XXL Nutrition

Staken

Users who are viewing this thread

NickDE

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
22 mrt 2009
Lengte
1m87
Massa
98kg

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Zeg enkel dat het probleem van 65+ werken dat dit enkel op korte termijn is (historisch gezien) ben jij natuurlijk te dom voor om dat te begrijpen:rolleyes:

ok 'whami'

Tractortje

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
25 sep 2003
Lengte
1m86
Massa
66kg
Vetpercentage
19%
Goed topic.

Bipolar

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2012
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
hoi whami ik lees nog mee! ben het eigenlijk op veel punten niet met eens. even terug op het staak recht, jij zegt dat het mensen egoïstischer worden ten koste van collega's die wel willen werken? is het niet egoistis van jou om niks te doen en je mond te houden als 20-30% van je collega's ontslagen worden en jij wel je baan behoudt? wat moet je collega met een nieuwe huis 3 kinderen en een auto zonder werk?

Silentio

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
9 mei 2009
Lengte
1m93
Massa
106kg
Soms verbaas ik me echt wat men tegenwoordig toelaat voor een hogere studie. Typetjes als "Whami" kwamen 20 jaar terug door de strengere studie-eisen zelf niet verder dan bandwerk en gaan nu ff bepalen dat zaken als stakingen en vakbonden not done zijn.

Hoody

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
12 aug 2010
Lengte
1m77
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Wat is de relevantie van schade bij staken, als het in eerste instantie een preventieve maatregel is:dunno:

NickDE

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
22 mrt 2009
Lengte
1m87
Massa
98kg
soms verbaas ik me echt wat men tegenwoordig toelaat voor een hogere studie. Typetjes als "whami" kwamen 20 jaar terug door de strengere studie-eisen zelf niet verder dan bandwerk en gaan nu ff bepalen dat zaken als stakingen en vakbonden not done zijn.

+1

OP
W

whami

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2010
Lengte
1m77
hoi whami ik lees nog mee! ben het eigenlijk op veel punten niet met eens. even terug op het staak recht, jij zegt dat het mensen egoïstischer worden ten koste van collega's die wel willen werken? is het niet egoistis van jou om niks te doen en je mond te houden als 20-30% van je collega's ontslagen worden en jij wel je baan behoudt? wat moet je collega met een nieuwe huis 3 kinderen en een auto zonder werk?
Ik zou dan evenveel kans hebben om ontslagen te worden en als ik ontslaan wordt dan begrijp ik dat 70% die zijn werk behoud beter en belangrijker is dan dat ik enkel mn eigen belang nastreef en dat eigenbelang nastreven tot een faillissement zou kunnen leiden. (bv door overdreven ontslagvergoeding te eisen).

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 14:17 ----------

Soms verbaas ik me echt wat men tegenwoordig toelaat voor een hogere studie. Typetjes als "Whami" kwamen 20 jaar terug door de strengere studie-eisen zelf niet verder dan bandwerk en gaan nu ff bepalen dat zaken als stakingen en vakbonden not done zijn.
:roflol: raar dat ik zonder te leren slaag.
Typetjes als ik zijn juist verantwoordelijk voor alles wat nu hebben. Zonder zelf held te willen zijn.
Ik ben iemand die zelf nadenkt en niet alles zomaar aanneemt als waar. Ik ben een denker, iemand die met ideeën komt (die vaak ingaan tegen wat de rest denkt).

NickDE

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
22 mrt 2009
Lengte
1m87
Massa
98kg
Ik zou dan evenveel kans hebben om ontslagen te worden en als ik ontslaan wordt dan begrijp ik dat 70% die zijn werk behoud beter en belangrijker is dan dat ik enkel mn eigen belang nastreef en dat eigenbelang nastreven tot een faillissement zou kunnen leiden. (bv door overdreven ontslagvergoeding te eisen).

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 14:17 ----------

:roflol: raar dat ik zonder te leren slaag.
Typetjes als ik zijn juist verantwoordelijk voor alles wat nu hebben. Zonder zelf held te willen zijn.
Ik ben iemand die zelf nadenkt en niet alles zomaar aanneemt als waar. Ik ben een denker, iemand die met ideeën komt (die vaak ingaan tegen wat de rest denkt).

Whatever makes you feel better :rolleyes:

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Bij mij kom je eerder over als wereldvreemd en totaal geen gevoel wat er leeft bij de mensen. Laat staan bij mensen
die een gezin, lening en verantwoordelijkheden hebben. Maar daar kom je misschien na je studies wel eens ooit achter.

En bij deze wil ik mijn belastingsgeld terug wat in jouw studies kruipt

OP
W

whami

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2010
Lengte
1m77
Bij mij kom je eerder over als wereldvreemd en totaal geen gevoel wat er leeft bij de mensen. Laat staan bij mensen
die een gezin, lening en verantwoordelijkheden hebben. Maar daar kom je misschien na je studies wel eens ooit achter.

