AndroidHealthClinic

Squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michel85

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
43
Waardering
0
Ik heb vorig jaar veel fysio gehad voor peesontstekingen etc in mn benen en moest veel squatten om aan te sterken.

Nu was dat natuurlijk niet met grote gewichten omdat ik het dan meteen weer zou overbelasten. De stang ging ik gewoon onder staan met m'n nek en tilde het dus meteen op mn schouders en deed de oefeningen.

Nu wil ik het in de sportschool ook gaan doen maar dan met als doel massa op te bouwen. (beste massabouwer:) ). Wij hebben echter geen stangen op hoogte, liggen allemaal op de grond, lijkt me moeilijk om straks 70 kg ofzow ff op mn nek te tillen en om het weer rustig neer te leggen als ik mezelf heb afgebeuld:D .

We hebben wel een machine op de sportschool waar je met je rug tegen een plaat aan moet staan en je diep door je knieen moet (voeten staan ook op schuine plaat) met 2 blokken op je schouders (calf apparaat). Heeft dit apparaat net zo veel zin als de squats of hebben jullie andere tips?
 
hacksquat, dat apparaat bedoel je.
Dat is uiteraard een goede oefening voor je quadriceps.

Een goede massa-oefening voor de hamstrings is de deadlift.
 
Het is natuurlijk niet het Calf-apparaat maar heeft dezelfde blokken op je schouders ;)
 
OK tnx Ilya! Kan ik de gewone squat dan weglaten? Welke oefeningen zou jij er bij nemen?
Ik heb zowiezo Lever Leg Press en de Hack Squat dan!
Hoeveel setjes voor optimale massa? 12-10-8 zelfde gewicht?

Tnx alvast!!
 
Met de hack- squat leg je naar mijn inzien (kan het fout hebben hoor) de nadruk anders op je spieren en omdat je wat meer naar achter kan leunen kun je ook meer gewicht dragen dan bij losse squat verder doe ik 6 setjes squat tussen de 12 en 15 herhalingen omdat dit goed voor mij werkt. de leg press is ook zeker een goede oefening om meer massa te krijgen maar je moet em wel op je zwaarst doe zoals met alles eigenlijk.

Succes
 
als je stang op grond ligt... til het dan op.

Deadlift (en variaties) is the next best massabouwer na squat.

Probeer de volgende oefeningen :

Deadlift Gewoon
Deadlift Roemeens
Deadlift Stiff
Deadlift Hack
Deadlift Sumo
Deadlift Plateau
Deadlift Blokken
Deadlift Snatch
Deadlift Shrug

ik kan er nog een aantal bedenken maar dit is al héél wat om heel wat massa aan te zetten ;)

veel beter dan de machine :)


en evt combineren met andere oefeningen zoals :

Pullthrough gewoon
Pullthrough Squatting

enzoverder :D
 
je kunt ook wat lunges met dumbbells of een barbell erin gooien, goed voor aansterken van je pezen.
 
Originally posted by michel85
We hebben wel een machine op de sportschool waar je met je rug tegen een plaat aan moet staan en je diep door je knieen moet (voeten staan ook op schuine plaat) met 2 blokken op je schouders (calf apparaat). Heeft dit apparaat net zo veel zin als de squats of hebben jullie andere tips?

Neem van die gewone bankjes die je hoger of lager kunt zetten. Als je de ruggen op 90 graden zet, en ze naar elkaar toe zet, kun je er een barbell op leggen zodat je ertussen voldoende plaats hebt om te staan en de uiteinde vrijlaat om gewichten te vervangen. Heel stabiel, maar omdat er het gevaar is dat het er af rolt, doe je dit best well met een partner.
 
Originally posted by Spike
Deadlift (en variaties) is the next best massabouwer na squat.


Tnx man..Zal veel Deadliften dan :D !

TnQ BOS, mooie 8ernaam trouwens;) , moest ik idd ook veel bij fysio..!!

Zeker makkelijker Robin.. Is het zoveel minder effectief dan, die hack squat en lever leg press op de machine?

Ik denk zelf dat ik van de volgende oef. 3 setjes doe 2x p/w
Lever Leg Press
Hack Squat
Deadlift
Lunge

Optimaal of veranderen?
 
Net als andere spiergroepen trouwens..en dan over 2 a 3 maanden over stappen op 1x p/w!
 
ik je benen niet 2x per week gaan trainen. al helemaal niet als je zwaar gaat. door de verzuring zal je nooit optimaal je benen kunnen trainen, en dan heb ik het nog niet eens over overtraining.
 
Back
Naar boven