MuscleMeat

st janskruid en medicijnen

Bezoekers in dit topic

bartman

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
2.729
Waardering
486
Nu lees ik op het doosje dat st janskruid de werking van bepaalde medicijnen kan veranderen of verminderen Weet iemand juist welke? er staat bij om je arts te raadplegen blabla... maar daar heb ik geen zin in:)

iemand?
 
Nu lees ik op het doosje dat st janskruid de werking van bepaalde medicijnen kan veranderen of verminderen Weet iemand juist welke? er staat bij om je arts te raadplegen blabla... maar daar heb ik geen zin in:)

iemand?

het kan alleen werking van medicijnen verminderen.. en anti depressiva weer versterken.. en kalmeer middelen ook een beetje versterken
 
En als je vrouw bent en de pil slikt (maar dat zal wel niet ;) , dus alleen ter aanvulling,
moet je oppassen, de gegevens zijn nog niet duidelijk, maar het zou goed kunnen dat het de werking van de pil verminderd. En beter te voorzichtig dan spijt.
 
je mag geen sint janskruid nemen met andere geneesmiddelen die serotonine in je hersenen verhogen
besides het heeft als bijeffect dat het je huid gevoeliger maakt voor de zon
 
Sint Janskruid Beinvloed de werking van het enzym CYP3A4. Net als grapefruitsap trouwens

europe.obgyn.net/nederland/mp/default.asp?page=/nederland/mp/nwsprof/np0210_2

(jees louise, wat voor gek*t is dat met die url's tegenwoordig)

Grapefruitsap vermindert de afbraak van de volgende medicijnen:

1. Statines: lovastatine, atorvastatine, simvastatine
2, Antihistaminica: astemizol, terfenadine (zeer gevaarlijk, vanwege het risico van (fatale) hartritmestoornissen)
3. calciumantagonisten: nifedipine, amlodipine, nimodipine, nitrendipine, felodipine, nisoldipine, nicardipine, (nor)verapamil
4. Psychofarmaca: buspiron, quetiapine, methadon
5. Benzodiazepines: diazepam, triazolam, midazolam
6. Tmmunosuppressiva: cyclosporine, tacrolimus, sirolimus, methylpreduisolon
7. HIV protease remmer: saquinavir
8. Oestrogenen: ethinylestradiol, 17B-estradiol
9. Overig: amiodaron, artemether, carbamazepine, cisapride, erythromycine, losartan, digoxine
.
 
Thx kerels hier ben ik al heel wat mee:) Over het algemeen dus redelijk weinig om zorgen over te maken voor mij,splendid!
 
Back
Naar boven