En bij deze wil ik mijn belastingsgeld terug wat in jouw studies kruipt
Haha :roflol:
De dingen die ik zeg zijn vaak juist, niet altijd. Ik wist op voorhand dat 90% niet akkoord ging zijn. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik gelijk heb en mogelijk heb ik deze maal geen gelijk.
Maar in het algemeen heb ik vaak gelijk met mn dingen die ingaan tegen wat men in het algemeen denkt.
Vroeger was dit ook de reactie op iemand die dingen tegen de kerk zei (atheïst).
Het is makkelijk om te zeggen dat ik fout en dat jullie gelijk hebben. Maar daar heb ik nog geen bewijzen voor gezien. Omgekeerd ook niet.
Denk dat er hier niemand kan zeggen dat hij 100% zeker is van zijn stuk. Zo ja, waarom heb ik dan nog geen gegronde bewijzen gehad tegen wat ik zeg. Ze beginnen hier enkel over mn studies enzo... Was vroeger ook zo als je kritiek gaf op de kerk, dan begon met over iets om die persoon neer te halen. Bv bezeten door de duivel en iedereen geloofde dat ook toen.

Just saying. Nu gaan er enkelen weer reageren dat ik gek ben of zo. Ga je gang :roflol:

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 14:34 ----------

Ik zal later nog eens met een beter uitgewerkt stuk komen over dat staken. Zal er wat tijd in steken. Ik ga komen met argumenten over het onderwerp, (niet over de studies van de forumleden enzo). Nu fladder ik hier maar wat dingen door elkaar. Zal duidelijke iets proberen maken en dan kunnen jullie weer wat kakken :).
Akkoord?

Laatst bewerkt:

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Onderbreek je studies eens een jaartje en ga ergens in de productie werken. Bv op een bedrijf zoals Ford.
Elke 45 seconde een wagen die voorbij komt en telkens de productiemanagers die je nog meer werk in die
45 seconden willen laten doen. En eigenlijk het enige wat je hebt is de vakbond die je helpt als je gewoonweg
de band niet meer kan volgen. Die met jou naar de ploegbaas gaan en zeggen dat het zo niet kan.

Ik geef je een maand ... nee, 2 weken en dan loop je terug naar je boekjes en je mama die de was voor je doet
en eten maakt.

OP
W

whami

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2010
Lengte
1m77
Onderbreek je studies eens een jaartje en ga ergens in de productie werken. Bv op een bedrijf zoals Ford.
Elke 45 seconde een wagen die voorbij komt en telkens de productiemanagers die je nog meer werk in die
45 seconden willen laten doen. En eigenlijk het enige wat je hebt is de vakbond die je helpt als je gewoonweg
de band niet meer kan volgen. Die met jou naar de ploegbaas gaan en zeggen dat het zo niet kan.

Ik geef je een maand ... nee, 2 weken en dan loop je terug naar je boekjes en je mama die de was voor je doet
en eten maakt.
Man ik hou dat nog geen dag vol :roflol:

Je hebt daar een punt. Staken tegen bv die 45 seconden dingen ben ik niet tegen.
Maar dat is niet waar ze momenteel om staken.
Moet wel toegeven dat ik van zo'n werk ook elke kans zou nemen om enkele maandjes verlof te krijgen (aka staken nu). Maar dan opnieuw, wat met de leveranciers die enkel en alleen failliet gaan omdat zij het werk neerleggen? Is het dan niet erg dat er extra mensen zo hen werk verliezen enkel en alleen zodat ze bij Ford zouden kunnen staken.

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
De toeleveranciers hebben ook al aangekondigd dat ze gingen sluiten. Tja, dat heb je als je al je omzet op één bedrijf pakt.
Er zijn ook bedrijven die naar Volvo, Citroën etc leverde, zij moeten haast niets inleveren. En daar verliest dus ook enkel de
mensen hun werk die rechtstreeks voor Ford werken. En dat gat word tot nu toe opgevangen door economische werkloosheid.
In de meeste bedrijven gewoon door 4/5de systeem. Zodat, in tegenstelling tot wat jij zegt, ze net hun werk nog niet verliezen

OP
W

whami

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2010
Lengte
1m77
De toeleveranciers hebben ook al aangekondigd dat ze gingen sluiten. Tja, dat heb je als je al je omzet op één bedrijf pakt.
Er zijn ook bedrijven die naar Volvo, Citroën etc leverde, zij moeten haast niets inleveren. En daar verliest dus ook enkel de
mensen hun werk die rechtstreeks voor Ford werken. En dat gat word tot nu toe opgevangen door economische werkloosheid.
In de meeste bedrijven gewoon door 4/5de systeem. Zodat, in tegenstelling tot wat jij zegt, ze net hun werk nog niet verliezen
4/5de syteem, mogelijk verlieslatend? Kan tot faillissement leiden op langere termijn.

