MuscleMeat

Squatten voelen in de rug?

Bezoekers in dit topic

houden jullie je rug echt kaarsrecht tijdesn de squat? mijne is toch altijd beetje voorovergebogen, maar das toch bij iedereen?!

het zal wel iets met techniek te maken hebben, aan de kracht in mijn benen of rug zit het allsezins niet volgens mij...

Rug hoort kaarsrecht te zijn.
Als je rug onderin bolt, dan is het meestal een geval van inflexibiliteit van de hamstring. Of zijn de rugextensoren niet sterk genoeg om je hamstring op te rekken. Je kan dit probleem ontwijken door een blokje onder je hiel te leggen. Maar je kan ook het probleem aanpakken met rek- en strekoefeningen. Of tijdelijk een iets wijdere stance en steeds minder wijdt gaan staan tot je hielen ongeveer schouderbreedte staan.

voor zover ik weet ( en doe)
Grote hap lucht, gewicht laten zakken. wanner je parralel staat met vloer, Navel ietswat intrekken( core aanspannen) en dan uitblazen, omhoog komen.

is dat dan beter??

Ja.

Hoe kan je nou druk op je core blijven uitoefenen als je lucht uitademt?
Als je diep inademt is er binnen in veel druk die je efficient kan gebruiken bij veel compounds.
Als je die lucht gaat uitademen tijdens de oefening verlies je dus het voordeel van die druk in je core.

Laatst bewerkt:
omdat....?
Denk je dat je dan ook meer gewicht kan?

omdat....?
Denk je dat je dan ook meer gewicht kan?
Mits goed uitgevoerd..
Het is wel wennen in het begin kan ik je vertellen..
Ga zelf proberen om bijv. sets van 5 reps in 1 adem te doen (moet ik nog wel m'n conditie opkrikken) en anders bij de lock-out een kortstondige maar krachtige ademhaling (niet volledig dus)

Mits goed uitgevoerd..
Het is wel wennen in het begin kan ik je vertellen..
Ga zelf proberen om bijv. sets van 5 reps in 1 adem te doen (moet ik nog wel m'n conditie opkrikken) en anders bij de lock-out een kortstondige maar krachtige ademhaling (niet volledig dus)

dat geloof ik wel ja. Dat t wennen is in et begin...
Zocht op internet iets op derover. Stond dat dit soort techniek word gebruikt voor mensen met constipatie..:o

ik citeer: "De Valsalva-manoeuvre is de poging lucht uit het lichaam te persen terwijl men de adem inhoudt. Iedereen past deze "manoeuvre" regelmatig toe, bijvoorbeeld bij obstipatie:p (verstopping) of het tillen van zware voorwerpen."

HAHA dat word nog wat:o

in elk geval thx voor de tip:D

Luier aan naar de gym zou ik zeggen!

als ik squat,en ik kom weer omhoog voel ik dat vooral in mijn rug,is dat normaal,of doe ik het dan verkeerd?
ik ben nu nog in de beginnersfase dus ik hoor het graag als ik de oefening verkeerd uitvoer.

Dat had ik ook toen ik het voor het eerst deed. En bij mij was de oplossing om gewoon mijn borst meer naar voren te houden eigenlijk. Je borst moet je gewoon strak naar voren houden, met dalen en stijgen. Hoop dat je er wat aan hebt..

Terug
Naar boven