AndroidHealthClinic

Stack II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CrocoDillon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
677
Waardering
0
Ik ben aan het cutten... maar verlies niet echt veel vet en ben meestal nogal moe. Is dan stack II een oplossing? Wat mag ik ervan verwachten, ik zit zeker met mijn cal-inname onder mijn verbruik. En hoe zit het met eten, ik heb al weinig honger meestal kan ik nog wel eten door mijn strot krijgen als ik stack gebruik? En 1 potje is genoeg voor 1 maand (of 2, hangt af van dosering)... is dat ook genoeg om resultaat te bereiken?
 
je kunt het proberen en zien wat je er van vindt.
Ik vind het wel grappig. Eigenlijk is de beste eigenschap nog dat ik er makkelijk op kan studeren snachts :D

in 1 potje zitten 100 capsules. Je kan er gerust een half jaartje mee doen als je er maar 1 per keer neemt.
 
Welke stacker is eigenlijk het sterkst ?
De stacker 2 (geel, van MDY) of de stacker 4 (rood/blauw, van Stacker) ?
 
stacker kan je proberen; er loopt een topic over op fok (II en IV):

http://forum.fok.nl/showtopic.php/287745

wat bij goed helpt is 400mg chroom per dag. ben minder duf, geen hoofdpijn en mijn vet neemt af

en nee, chroom picolaat is niet kankerverwekkend bij noramele hoeveelheden:rolleyes:
 
Originally posted by Scighera

en nee, chroom picolaat is niet kankerverwekkend bij noramele hoeveelheden:rolleyes:

Dat hopen we dan maar :rolleyes: Maar er zijn inmiddels ook onderzoeken bekend van andere zeer nadeligen en schadelijke effecten. Dus waarom zou je je er uberhaupt aan wagen als je een goed alternatief als nicotinaat hebt???
 
Originally posted by Robin


Dat hopen we dan maar :rolleyes: Maar er zijn inmiddels ook onderzoeken bekend van andere zeer nadeligen en schadelijke effecten. Dus waarom zou je je er uberhaupt aan wagen als je een goed alternatief als nicotinaat hebt???

waarom?:
-Picolaat kan schadelijk zijn bij hoevelheden van meer dan 2000mg per dag:
http://www.vitamins.nl/nl/chroom_picolinaat.htm
[Link niet meer beschikbaar]
-Picolaat wordt een stuk beter opgenomen dan nicotinaat


Although the vast majority of studies of chromium supplementation reveal no side effects except mild gastrointestinal upset, they tend to be of short duration (a few weeks to a few months). Recent anecdotal reports, however, have suggested a variety of adverse side effects such as anemia, memory loss and DNA damage – in most cases for a particular form of chromium known as chromium picolinate

A handful of laboratory studies have shown that the supplemental form of chromium (chromium III) provided as the picolinate form, causes DNA breakage in isolated cells. Such DNA effects are thought to lead to genetic mutations and cancer, but it is important to note that these cell studies in the test tube are a long way removed from the case of a human ingesting an essential trace mineral. In one of the most publicized studies, Dartmouth researchers demonstrated that chromium picolinate is absorbed into cells intact (at least in the test tube), where it appeared to cause breaks in chromosomal DNA in hamster ovary cells (a common model for cancer researchers). The upshot of the study was that other chromium salts, such as nicotinate and chloride, were not taken up into the cells as efficiently as the picolinate version.

There have been a few case reports of adverse effects following high dose chromium supplementation. In one, a 24-yr-old female body builder developed rhabdomyolysis, a serious condition causing muscle and kidney toxicity, after ingesting 1200 mcg of chromium picolinate over 48 hours. This is 6-24 times the daily recommended allowance of 50-200 mcg. Another case of toxicity following chromium picolinate ingestion (1200-2400 mcg for 4-5 months) involved a 33-yr-old woman who was taking it to enhance weight loss. The supplement increased blood chromium levels to 2-3 times normal and caused anemia, blood abnormalities, liver dysfunction, and renal failure.

Both case reports demonstrate the fact that intakes of chromium picolinate at levels above the recommended dosage should be avoided. An animal study conducted by the USDA, fed rats a diet rich in chromium picolinate for 24 weeks and found no adverse side effects and there are no clinical studies that show harmful effects in humans from supplements containing chromium picolinate. It would seem prudent, however, to avoid excessive intake of supplements containing chromium picolinate and, where possible, select supplements which use alternate forms of chromium such as nicotinate, chloride or other amino acid chelates.