Als ze 6 maanden gewoon verder kunnen werken hebben ze 6 maanden de tijd om aanpassingen door te voeren. Zo zou bv de fabrikant van leren autozetels zijn bedrijf kunnen omvormen tot lederen zetels maken (verzonnen voorbeeld). Terwijl als je van de ene dag op de andere ineens die vraag verliest is het niet verbazingwekkend dat dit veel meer schade zal toebrengen aan de leveranciers.

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
4/5de syteem, mogelijk verlieslatend? Kan tot faillissement leiden op langere termijn.

Als ze 6 maanden gewoon verder kunnen werken hebben ze 6 maanden de tijd om aanpassingen door te voeren. Zo zou bv de fabrikant van leren autozetels zijn bedrijf kunnen omvormen tot lederen zetels maken (verzonnen voorbeeld). Terwijl als je van de ene dag op de andere ineens die vraag verliest is het niet verbazingwekkend dat dit veel meer schade zal toebrengen aan de leveranciers.

Verlieslatend met subsidies van boven af? Lijkt me niet. En op langere termijn? Als Ford sluit mogen
de mensen ook vetrekken. Met ontslag premies zoals gewoonlijk. Ok, geen monsterpremie zoals bij
Ford, maarja, c'est la vie. Ze hebben nu al tijd genoeg om ander werk te zoeken.

En jouw voorbeeld is een slag in de lucht. Wie gaat daar dan nog voor investeren. Laat staan overnemers
vinden die dat willen doen. De sector is gewoon volledig anders. Kan je net zo goed een nieuw bedrijf
oprichten. En dan nog moet er een markt voor zijn. Als je eens door een productie hal had gewandeld
had je dat wel gezien. Die machines zijn gewoon te specifiek om zomaar even iets anders ermee te doen

EDIT: even ter goede orde, ik verdedig die monster premies niet wat ze willen bij Ford. Maarja, ik kan het
ze ook niet kwalijk nemen. Ze hebben niets meer te verliezen en enkel nog rekeningen te betalen.

Laatst bewerkt:
OP
W

whami

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
28 sep 2010
Lengte
1m77
En jouw voorbeeld is een slag in de lucht. Wie gaat daar dan nog voor investeren. Laat staan overnemers
vinden die dat willen doen. De sector is gewoon volledig anders. Kan je net zo goed een nieuw bedrijf
oprichten. En dan nog moet er een markt voor zijn. Als je eens door een productie hal had gewandeld
had je dat wel gezien. Die machines zijn gewoon te specifiek om zomaar even iets anders ermee te doen
Niet enkel omvormen is het enige dat ze kunnen doen in die 6 maanden.
Bedrijven hebben contracten met leveranciers. Zo kan zijn dat de leveranciers van de leverancier grondstoffen blijft leveren die contractueel vastgelegd zijn. Dan moet de leverancier blijven betalen voor grondstoffen voor een volle productie terwijl ze dat niet kunnen gebruiken en de inkomsten gedaald zijn. En waar al die grondstoffen opslaan. Mogelijk moeten ze dan nog eens tijdelijk extra opslagruimte huren ook.

Zo zijn er vele dingen die het bedrijf kan doen in die 6 maanden.

Nog iets anders is bv personeel. 6 maanden de tijd om oplossingen voor het personeel te vinden.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 15:06 ----------

EDIT: even ter goede orde, ik verdedig die monster premies niet wat ze willen bij Ford. Maarja, ik kan het
ze ook niet kwalijk nemen. Ze hebben niets meer te verliezen en enkel nog rekeningen te betalen.
Sommigen hebben al nieuw werk gevonden, voor hen is dat gewoon een mooie premie, ineens zijn ze rijk. Al is rijk veel gezegd. Ze zouden op zn minst het (overdreven) geld in een aparte spaarpot moeten steken en dit dan op zn tijd uitkeren aan zij die nog geen werk gevonden hebben ipv aan zij die wel weer werk hebben.

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Niet enkel omvormen is het enige dat ze kunnen doen in die 6 maanden.
Bedrijven hebben contracten met leveranciers. Zo kan zijn dat de leveranciers van de leverancier grondstoffen blijft leveren die contractueel vastgelegd zijn. Dan moet de leverancier blijven betalen voor grondstoffen voor een volle productie terwijl ze dat niet kunnen gebruiken en de inkomsten gedaald zijn. En waar al die grondstoffen opslaan. Mogelijk moeten ze dan nog eens tijdelijk extra opslagruimte huren ook.

Zo zijn er vele dingen die het bedrijf kan doen in die 6 maanden.

Nog iets anders is bv personeel. 6 maanden de tijd om oplossingen voor het personeel te vinden.

Contractueel is afgesproken dat er grondstoffen geleverd word op afroep. Idem verhaal bij toeleveranciers
bij Ford. Zij produceren enkel op afroep en voor eventueel de gevraagd veiligheidsvoorraad. Dus dat
is geen punt.

Ik heb planning etc gedaan in de automotive voor een toeleveringsbedrijf van Ford. Dus ik weet ook wel
waar ik het over heb hoor

Naar boven