XXL Nutrition

staaf tricep/bicep training , beste? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2skinny

Cool Novice
Lid geworden
28 mei 2011
Berichten
162
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
welke staaf is het beste voor de training van de biceps en triceps?

de curlstang :
CurlStang1.jpg


of de bomber stang :[Afbeelding niet meer beschikbaar] ,
[Afbeelding niet meer beschikbaar] ?
grtz
 
Beide stangen kunnen gebruikt worden voor de biceps en triceps. Met de curlstang doe je barbell curls/triceps extension, met de bomber stang kun je hammer curl/triceps extension doen.

Er bestaat geen beste stang. Je moet zelf zien wat jou het beste past... Misschien moet je voor je nieuwjaar beide stangen vragen, het zijn immers de feestdagen :)
 
Beide stangen kunnen gebruikt worden voor de biceps en triceps. Met de curlstang doe je barbell curls/triceps extension, met de bomber stang kun je hammer curl/triceps extension doen.

Er bestaat geen beste stang. Je moet zelf zien wat jou het beste past... Misschien moet je voor je nieuwjaar beide stangen vragen, het zijn immers de feestdagen :)
dus als ik het goed begrijp alle twee even goed , dan pak ik de goedkoopste :)
 
Beide stangen kunnen gebruikt worden voor de biceps en triceps. Met de curlstang doe je barbell curls/triceps extension, met de bomber stang kun je hammer curl/triceps extension doen.

Er bestaat geen beste stang. Je moet zelf zien wat jou het beste past... Misschien moet je voor je nieuwjaar beide stangen vragen, het zijn immers de feestdagen :)
maar met welke oefening krijg je het meeste of beste of snelste resultaat of is dit hetzelfde?
 
barbell.jpg
mss toch het beste voor 48kg wegende jongens
 
Moeilijk te zeggen... Iedereen zal wel zijn eigen mening hebben over de "beste" oefening. Er zijn immers zoveel oefeningen voor biceps en triceps.
Mijn persoonlijke voorkeur:
- Preacher curl voor biceps
- Dippen ofwel triceps extension (koord of halters) voor triceps

Op volgende site kun je verschillende oefeningen vinden voor elke spiergroep: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Welke oefening je ook neemt, het belangrijkste blijft de uitvoering ervan.
Ik heb het genoeg gezien in mijn vorige gym. Jong kereltje doet een biceps curl (met barbell) met véél te véél gewicht (hij wil blijkbaar indruk maken op de rest). Ipv zijn biceps te trainen zit hij meer te schommelen met de barbell en traint meer zijn schouders/shrugs/rug :eek:

Ik zie dat je 16 jaar bent, dus ik veronderstel dat je nog niet veel training achter de rug hebt. Zorg ervoor dat je goed weet wat je doet!!! Vraag hulp aan iemand met ervaring/zoek op het net/... Leer eerst de oefeningen correct uit te voeren en neem daarna meer gewicht.
Nog een verhaaltje: Een kennis (16 jaar) had een set halters gekocht, maar hij traint enkel zijn rechterkant, want hij is rechtshandig. Resultaat: ipv een V-shape kreeg hij een |/-shape. Dus zijn linkerkant was ongetraind en zijn rechterkant was getraind. Nu blijkt dat zijn rug niet meer recht staat...

Succes!
 
Nog een verhaaltje: Een kennis (16 jaar) had een set halters gekocht, maar hij traint enkel zijn rechterkant, want hij is rechtshandig. Resultaat: ipv een V-shape kreeg hij een |/-shape. Dus zijn linkerkant was ongetraind en zijn rechterkant was getraind. Nu blijkt dat zijn rug niet meer recht staat...

Succes!


Wut??? True? Not sure if srs...
 
Wut??? True? Not sure if srs...

Yep, ik heb het met mijn eigen ogen kunnen zien. Ik heb hem gezien in zijn bloot bovenlijf en moest de spijtige zaak vaststellen...
 
Back
Naar boven