XXL Nutrition

Stam-X log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zou ik ook zeggen :rolleyes: :D


Ben je klaar voor morgen?
 
ZEKERS, als ik gewoon relax blijf is er niets aan de hand, zie bv de resultaten van vorige week, waar er niets op het spel stond... :)
 
Maar morgen staat er tuurlijk wel weer wat op het spel. Maarja, moet eigenlijk niet al teveel uitmaken, gewoon relaxed blijven.

Nou ja, als het goed is moet ik morgen wel redelijk presteren want ik heb een goede vooruitgang geboekt op de zware hamer dus dat is weer een onderdeel waar ik me minder zorgen om hoef te maken. Nou alleen zorgen dat het er in de wedstrijd ook uitkomt.
 
Tommy wist mij te melden (ik krijg trouwens vanaf de zomer een actievere rol bij onze site.....) dat we met rotan gaan gooien in Dordt... Scheelt METERS !
(vorig jaar nog 17,83 met bamboe, dit jaar al 22,50 met rotan !!)
 
Ben benieuwd wat dat rotan op gaat leveren.

Wordt je "razende reporter" voor de federatie?
 
yep, een hoop leverder ik al aan ,we stonden ook weer in het plaatselijke suffertje...
 
Kan je op dinsdag 26e juni. Komen WOut en Tommy een clinic geven bij vrouw op school, misschien wil je ook helpen ? Of heb je reeds werk ?
 
Als ik dan nog niet werk wil ik wel komen, lijkt me wel leuk.

Ik zit nog steeds op bericht te wachten :(
 
Ik wacht nog even op definitief bereicht van de school, daarna komt er weer een aankondiging in de krant !

Moet je zelf niet even bellen ? werkt vaak in je voordeel !
 
Nou ja dan hoor ik het nog wel van je. Ik bied in ieder geval mijn diensten aan. (dit klinkt een beetje vreemd misschien maar je wet wel wat ik bedoel :D )
 
HAHA buk dich ;)
 
Nou ja dan hoor ik het nog wel van je. Ik bied in ieder geval mijn diensten aan. (dit klinkt een beetje vreemd misschien maar je wet wel wat ik bedoel :D )

njah dit had ik niet achter je gezocht viking Bro
tsts tsts
Precies stah
Buck Dich Beviel Ich Dir:P:P
 
Zaterdag en zondag 2 en 3 juni 2007

2e en 3e Highland Games Open NK in Dordrecht

Op een hele zonnige dag in de Hollandsche Biesbosch waren er 11 atleten komen opdagen. De buitenlandse deelnemers, met uitzondering van Tommy de Bruijn, lieten het afweten zodat het een Nederlands onderonsje zou worden. Grote verrassing was de afwezigheid van de kampioen van 2006: Hans Lolkema. Hans had een dorpsfeest in Sloten óf zou toch het pijnlijke verlies in Tilburg hem dwars zitten. Ook het concept dat wij onderdeel zijn van een festival zit hem niet lekker. De onderbrekingen voor roofvogelshows, doedelzakken en hondenrace duren hem te lang. Ik moet hem hier gelijk in geven. De dag duurt zo erg lang, voor slechts 5 onderdelen, en bij deze klimatologische omstandigheden, moeilijk om je energie en aandacht erbij te houden.

Dag 1 begon, zoals gewoonlijk met de zware 10 kilo hamer. Gebruikelijk is het nog vroeg erg rustig, dus wat veiliger voor het publiek. Ikzelf startte matig met 20,80 m ofzo en een 7e plaats. Een week eerder gooide ik nog 22,50 m, dus tevreden was ik niet. De zware WFD van 25 kg ging aanzienlijk beter met een PR van 7,91 m (weer ofzo, ik ken de exacte afstanden nog niet). De lichte steen viel ook wat tegen, zeker toen Viking in zijn laatste beurt mij net voorbij vloog.

Bij de caber zette ik record na record. Tijdens de kwalificatieboom kwam ik twee keer toe in conflict met de belijning en de laatste worp, in zoverre je van een worp kan spreken, was dramatisch. Hierna moest ik mijn emotie kwijt en vestigde een record door binnen 5 seconden twee stoelen in tweeën te schoppen ! :) Gelukkig maakte ik alles weer goed door bij het hooggooien met 25 kg mijn PR te evenaren en Viking zo achter mij te houden. Tommy de Bruijn won 4 onderdelen (de caber ging naar Arnold Waschebalie) en miste zo de strijd met de afwezige Hans.

Na een goed diner met 500 gram biefstuk en met Sierk Kooistra tot vier keer toe de schaal patat te hebben laten bijvullen, nog wat biertjes toe, lekker geslapen in het plaatselijke hotel. Gewoon voor de gezelligheid en lekker ontspannend wakker worden zonder te haasten en te moeten rijden.

Dag 2 begon met een wijziging. We zouden met de lichte hamer gooien ! Komt niet veel voor , want vanwege ruimtegebrek, gooien we meestal met de zware. Het niveau van vorige week (28,97m!) kom ik bij lange niet evenaren en gooide een zeer matige 25,70 m ofzo ;) Ook begin ik de hete adem van Viking dichterbij te voelen komen. De worp was echter wel genoeg voor de 6e plaats, dus iedereen presteerde ver onder zijn kunnen. De lichte WFD gibng een stuk beter met een PR van een kleine 16 meter !. Ook bij de Braemar stone, het zware steenstoten uit stand, gooide ik een PR van 8,80 m. Helaas gooide Dirk van Oord in zijn laatste worp 5 cm verder, wat mij de 5e plaats kostte L.

De kwalificatie van de boom verliep gelukkig beter dan de dag ervoor. (mijn voet deed nog zeer van de stoelen-actie) Bij de tweede worp gooide ik een aarzelende 12:15 uur, maar net genoeg om door te gaan. Bij de 5 meter paal kon ik echter ook geen potten breken. Hier behoef ik nog veel training. Blijft een lastig en slopend onderdeel zeker als het zo benauwd is..

Bij het laatste onderdeel, het hooggooien, verraste ik vriend en vijand door op een gedeelde 4e plaats te eindigen. Ik gooide welliswaar het zelfde als de dag ervoor, maar de vermoeid, die enkele atleten parten speelde door vroegtijdig uit te vallen, had ik minder last van.

Uiteindelijk 7e op de 1e dag en 6e op de 2e, kan ik terug kijken op een goed, maar vermoeiend toernooi.
 
Toch weer pr's gezet stah, als je dat blijft voortzetten kom je vanzelf hoger uit!
Gek dat je niet zo goed was als vorige week, misschien toch te vaak aan de gang ofzo?
 
Ja, het hakt er best in...

nu twee weken even rustig aan, dan Sneek, twee weken later de 4e HG in Olst en een weer een week later de 5e in Brunsum. Hierna all-inclusief naar Kefalonia :)
 
Kefalonia? Nooit van gehoord?
 
had ik ook niet. Is een Grieks eiland tussen Curfo en Zakynthos
 
Back
Naar boven