Fitness Seller

Staken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat vinden jullie van al dat gestaak?
Bijvoorbeeld: http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autob...n-gaan-toegang-naar-fabrieken-blokkeren.dhtml

Ik vind dat al die personen die staken (voor niets uiteindelijk) egoïstische klootzakken zijn om het nog vriendelijk te zeggen.

Door te staken krijg niemand zn job terug.

Wat dat staken veroorzaakt:
1. Buitenlandse bedrijven zullen zich minder snel in België vestigen -> veel meer jobverlies en werkloosheid.
2. Economische schade (terwijl het al crisis is!)
3. Wanneer een bedrijf in slechte papieren zit vertrekken ze meteen helemaal of laten ze zich failliet verklaren. Zonder al die overdreven stakingen dan zouden bedrijven wanneer ze het moeilijk hebben slechts een deel van hen personeel kunnen ontslaan en zo verder bestaan en een deel van de werkgelegenheid blijft behouden. Nu is dat vaak niet mogelijk omwille van stakingen en andere dommigheden.

Welk voordeel halen ze uit dat staken? 0, niets, nada.

Conclusie: egoïsten.
De fabriek gaat toch toe... dus door niet te staken krijgen ze hun job toch niet terug.
Welk wapen hebben arbeiders, bediendes. Veel is er niet als het overleg afgesprongen is.
 
Ik zit zelf in de vakbond en het is veel complexer dan jij u kan inbeelden , studies economie helpen u niets erbij .

De ene vakbond is ook de andere niet , ze werken veel autonomer dan de media laat blijken
Ik weet niet bij welke vakbond zit en zeg niet dat het op jou van toepassing is.

Ik ken meerdere gevallen van mensen die bij vakbond zitten en die positie misbruiken (ze kunnen niet of moeilijk ontslagen worden) misbruiken om hen werk niet degelijk te doen.
 
Ben je Be? Goed voorbeeld uit Be is de commotie rond een (onaangekondigde - d8 ik) spoorstaking tijdje geleden. Dat was puur de vakbonden die zich wouden laten gelden terwijl het overgrote deel van het personeel tegen was.
Bron? Hoe weten ze dat het overgrote deel van het personeel tegen was?
 
Ik weet niet bij welke vakbond zit en zeg niet dat het op jou van toepassing is.

Ik ken meerdere gevallen van mensen die bij vakbond zitten en die positie misbruiken (ze kunnen niet of moeilijk ontslagen worden) misbruiken om hen werk niet degelijk te doen.



Vakbonden zijn een noodzakelijk kwaad , mensen zien alleen het slechte van ze in de media .


En er bestaan van iedere instantie goede en slechte leden , dat heb je ook in de vakbond maar veralgemenen is slecht ;) dat is een tip dat ik je geef
 
Ik weet niet bij welke vakbond zit en zeg niet dat het op jou van toepassing is.

Ik ken meerdere gevallen van mensen die bij vakbond zitten en die positie misbruiken (ze kunnen niet of moeilijk ontslagen worden) misbruiken om hen werk niet degelijk te doen.

Het is niet omdat je aan de sociale verkiezingen meegedaan hebt dat je niet ontslaan kan worden. Het is ook terecht dat je moeilijker ontslaan kan worden.
 
Lekker laten staken, het is ook een onderhandelingsspel natuurlijk.
 
De fabriek gaat toch toe... dus door niet te staken krijgen ze hun job toch niet terug.
Welk wapen hebben arbeiders, bediendes. Veel is er niet als het overleg afgesprongen is.
Moest België niet zo'n staakland zijn dan zou er mss degelijk overleg kunnen zijn. Nu is het alles af proberen dwingen met staken. Dat werkt natuurlijk niet.

Ik ben er vrij zeker van dat moest België niet zo'n staakreputatie gehad hebben en indien het mogelijk was, dat ze enkel een deel van het personeel (bv 30%) zouden ontslaan hebben en dat de rest gewoon zn job kon behouden. Indien dit bij Ford niet mogelijk geweest zou zijn dan zijn er nog genoeg andere bedrijven die niet failliet hadden moeten gaan of verhuizen als ze gewoon konden afslanken. Je ziet in het nieuws al vaak genoeg wat voor problemen men gaat maken van afslankingen. Terwijl dankzij deze afslanking de onderneming kan blijven voortbestaan. Iedereen job kwijt (+ problemen voor leveranciers en daar ook jobs kwijt) vs job behoud voor 70%.
 
Moest België niet zo'n staakland zijn dan zou er mss degelijk overleg kunnen zijn. Nu is het alles af proberen dwingen met staken. Dat werkt natuurlijk niet.

Ik ben er vrij zeker van dat moest België niet zo'n staakreputatie gehad hebben en indien het mogelijk was, dat ze enkel een deel van het personeel (bv 30%) zouden ontslaan hebben en dat de rest gewoon zn job kon behouden. Indien dit bij Ford niet mogelijk geweest zou zijn dan zijn er nog genoeg andere bedrijven die niet failliet hadden moeten gaan of verhuizen als ze gewoon konden afslanken. Je ziet in het nieuws al vaak genoeg wat voor problemen men gaat maken van afslankingen. Terwijl dankzij deze afslanking de onderneming kan blijven voortbestaan. Iedereen job kwijt (+ problemen voor leveranciers en daar ook jobs kwijt) vs job behoud voor 70%.

