XXL Nutrition

Staande Cable Rows

Bezoekers in topic

VuurVlam

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
17 nov 2003
Waardering
0
Hebben staande cable rows eigenlijk veel nut? Of is het verstandiger om ze zittend te doen. Bij de staande versie moet je extra je best doen om niet naar voren te worden getrokken en dat kan afleiden van daadwerkelijke rowen.. Of kan dit wellicht ook weer een voordeel bieden (stabilisatie)?

calibre

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
+15 jaar member
Lid geworden
9 feb 2005
Waardering
37
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
staand de kabel naar schouderhoogte brengen? is dat de oefeninig die je bedoelt? in dat geval is het een schouderoef; achterste kop van je schouders.

VuurVlam

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
17 nov 2003
Waardering
0
Nee, je staat op een hoek van ~ 45 graden naar de cable attachment toe en maakt de beweging zoals je dat ook op een Seated Cable Row zou doen.

Misschien is Cable Bent Over Row een betere benaming? :)

Laatst bewerkt:

(Soulfly)

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
+15 jaar member
Lid geworden
28 jan 2005
Waardering
0
Lijkt mij eerlijk gezegd vrij k*t, maar met 1 hand is ie goed te doen. Dan moet je met de andere hand ergens tegenaan steunen...

Santoz

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 jan 2004
Waardering
0
Ik heb wel meerdere mensen hem reeds zo zien uitvoeren, al moet ik wel zeggen dat het minder handig lijkt dan de gewone variant. Ga hem ook eens uitproberen in de komende weken, zien wat dat geeft.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.852
Zoals je zelf al aangeeft, je moet wat meer je aandacht bij de spier houden. Leuk als afwisseling maar zeker niet beter als de "standaard" versie

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Waardering
412
Lengte
1m69
Massa
95kg
toevallig afgelopen rugtraining gedaan en moet zeggen dat deze goed aanvoelt (zegt natuurlijk niets). Voor de afwisseling is het wel een goede oefening, maar ik zou de basis toch bij free weights houden.

Naar boven