XXL Nutrition

squatten....kan de beweging maar niet perfect uitvoeren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jes.. ja
Esperantisto is iemand die de taal spreekt, isto heeft de betekenis die je er al in vermoedt, iem. die een beroep of een of andere hobby/geloof heeft.
Instruisto = leraar bijv.
Espi is Duitse afkorting voor Esperantist.

Wat ik heel jammer vind trouwens op mijn sportschool, is het gebrek aan spiegels, er zijn er maar 3 en die zijn heel ver verwijderd van het squatrek, dus heb ik weinig terugkoppeling of ik de oef. goed doe.. ik herinner me bijv. ineens dat je verondersteld wordt naar het plafond te kijken.
Kan dus bijv. maar ff wachten met heel agressief het gewicht op te schroeven en gewoon veel oefenen op correcte uitvoering.

Espi
 
juist goed dat er geen spiegels zijn.

moet er niet van hebben. ik heb mijn concentratie nodig. spiegels uit den boze!!
 
Originally posted by Spike
juist goed dat er geen spiegels zijn.

moet er niet van hebben. ik heb mijn concentratie nodig. spiegels uit den boze!!

Vind het juist fijn zo'n spiegel, vooral tijdens squatten.
Kijk jezelf in je ogen aan en gaan met dien banaan:banana:
 
Met spiegels kun je juist goed zien of je de beweging goed uitvoerd. :)
 
ja oke met een spiegel kun je dat zien..

maar je gaat dan ook steeds kijken of je het goeddoet en dat haalt je uit je concentratie
 
Probeer het zoals ik het geleerd heb.

Maak de uiteinden van de stang vet en begin met kleine gewichtjes. Zodra je voorm verslechterd donderen de schijven eraf, op die manier leer je perfect squaten
 
bah, geen spiegels voor mij. is enkel goed om je vorm te verkloten.

Toen ik van gym ben veranderd heb ik opnieuw moeten leren squatten, zonder spiegel dan nog en ik voel nu veel beter wat ik slecht doe, en zou bijna ogen toe kunnen squatten.

trouwens 3, idd goede techniek om te leren squatten. zo hebben ze het mijn coach ook aangeleerd denk ik.
 
Zal wel iets uit de vorige eeuw zijn :D:D
 
spiegels?
[Abeelding niet meer beschikbaar]
sportschool waar ik en ook Hulk trainen.

Als je pijn hebt in je rug met squatten dan een gewicht nemen waar je geen pijn mee krijgt, na een tijdje kijken of je dat kunt verhogen. (mits de uitvoering nu wel al correct is.)
Als je goed gaat staan onder een smith machine kan je daarop best wel aardig squatten. Zelf gebruik ik 'm niet. Ik gebruik 'm eigenlijk om niet gebruikte gewichten op te bergen :D
 
Die gym ziet er relaxed uit. Is de vloer een beetje flexibel (zodat je niet te voorzichtig met de gewichten hoeft te zijn)?
En waar zit die sportschool?
 
aaaagh, i'm melting!!!

this gym is hell :D

wat wij hebben : houten vloer met een aantal plateaus voor deadlifts en andere bewegingen, 2 squatstanden, 3 banken, en that's it.... oh ja, 1spiegel voor de dames die er trainen, en bergen gewichten :D
 
Originally posted by Spike
aaaagh, i'm melting!!!

this gym is hell :D

wat wij hebben : houten vloer met een aantal plateaus voor deadlifts en andere bewegingen, 2 squatstanden, 3 banken, en that's it.... oh ja, 1spiegel voor de dames die er trainen, en bergen gewichten :D

Haha, een echte houthakkers sportschool dus!
 
zoiets ja, daar zitten trouwens een aantal strongmen ook... meer heb je trouwens niet nodig om sterker te worden... ik train er graag, heaven!

zweet, magnesiumwolken en klinkende gewichten
 
Back
Naar boven