Chroom-picolinaat versus polynicotinaat
Chroom picolinaat en chroom polynicotinaat zijn trivalente chroomvormen (Cr3+). Dit is de enige vorm die biologische activiteit vertoont (1). Tussen 1966 en 1998 zijn er echter maar twee serieuze studies te vinden waarin de positieve werkzaamheid van chroom-polynicotinaat beschreven wordt. Hierin wordt gesproken over een lichte verlaging van cholesterol (2,3) en een tijdelijke verlaging van een verhoogde systolische bloeddruk bij toediening van sucrose (4). Laatstgenoemde studie is op ratten uitgevoerd.
In tegenstelling tot chroom-polynicotinaat zijn er in de periode 1966-1998 ruim 1234 gerespecteerde wetenschappelijke journals te vinden betreffende chroom-picolinaat. Hieronder een keuze van vier studies: In de eerste studie heeft een groep mannen, die voor dit doel aan gewicht heffen hebben gedaan, dagelijks 200 mcg chroom-picolinaat toegediend gekregen gedurende zes weken. Na afloop had deze groep er in vergelijking met de controlegroep een gemiddelde van 3,5 pond aan droge spiermassa bij gekregen (5). In een vervolg studie is er aan een groep voetbalspelers 200 mcg/dag chroom-picolinaat gegeven gedurende 6 weken. De groep had na afloop een gemiddelde van 5,7 pond aan droge spiermassa gewonnen en een afname van 3,6% aan vet. Bij de controlegroep was dit resp. 4 pond aan spieren en 1% vetverlies (5). In de derde studie is gedurende 12 weken chroom picolinaat (200 mcg./dag) gegeven aan een groep mannen en vrouwen die aan gewicht heffen deden. Bij de mannen is er geen verschil geconstanteerd in vergelijking met de controle groep. Bij de vrouwen was de toename aan spiermassa 2,7 kg. Bij de vrouwen controle groep was dit 1,5 kg (6). In dieren studies worden bovengenoemde resultaten bevestigd. Bij een studie onder varkens was de spiermassagroei 7% en de vetvermindering 21% (7). Dr. M. Colgan, expert op het gebied van toegepaste voedingssupplementen voor sporters, bevestigt uit praktijkervaring dat van alle vormen van chroom, de meest doeltreffende resultaten bereikt worden met chroom-picolinaat. Zijn observaties zijn gebaseerd op vetverbranding, suiker-stabiliserende werking en spiergroei bij actieve sporters (1)(8).
De enige studie waarin tegelijkertijd bovengenoemde vormen van chroom zijn uitgetest is een kleine studie met 6 mannen en 6 vrouwen. Er is aan de helft 400 mcg/dag chroom-picolinaat gegeven en aan de andere helft 400 mcg/dag chroom-polynicotinaat. Gedurende drie maanden hebben ze meegedaan aan aerobicslessen. De groep die de chroom-picolinaat had gebruikt heeft drie keer zoveel spiermassa gekregen vergeleken met de chroom-polynicotinaat groep (bij de vrouwen 4 pond vs. 1,3 pond, bij de mannen 4,6 pond vs. 1,5) (9) . De moleculen van chroom-picolinaat zijn aanzienlijk kleiner dan die van chroom-polynicotinaat. Hierdoor is logischerwijze de absorptie van chroom-picolinaat groter. Chroom-picolinaat wordt 5 keer beter geabsorbeerd dan inorganische vormen van chroom (10).
De klinische onderzoeken omtrent chroom-picolinaat bereikten hun piek in 1992. Bij al deze onderzoeken komt chroom-picolinaat als zeer positief naar voren. De bewezen werking van deze chroomverbinding verklaart waarom er steeds minder onderzoeken uitgevoerd worden.
Conclusies

Er is géén gepubliceerde wetenschappelijke basis om chroom-polynicotinaat te verkopen;
Chroom-picolinaat is door ruim 1000 onderzoeken bevestigd als werkzaam en veilig;
Chroom-picolinaat leidt bij sporters en niet-sporters tot meer droge spiermassa en minder vet;
200 mcg picolinaat bevat meer elementaire chroom dan 200 mcg polynicotinaat.

