone" sportschoenen niet goed zijn, vandaar mijn vraag. Ik kan gewoon erg lastig (voor een normale prijs) schoenen kopen.


Ik heb op Fitnesseller zo'n ATX squatblock gezien. Wellicht inderdaad handig om te kopen, echter vind ik dat mijn sportschool zoiets zou moeten kopen... ;)
Heb zelf maat 47. Soms 46, soms 48. Allstars zijn er sws in jouw maat, gewoon kope. Zijn nu 40 euro bij zalando ofzo.

Desnoods gewoon op 2.5kg schijven staan.
 
Kan ook zulke kopen zijn goedkoper, normaal wel in maat 47 ofzo. Moet je even mailen. Zijn er ook nog in zwart.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Kan ook zulke kopen zijn goedkoper, normaal wel in maat 47 ofzo. Moet je even mailen. Zijn er ook nog in zwart.
[Link niet meer beschikbaar]
Of je spaart even wat langer door en koopt gelijk goede. ^^
 
Wat zou er niet goed zijn aan die. Halve pl wereld loopt met spullen die die site verkoopt.
 
Power perfect 2.0 van adidas voor 90,-. Veel goedkoperzal het niet worden, prima schoen.
 
geertdv
Derksen
Koning Eenoog
Sanca Saxon
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad gelezen dat die power perfects erg goed zijn en je kan ze ook nog eens in mijn maat kopen. Sweet baby jesus! :bow2:
Mijn 1ste vraag was uiteraard of jullie significante verbeteringen konden waarnemen met squat schoenen... Hier heb ik nog niet echt een antwoord op gekregen... :p;)

Ten tweede.... werken kneesleeves echt zo goed? Is het een verschil tussen dag en nacht? Merken jullie dat het ook blessures/pijntjes tegenhoudt?
 
Voor mij is het makkelijker om met een rechte rug dieper te zitten, highbar squat medium stance. Je enkels staan meteen goed.
 
geertdv
Derksen
Koning Eenoog
Sanca Saxon
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad gelezen dat die power perfects erg goed zijn en je kan ze ook nog eens in mijn maat kopen. Sweet baby jesus! :bow2:
Mijn 1ste vraag was uiteraard of jullie significante verbeteringen konden waarnemen met squat schoenen... Hier heb ik nog niet echt een antwoord op gekregen... :p;)

Ten tweede.... werken kneesleeves echt zo goed? Is het een verschil tussen dag en nacht? Merken jullie dat het ook blessures/pijntjes tegenhoudt?
Bij mij vielen die power perfects wel klein uit, zou als het kan 1/3 maat groter kopen.
 
Bij mij vielen die power perfects wel klein uit, zou als het kan 1/3 maat groter kopen.
Waarschijnlijk hebben wij zo'n slechte enkelflexibiliteit, omdat we zulke grote voeten hebben... :)
 
Waarschijnlijk hebben wij zo'n slechte enkelflexibiliteit, omdat we zulke grote voeten hebben... :)
Zou 't? Ik weet het niet, lui in afrika in de rimboe hebben geen stoelen en zitten altijd op hun hurken met de voet plat op de vloer.

Ik denk dat het meer met levensstijlen te maken heeft. Altijd op kantoor werkt ook echt niet mee, daarnaast heb ik jaren voetbal gespeeld waar mijn enkels ook niet veel flexibeler van zijn geworden.
 
Schoenen boeien geen ene moer. Sleeves wel uiteraard, maar eigenlijk is dat gewoon valsspelen :p
 
Back
Naar boven