Fitness Seller

Stam-X log

Bezoekers in dit topic

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2006
Berichten
9.579
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
Ook maar eens bij gaan houden

Zit nu in een postcontest fase bij de Highland games.
Ik ga de eerste maanden rustig starten met high reps. (12 -15)
Na de kerst gewichten opvoeren en lagere reps maken (3 - 6)
Wedstrijd seizoen begint in april 2007

Week 44

maandag
- hamerslingeren 5 kg op techniek

dinsdag
- Clean & Press:
1 x 20 x 30 kg warming up
5 x 12 x 50 kg

- Hanging Pull:
5 x 12 x 50 kg

- Barbell Rowing:
5 x 12 x 70 kg

- Hyperextenstion:
3 x 15 x bw

- French Press:
4 x 12 x 50 kg

- Small grip benchpress:
3 x 15 x 50 kg

woensdag
- Kogelstoten zwaar en licht op techniek

donderdag
- Deadlift:
2 x 20 x 60 kg warming up
2 x 15 x 100 kg
2 x 15 x 120 kg

- Squat (Smith machine):
4 x 15 x 100 kg

- Incline Bench Press:
2 x 15 x 60 kg warming up
2 x 12 x 70 kg
1 x 12 x 80 kg

- Seated press machine
3 x 15 x 50 kg

- Twister (stokdraaien)
2 x 100

- schuine buikspieren machine
2 x 15 x 20 kg
1 x 12 x 30 kg

- stretching

zaterdag
- gezamelijke training in Friesland
- steen / WFD / Caber/ Hamer / WFH
 
Ah een Highland Games Log, cool :thumbs:
 
Succes man! Wat zijn je stats verder..?
 
Squat 4 x 220 kg
Deadlift 1 x 240 kg
Bench Press 1 x 135
Clean & Press 1 x 100 kg

Ik train nu dus op zo'n 50 % voor 12-15 reps

leeftijd 35 jaar
130 kg bij 1,95 m
 
Nette stats!
 
Beestachtig gewicht!

Succes hiero
 
Succes met je log; maar waarom stel je die zwaardere gewichten en lage reps pas tot de kerst uit?
 
Erg leuk highland log.

Heb je misschien ngo wat meer achtergrond info met betrekking tot trainen?
Want is dit je eerste wedstrijd seizoen? Trainde je hiervoor powerlifting/strongman/gewichtheffen of gewoon recreatief in gym?
 
nice om dit log te zien!

Maar clean & press met zoveel herhaling op zo'n laag gewicht, is wat nutteloos imo.

ohw ja, ipv torso twist: SLEDGE GPP!!

zorg dat die clean & press omhoog gaat, voor jouw stats en omvang imo veel te weinig, zeker gezien het feit dat het voor HG deelnemers een erg goede oefening kan zijn.

dumbbellswings lijken me ook een bijzonder nuttige toevoeging aan je schema, evenals verder unilateraal werk, aangezien muv de cabertoss alles met één hand gebeurd bij de HG.
 
Heb je misschien ngo wat meer achtergrond info met betrekking tot trainen?
Want is dit je eerste wedstrijd seizoen? Trainde je hiervoor powerlifting/strongman/gewichtheffen of gewoon recreatief in gym?

Enkel recreatief, wel eens meegedaan met sterkste student van NL, jaren terug ! Om toch weer wat wedstrijd element terug te krijgen, en de interesse voor Schotland, bij de Wout Zijlstra terecht gekomen. Afgelopen jaar mijn eerste seizoen gedraaid en veel ervaring opgedaan, volgend seizoen weer met name voor de PR's. De top ligt nog wat te ver....
 
Laatst bewerkt:
nice om dit log te zien!

Maar clean & press met zoveel herhaling op zo'n laag gewicht, is wat nutteloos imo.

ohw ja, ipv torso twist: SLEDGE GPP!!

zorg dat die clean & press omhoog gaat, voor jouw stats en omvang imo veel te weinig, zeker gezien het feit dat het voor HG deelnemers een erg goede oefening kan zijn.

dumbbellswings lijken me ook een bijzonder nuttige toevoeging aan je schema, evenals verder unilateraal werk, aangezien muv de cabertoss alles met één hand gebeurd bij de HG.

Ik doe voorlopig veel herhalingen op een laag gewicht voor spierconditie. Tevens ben ik gewoon opgebrand door het wedstrijd seizoen, even rustig aan. Hoewel ik vind het zwaar genoeg, ik doe toch liever lage reps bij een hoog gewicht.

Twee jaat geleden scheurde ik een borstspier, hierdoor blijven toch wel mijn presses achter tov de squats/deadlifts. En inderdaad een bere-oefening voor Games !

Wat zijn Sledge GPP ?

Dumbbell swings doe ik zo nu en dan tbv WFH

Wat zijn jouw voornemens mbt de games, Bram? heb je al contact gehad met de gamers in jouw omgeving ?
 
Ik doe voorlopig veel herhalingen op een laag gewicht voor spierconditie. Tevens ben ik gewoon opgebrand door het wedstrijd seizoen, even rustig aan. Hoewel ik vind het zwaar genoeg, ik doe toch liever lage reps bij een hoog gewicht.

Twee jaat geleden scheurde ik een borstspier, hierdoor blijven toch wel mijn presses achter tov de squats/deadlifts. En inderdaad een bere-oefening voor Games !

