MuscleMeat

Squatvorm

Bezoekers in dit topic

dit lijkt meer op een good morning.
 
Ja, je mag wel iets meer rechtop blijven, kan er ook veel meer gewicht op.
 
Probeer meer recht naar beneden en gecontroleerd te zakken. Zet ook goed je rug op spanning bij het zakken
 
toch lijkt het meer op een GM als op een squat.
 
Lijkt idd net een GM, probeer alles zo strak mogelijk aan te spannen. Zorg ook dat je je heup stabiel en strak houd en dan zakken.
 
Ik hoopte dat een paar van de experts hier het e.e.a. aan kritiek / commentaar op mijn squatvorm zouden willen geven. ;)

Karma voor nuttige tips enzo.

http://www.youtube.com/watch?v=f1oV0UC296Q

Wat is je doel? High bar of low bar (als ik het zo zie low bar)? Zo diep mogelijk of net voorbij parallel? Welke spieren wil je pakken? Voor welke sport train je?
Meer info!
 
Meer gewicht, je kan een goede houding hebben met een laag gewicht maar met je 5RM kan het er dan lelijk uitzien.
 
In elk geval meer gewicht op die stang leggen. En probeer je kont meer naar achteren te duwen zodat je iets rechter op kunt blijven.

Leg eens uit wil je? Als je je kont naar achteren duwt dan gaat je romp logischerwijs meer kantelen. Simpele biomechanica. Als je goed kijkt zie je dat ie low bar squat. Deze vorm zorgt er zoiezo al voor dat er meer uit de hams en glutes gehaald gaat worden en dat de torso meer naar voren kantelt.

Hij steekt z'n reet nogal goed ver naar achteren. Als er iets is dat het filmpje laat zien is het dat wel.

Het probleem zit hem erin dat de heupen ook een heel stuk gaan stijgen alvorens het bovenlichaam meekomt. Ik zou ten eerste eens proberen om de ellebogen niet zo heel ver naar achteren te trekken maar wat meer naar de positie onder de bar. Dit helpt vaak al een beetje. Ten tweede concentreren op het naar voren knallen van de borst als je uit de bottom position komt.
 
Gasten, allemaal dik bedankt voor 't commentaar enzo. :thumb:.
Jah, ik begrijp dat er meer gewicht op de bar moet, maar ik probeer de techniek eerst te leren, en dan in gewicht te stijgen..

Of is dit een verkeerde redenatie?

De meeste van jullie reacties snap ik wel..
Alleen die van G-men begrijp ik niet helemaal m.b.t. de borst.

Moet ik als het ware m'n borst terug de stang in trekken? (Ik meen dat ik dit wel eens meer heb gelezen hier in het powerliftgedeelte, als het ware m'n rug in de bar proberen te trekken..

En bedankt gasten, ik ga 'ff met karma strooien.
 
Je moet je borst naar voren houden gedurende de hele beweging, dan komt er vanzelf meer spanning op
 
Alright alright..

Vanavond nog 'n herkansing, 'k zal er wat gewicht bijgooien en jullie tips proberen!
 
Back
Naar boven