Edel mineraal voor (ijdele) sporters

Sporters hebben een verhoogde behoefte aan voedingsstoffen. De fysieke inspanning maakt dat mineralen in het lichaam vlugger verbranden en dus vaker aan aanvuling via de voeding toe zijn. Aangezien onze voeding tegenwoordig niet voldoende mineralen bevat dienen deze als voedingssupplement ingenomen te worden. Chroom verdient een bijzondere plek in de sporters wereld omdat het de suikerhuishouding als het ware bewaakt. Is deze ontregeld dan zijn de gevolgen snel merkbaar: overgewicht en/of een belemmerde spiergroei.
Suikers (en hier worden absoluut geen witte suikers mee bedoeld!) heb je nodig om optimaal te kunnen functioneren. Dit zijn de brandstoffen die je lichaam gebruikt om na te denken of om een spier te laten oefenen. Je hebt enkelvoudige suikers zoals de zoetstoffen in sportdranken en poeders of complexe suikers zoals die in de granen van volkoren brood. Je lichaam breekt ze allemaal in je maag af tot enkelvoudige suikers zodat ze door je darmen makkelijk opgenomen kunnen worden. Zo komen ze terecht in de bloedbaan. Hierdoor gaat je bloedsuiker-spiegel omhoog. De enige manier waarop deze suikers vanuit je bloed je cellen kunnen bereiken is als ze zich met insuline verbinden. Insuline is een stof die door je alvleesklier wordt geproduceerd.

Als je niet tijdig eet of als je aan het sporten bent, wordt er zoveel bloedsuiker gebruikt dat het niveau in je bloed gaat zakken. Je alvleesklier produceert dan glucagon, het stofje dat je lever nodig heeft om opgeslagen suikers vrij te laten.

Voor sporters verdient insuline extra aandacht omdat deze stof ook verantwoordelijk is voor het stimuleren van de aanmaak van somatomedines in de lever. Somatomedines stimuleren de spiergroei. Dit betekent dat zonder deze het lichaam niet in staat zou zijn om spierweefsels op te bouwen, ook al zouden voldoende aminozuren beschikbaar zijn.

Chromium is van essentieel belang zo dat bovengenoemde processen soepel verlopen. Dit mineraal bindt zich namelijk aan insuline. Zonder chroom wordt de werkzaamheid van insuline geblokkeerd. Hierdoor ontstaat er een 'tekort' aan werkzame insuline, waardoor de belangrijke suikers de cellen juist niet bereiken. De suiker-, aminozuur- en vet-huishouding raakt ontregeld met als gevolg de afbraak van spierweefsel. Bij een chronisch tekort aan werkzame insuline praat men over suikerziekte en bij een chronisch teveel aan insuline over hypoglykemie.

Chroom is dus essentieel voor het behouden van een gezonde suikerhuishouding door zijn positieve invloed op de alvleesklier en insuline. Hierdoor kan het zeer efficient ingezet worden bij de volgende (ziekte)beelden: overgewicht, cholesterol-verhoging, hypoglykemie, diabetes en acne.

De hoeveelheden die een gemiddeld mens hiervan nodig heeft zijn indrukwekkend laag: tussen de 200 en 290 microgram (1 microgram is een duizendste van een gram) per dag. Dit is tevens het bewijs van hoe krachtig dit mineraal is. Helaas zijn deze hoeveelheden niet aanwezig in onze huidige voeding. Extra chroom wordt verbruikt en ook via de urine uitgescheiden door het gebruik van genotsmiddelen en geraffineerde produkten zoals suiker, granen en alle voedingsstoffen die deze bevatten (koekjes, witte pasta, witte rijst, snoep, gebak, enz.).

Sporters en mensen die willen afvallen dienen hun inname van chroom te verhogen tot 600 mcg per dag om vetverbranding en spiergroei te bevorderen. Uit de meeste studies blijkt dat deze dosering effectief is over een langere periode (6 à 12 weken) mits er iets aan beweging wordt gedaan. Let wel op: een nog hogere inname van chroom gaat de voordelen niet vergroten maar juist verminderen. Hoe edel dit mineraal ook mag zijn, het heeft ook zijn grenzen. Erg belangrijk is ook de vorm waarin chroom ingenomen wordt. Uitgebreide klinische studies hebben bewezen dat chroom picolinaat de best opneembare vorm is (5 keer hoger dan andere chroom-verbindingen). Bij een groep reeds actieve sporters werd er een toename van spiermassa van gemiddelde 3 kilo in zes weken geconstanteerd en een daling van 3,6% aan vet.
 
