MuscleMeat

Squatten jullie met iets onder je voeten?

Bezoekers in dit topic

gewoon met beide voeten op de grond, das het fijnst en makkelijkst.
 
Ik heb er twee gewichten onder, anders kan ik geen full squat maken (dan val ik naar achteren)
 
Met gewichtjes of plankje eronder sta je stabieler ja. Met de wat lichtere gewichten moet je het nog wel zonder kunnen, maar zodra je aan de serieuze gewichten gaat beginnen kan het zeker geen kwaad imo .
 
KaLe zei:
zeer slecht voor de knieen. De druk op de knieen word groter... dus geen goed idee.

Er is nog wel een leuk topic over:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=15913&highlight=plankje+squat

Ben ik het mee eens!

Beginners doen het vaak want het lijkt stabieler! Zie je Ronnie op een plankje stappen? Dacht het niet!

Sommigen doen het omdat ze blijkbaar extreem korte kuiten hebben. Als deze personen een squatbeweging maken komt automatisch de hiel los van de grond. Deze lui hebben nog enigszins een reden.
 
Iedereen (ja, van de eerste tot de laatste!!) die hier zegt te squatten met een plankje of what ever onder zen hielen, heeft een k*ttechniek! Jullie mogen allemaal filmen en hier posten, dan zeg ik meteen wat je misdoet, valt makkelijk te herkennen.

Paar algemene tips:
- sta wijder! Als je te dicht staat kunnen sommige mensen gewoonweg niet diep genoeg zakken zonder de voeten te bewegen, dus probeer iets wijder dan schouderbreedte te staan.

- je voeten moeten naar buiten wijzen, zodat ze dus een V-vorm zouden maken moesten ze naast elkaar staan. Als je tenen naar voren wijzen komt er veel spanning op je hamstrings, wat bij de average gym rat een vermindering van de mobility teweeg brengt.

- Ga naar achteren zitten, niet direct naar beneden zakken tijdens squat (maar dit is een hele thread op zichzelf waard)

Dries
 
Tenen uit elkaar? Ik dacht juist dat je rechtvooruit moest staan om je heupen maximaal in de strijd te kunnen gooien. Of geldt dat enkel voor de box sq?
 
probeer eens met tenen recht voor je uit te squatten terwijl je zo breed staan als je heupen het toelaten :D

zelfs chuck vogelpohl doet't niet op wedstrijd dacht ik
 
huckfinn zei:
Tenen uit elkaar? Ik dacht juist dat je rechtvooruit moest staan om je heupen maximaal in de strijd te kunnen gooien. Of geldt dat enkel voor de box sq?
Die regel geld zeker voor de squat, maar nu heb ik het enkel over mensen die problemen hebben om hun hielen op de grond te houden. Die mensen hebben meestal te weinig mobility in hun hamstrings, dus tenen naar buiten kan al veel oplossen.

Nog een tip is je tenen opkrullen tijdens het squatten trouwens, dan kun je niet anders dan kracht op je hielen zetten en naar achteren gaan zitten :)
 
Jopske zei:
Met gewichtjes of plankje eronder sta je stabieler ja. Met de wat lichtere gewichten moet je het nog wel zonder kunnen, maar zodra je aan de serieuze gewichten gaat beginnen kan het zeker geen kwaad imo .

Probeer jij maar met 300 kg te squatten en dan met een plankje onder je hakken! :D
Gaat je niet lukken, althans niet langer als een paar maanden!
 
klusmier zei:
squatten doe je stabiel op een vlakke, harde ondergrond!!

hardlopen doe je met nike AIR !!:D


dat zeg ik toch ook... ???
ik zeg dus dat ik soms ook op sokken squat omdat ik om nike air niet stabiel genoeg sta.... ;)

die maxies heb ik aan om hard van de ene oefening naar de andere oefening te rennen :D
 
RichardV zei:
Probeer jij maar met 300 kg te squatten en dan met een plankje onder je hakken! :D
Gaat je niet lukken, althans niet langer als een paar maanden!
Ow? Ok, ik squat geen 300 kilo, maar ga wel zwaar en het gaat al 9 jaar goed.
 
Zou nog beter gaan als je zonder doet ;)
 
hakjes is voor homos
 
Squat zonder 'hulpmiddelen' en gewoon met hele stevige schoenen.
 
Bartmen zei:
hakjes is voor homos

hehe .. ik doe het ook zonder hakjes, maar wou toch even melden dat Arnold het wel deed
 
Een tip: lees allemaal even dit e-book:
[Link niet meer beschikbaar]

De Squat wordt er volledig en juist uit de doeken gedaan!
 
AreZje zei:
hehe .. ik doe het ook zonder hakjes, maar wou toch even melden dat Arnold het wel deed


dan wil ik even melden dat ronnie colemant het zonder doet én bovendien nog een squatpak (powerliftingsuit) gebruikt bij het squatten :D


so your point (as well as mine) is useless want zoiets zeggen heeft weinig of geen relevantie... is zelfs geen argument
 
Santoz zei:
Een tip: lees allemaal even dit e-book:
[Link niet meer beschikbaar]

De Squat wordt er volledig en juist uit de doeken gedaan!


hmm, isn't that mine ? :D :D
 
Back
Naar boven