Wat zijn Sledge GPP ?

Dumbbell swings doe ik zo nu en dan tbv WFH

Wat zijn jouw voornemens mbt de games, Bram? heb je al contact gehad met de gamers in jouw omgeving ?

ik snap waarom je kiest voor veel reps/weinig gewicht, maar dan is de clean gewoon niet echt een geschikte oefening imo. (imo zijn 10 singles dan effectiever dan 12 reps, aangezien je speed beter blijft en je dus de oefening blijft doen waar ie voor bedoeld is) Probeer em trouwens eens one handed ;)

Sledge GPP: grote voorhamer pakken en op een auto/trekkerband meppen.

tja, mijn voornemens mbt de games: eerst basiskracht weer beetje opschroeven het komende jaar, want die is echt nog ver beneden de maat sinds mn knieoperatie afgelopen zomer. :D

mn oude stats (DL 211, BP 120 en SQ 160, pushpress 100 kg en MP 80 kg) zijn nog wel even wat werk :D

De weilandgames waren een ontzettend leuke opsteker die mijn interesse erg heeft gewekt voor deze mooie sport. Tevens had ik weer eens de mogelijkheid om eens wat zware gewichten vast te houden sinds lange tijd. Wat een speeltuin heeft die gast in z'n achtertuin zeg, machtig mooi!

Ondertussen heb ik wel een boomstammetje van 57 kg in mn tuin liggen, een hele korte weliswaar (1,50m ongeveer), maar voorlopig wel even leuk om deze af en toe over de kop te gooien :D

De steen krijg ik ook al een stuk verder... Nog geen metingen gedaan, maar ik moet steeds verder in mn tuin gaan staan om het ding niet door de heg te flikkeren :D

Ik heb nog geen contact opgenomen met een lokale gamesgroep, aangezien ik hier gewoon de tijd niet voor heb op het moment. Jammer maar helaas.
 
ik snap waarom je kiest voor veel reps/weinig gewicht, maar dan is de clean gewoon niet echt een geschikte oefening imo. (imo zijn 10 singles dan effectiever dan 12 reps, aangezien je speed beter blijft en je dus de oefening blijft doen waar ie voor bedoeld is) Probeer em trouwens eens one handed ;)

Sledge GPP: grote voorhamer pakken en op een auto/trekkerband meppen.

Ondertussen heb ik wel een boomstammetje van 57 kg in mn tuin liggen, een hele korte weliswaar (1,50m ongeveer), maar voorlopig wel even leuk om deze af en toe over de kop te gooien :D

Probeer de clean & press maar eens in de 'hanging' uitvoering : burning hell !
One handed laat ik aan de 'echte' kerels over !

HAHA :) Op mijn sportschool is geen trekkerband voorradig, wellicht op het Walhalla in Folsgaere... voorlopig maar twisting !

Een stam van 1,50 m met een gewicht van 57 kg :eek: !!! Welke houtsoort is dat in godsnaam ? Mijn Stammetje van 6 m weegt nog geen 60 kg ! De moeilijkheid zit hem nou met name in de lengte ! (zegt m'n vrouw ook altijd !):D
 
nette stats, succes!
 
Probeer de clean & press maar eens in de 'hanging' uitvoering : burning hell !
One handed laat ik aan de 'echte' kerels over !

HAHA :) Op mijn sportschool is geen trekkerband voorradig, wellicht op het Walhalla in Folsgaere... voorlopig maar twisting !

Een stam van 1,50 m met een gewicht van 57 kg :eek: !!! Welke houtsoort is dat in godsnaam ? Mijn Stammetje van 6 m weegt nog geen 60 kg ! De moeilijkheid zit hem nou met name in de lengte ! (zegt m'n vrouw ook altijd !):D

whahahaha :D

een korte stam heeft ook zo z'n nadelen, het omwerpen is imo moeilijker, doordat de stam veel minder momentum heeft.

Ik heb een autoband zonder velg op z'n kant in mn tuin gegraven, tot ongeveer halverwege. Dit werkt prima.
 
week 45:

weinig tijd gehad ivm cursus
maandag en woensdag wat coc-grippers gedaan
3 x 20 reps per hand met de trainer (1 en 2 in bestelling)
2 x 20 sec hold per hand

donderdag:
hanging clean & press
1 x 20 x 30 kg
1 x 15 x 40 kg
3 x 12 x 50 kg

high pull
4 x 12 x 50 kg

T-bar rows
4 x 15 x 60 kg

Hyperextensions
3 x 15 x bw

small grip bench press
2 x 15 x 50 kg
2 x 12 x 60 kg

barbell curl
4 x 12 x 40 kg

preacher cable curl zonder rust
1 x 15 x 35 kg
1 x 10 x 30 kg
1 x 12 x 25 kg

Commentaar:
meteen al ****ing spierpijn in de traps, wakker van gelegen, beetje koortserig...
voel me een beetje bwaaah

Vrijdag + weekend:
gooien: WFD, zware Hamer en kogelstoten (met draai oefenen)
wellicht nog wat caber, afhankelijk van hoe ik me ga voelen.

In ieder geval goed weekend allen !
 
Wat leuk, je hebt ook grippers! Ben je er zondag ook?
 
Back
Naar boven