Fout , jij weet niet eens de echte reden waarom Ford genk sluit , naif zijn noemen ze dat

Ford genk moest zoiezo sluiten , het was een strategische keuze , niets te maken met loonkost zelf , ze vertellen dit natuurlijk niet in de media ;)
 
Lekker laten staken, het is ook een onderhandelingsspel natuurlijk.
Ja waar enkel de werknemers van dat bedrijf iets uit de wacht kunnen slepen terwijl men de leveranciers kapot maakt, economische schade veroorzaakt en België de tag geeft van staakland te zijn dat overal problemen om maakt (en waardoor bedrijven zich minder snel hier zullen vestigen).
 
We hebben veel stakingsdagen maar echt lange stakingen hebben we niet daarom dat we op meer komen ivm andere landen, (moet nog eens checken voor de bron)

Een fabriek op 40% laten draaien is dat rendabel? Trouwens de fabriek in Belgie maakte winst.
De mensen hadden al loon afgestaan.
 
Fout , jij weet niet eens de echte reden waarom Ford genk sluit , naif zijn noemen ze dat

Ford genk moest zoiezo sluiten , het was een strategische keuze , niets te maken met loonkost zelf , ze vertellen dit natuurlijk niet in de media ;)
Reden was volgens mij: verlieslatend: xxx miljoen per jaar. Terwijl het goedkoper kan in (Spanje?).
Awel -30% personeel (laten we zeggen 2000 mensen, klopt wel niet maar maakt niet uit) 2000 x minstens 35.000 loonkost per jaar per werknemer = besparing van 70 miljoen. Met veel niet rekening gehouden maar door personeel te ontslaan kan men kosten besparen.
 
Ja waar enkel de werknemers van dat bedrijf iets uit de wacht kunnen slepen terwijl men de leveranciers kapot maakt, economische schade veroorzaakt en België de tag geeft van staakland te zijn dat overal problemen om maakt (en waardoor bedrijven zich minder snel hier zullen vestigen).

Whami , jij weet niet eens de echte redenen waarom sommige bedrijven sluiten , je geef je mening over sociaal gevoelige onderwerpen terwijl je de achtergrond niet weet .

Je kan hiermee serieus mensen kwetsen door uw mening te baseren op te weinig informatie dat je hebt .

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 00:51 ----------

Reden was volgens mij: verlieslatend: xxx miljoen per jaar. Terwijl het goedkoper kan in (Spanje?).

Fout


Ford Europa was verlieslatend
 
Laatst bewerkt:
ff vlugvlug gezocht, ben niet zeker of ik de juiste beet heb, zo veel stakingen van NBMS hier...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...roordeelt-wilde-spoorstaking-in-Berchem.dhtml
Wat ik zei is alleszins waar, weet enkel niet meer bij welke staking het was.

Het is niet omdat het in de media gezet wordt dat het waar is, ik bedoel daarmee houden ze een enquête, welke bronnen gebruiken ze?

Bij de NMBS is de klepel te ver naar de andere kant opgegaan daar geef ik je gelijk in.
 
Het is niet omdat het in de media gezet wordt dat het waar is, ik bedoel daarmee houden ze een enquête, welke bronnen gebruiken ze?

Bij de NMBS is de klepel te ver naar de andere kant opgegaan daar geef ik je gelijk in.
Heb mn info die NMBS staking niet enkel uit de media, staat bv ook niet in dat artikel en daarom ook moeilijker bronnen voor te vinden.
 
Ik ga slapen , dit word een eindeloos ja en nee spel met personen die hun mening geven op informatie die ze uit de media en economie les halen .

Het probleem was zuiver het bedrijfsbeleid van Ford Europa en Ford genk is een van de vele slachtofferbedrijven .


Ik reageer wel morgen verder
 
Het is waar dat ik uiteindelijk niet alles weet van Ford maar wat wel waar is dat door staking schade wordt aangericht.

Mss eens ander voorbeeld proberen. Stakingen voor 1% extra loon, stakers leggen verkeer plaatselijke autosnelweg plat.
1% extra loon -> doorgerekend in prijs producten -> consument betaald, zij die extra loon krijgen zijn zelf consument.
Dus uiteindelijk betaal je zelf voor dat extra loon als dit bij ieder bedrijf gebeurt.

Iets anders gezegd. Prijs stijgt van product x omdat men daar 1% meer loon eiste -> koopkracht daalt -> men gaat op zijn beurt extra loon eisen.

Wat wordt er bekomen met het staken dan:
- geen hogere koopkracht want je betaald het uiteindelijk zelf
- bij de stakingen ligt het bedrijf stil + leveranciers (en als autosnelweg geblokkeerd is nog extra...) -> economische schade.
-> economische schade voor niets
 
Laatst bewerkt:
O je studeert economie? Ja dan moeten je argumenten natuurlijk wel kloppen, want alleen mensen die economie studeren hebben hier verstand van. Had dat dan eerder gezegd.


Stop de discussie maar jongens, hij studeert namelijk economie.
 
Back
Naar boven