Zozo... bedankt voor zoveel info. Dus best goed die chroomspul :D in stackII zit 67 mcg. En in de post hierboven hebben ze het over verhogen tot 600 mcg. Dat wordt veel stack slikken :rolleyes: Als 3 per dag goed zijn, zijn 9 beter :eek:
 
Originally posted by CrocoDillon
Zozo... bedankt voor zoveel info. Dus best goed die chroomspul :D in stackII zit 67 mcg. En in de post hierboven hebben ze het over verhogen tot 600 mcg. Dat wordt veel stack slikken :rolleyes: Als 3 per dag goed zijn, zijn 9 beter :eek:
zelfmoord :rolleyes:

je hebt losse preperaten chroom:
MDY 90x200mg: € 8.50
De Tuinen: 90x400mg: € 10.99


400mg per dag is ruim voldoende. 600 vind ikzelf teveel, zeker in een tablet
 
Had je die docu gezien paar weken terug? daar was een gast die had zoiets geflikt en zijn rusthartslag was nogal hoog geworden :rolleyes:

Maar als ik dus 400mg doe... is het volgens mij erg veel... denk eerder 400mcg :P
 
klopt; 400mcg. Lichaam moet er ff aan wennen. Maar na 2 dagen merk je het verschil (geen insuline pieken, fitter,beter uithoudingsvermogen en een sneller dalend vet% bij m'n cardio work-outs
 
Moet je nou cardio doen om sneller vet te verliezen van stack of chroom?... ik heb mijn calorie inname echt omlaag gehaald afgelopen weken. plus ik doe mijn trainingen wat veel energie kost.

Hoe zit het trouwens met insulinepiek na de training als je ff wat dextrose gaat laden. dan heb je die piek wel toch?
 
Ja, 4-5x 45 minuten cardio zorgt voor sneller vetverlies en een hogere stofwisseling.

die dextrose na je training maakt niet veel uit, het wordt gelijk gebruikt voor je spierherstel.
 
Ik heb vernomen dat stack 2 vanaf april of mei ook hier in nedeland wordt verboden. zal nog wel een run opkomen bij mdoubleyou.
 
Oh... ik heb het gelukkig net binnen :D

Op het potje staat max. 1 capsule per dag... maar op http://www.perfectbody.nl/ staat 3 capsules per dag. Wat me logischer lijkt omdat dat de toegestane 3x 30 gram ephedra is.

Hoeveel moet je nou nemen? Ik zat te denken 1 in de ochtend en 1 voor de training.
 
Originally posted by CrocoDillon
Had je die docu gezien paar weken terug? daar was een gast die had zoiets geflikt en zijn rusthartslag was nogal hoog geworden :rolleyes:
haha lol, hij had et over een hartslag van 150 in rust :eek:
 
Yep, en ik neem er rustig 1 maar merk weinig... ik zie over een weekje wel hoe de stand is, hoop toch zeker een kilo eraf. Maar ik kan me wel voorstellen waarom hij er ff een paar naar binnen gooide :D
 
Ik had een nieuw potje besteld omdat we er bijan doorheen waren.
Nu blijkt dus dat er nog maar 1/3 in zit van wat er nromaal in zat :(
 
Originally posted by CrocoDillon
Oh... ik heb het gelukkig net binnen :D

Op het potje staat max. 1 capsule per dag... maar op http://www.perfectbody.nl/ staat 3 capsules per dag. Wat me logischer lijkt omdat dat de toegestane 3x 30 gram ephedra is.

Hoeveel moet je nou nemen? Ik zat te denken 1 in de ochtend en 1 voor de training.

3 x per dag a 20/30 minuten voor een maaltijd.
 
Originally posted by RobbieH
Ik had een nieuw potje besteld omdat we er bijan doorheen waren.
Nu blijkt dus dat er nog maar 1/3 in zit van wat er nromaal in zat :(

Hoe bedoel je? Zat er eerst 300 capsules in? Of 1/3 van de dosis ephedra... ze hebben de dosering verlaagt wegens:

Onlangs heeft het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport in samenwerking met de Technische commissie van NPN (Natuur- & gezondheids-producten Nederland) veilige waarden opgesteld omtrent producten met Ephedra Sinica. Dit heeft te maken met de hoeveelheid werkzame stoffen (alkaloïden) in Ephedra Sinica. Ze hebben een maximum hoeveelheid bepaald dat je per dag van dit soort stoffen binnen mag krijgen. Dit maximum is vastgesteld op 30 mg Ephedra alkaloïden per dag.

Staat op M Double You

Originally posted by man_of_magic


3 x per dag a 20/30 minuten voor een maaltijd.

Doe jij het nemen op lege maag dus? Ik begin met 1 per dag en maandag ga ik over op 2 per dag en dan zie ik wel afhankelijk van het resultaat misschien 3 per dag.

Morgenochtend op lege maag en dan cardio...
 
Laatst bewerkt:
Hmmm klinkt toch best goed eigenlijk.
 
Back
Naar boven