AndroidHealthClinic

Staande Cable Rows

Bezoekers in dit topic

VuurVlam

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
282
Waardering
0
Hebben staande cable rows eigenlijk veel nut? Of is het verstandiger om ze zittend te doen. Bij de staande versie moet je extra je best doen om niet naar voren te worden getrokken en dat kan afleiden van daadwerkelijke rowen.. Of kan dit wellicht ook weer een voordeel bieden (stabilisatie)?
 
staand de kabel naar schouderhoogte brengen? is dat de oefeninig die je bedoelt? in dat geval is het een schouderoef; achterste kop van je schouders.
 
Nee, je staat op een hoek van ~ 45 graden naar de cable attachment toe en maakt de beweging zoals je dat ook op een Seated Cable Row zou doen.

Misschien is Cable Bent Over Row een betere benaming? :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij eerlijk gezegd vrij k*t, maar met 1 hand is ie goed te doen. Dan moet je met de andere hand ergens tegenaan steunen...
 
Ik heb wel meerdere mensen hem reeds zo zien uitvoeren, al moet ik wel zeggen dat het minder handig lijkt dan de gewone variant. Ga hem ook eens uitproberen in de komende weken, zien wat dat geeft.
 
Zoals je zelf al aangeeft, je moet wat meer je aandacht bij de spier houden. Leuk als afwisseling maar zeker niet beter als de "standaard" versie
 
toevallig afgelopen rugtraining gedaan en moet zeggen dat deze goed aanvoelt (zegt natuurlijk niets). Voor de afwisseling is het wel een goede oefening, maar ik zou de basis toch bij free weights houden.
 
Back
Naar boven