MuscleMeat

Stam-X log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het zal een groot deel techniek zijn ! Uitdrukken uit de triceps, hoeft natuurlijk niet als je gewichthef techniek goed is, sterker nog, dan mag het zelfs niet. Hierop leg ik het af....

en misschien moet ik ook wel van die reputatie af, bij gewichthef kampioenschappen worden er immers ook records gebroken met 1 of 2 kilo verschil. Die 2,5 op mijn 100 is dan nog relatief groot vergeleken met 1 kilo op 200 :D
 
Lekker bezig toch, mooi PR ook al is het 5kg minder dan je wou :)
 
Wat stoot je je trouwens met een 7,25 kilo kogel en nu ik het toch vraag, wat doe je met discus en kogelslingeren, of zijn dat dingen die je nog nooit hebt gedaan?

En ga je misschien hier dan nog ff kijken, hier ben ik Wout ook wel eens tegen gekomen.
Vereniging AV Horror
Datum Woensdag 28 juni '06 Type Instuif Werp driekamp
Soort wedstrijd Instuif baanwedstrijd.
Categorieën Jun D - Jun C - Jun B - Jun A - Senioren
 
Ik train enkel met kogels, gooi zo tussen de 10 en 11 meter.
Op de games gooien we met stenen.:)
De weight for distance lijkt qua techniek nog het meest op discus.
De 12,5 kg gooi ik een kleine 16, de zwaarder 25+ een kleine 8 meter...

Kijk anders eens op : Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België voor uitslagen en een beschrijving van onze onderdelen...

Wout zijn zoon Woutje, is Fries kampioen bij de jeugd op de kogel én discus meen ik, dus hij zal ook wel toernooien af gaan....

Waar is die instuif ?
 
Donderdag 14 juni 2007

- Deadlift/Rackpull
ik trok de stang vanaf een bankje, ongeveer halverwege mijn scheenbeen en zo'n 20 cm onder de knie. Een hoge DL of een lage RP zeg maar :)

2 x 12 x 60 kg
1 x 5 x 100
1 x 5 x 140
1 x 3 x 180
1 x 1 x 220
1 x 0 x 230 FAILED
1 x 5 x 180

- Parallel Squats
1 x 5 x 60 kg
1 x 5 x 100
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 5 x 180
1 x 5 x 200

Niet slecht, gezien de benauwde omstandigheden, airco stuk en geen arco :)

- Incline Bench
1 x 10 x 60 kg
1 x 5 x 80
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 3 x 110 ....pffff

- Small Grip Bench
1 x 10 x 75 kg
5 x 5 x 90

en als toetje, speciaal voor Viking en op verzoek van de Vlaamse Reus (ivm WFD)

- Cable Crossovers
5 x 8

- Crunch machine
3 x 15 x 40 kg

- Stretching
 
en als toetje, speciaal voor Viking en op verzoek van de Vlaamse Reus (ivm WFD)

- Cable Crossovers
5 x 8

Hmmm.......wie zei er ook altijd weer dat dit een nutteloze oefening was?
Even denken hoor.....was dat niet..eh...hoe heet die gozer ook al weer?
Het was iets met een s.....eh....O JA! STAHMIXSON!!!!!!! :D :D :D

En in dit licht is misschien een oefening zoals flyes ook niet meer zo nutteloos?


Lekkere training overigens! :thumbs:
 
lekkere training :thumbs:

ik ga morgen ook cable cross overs doen ;)
 
nette trainingen!!!:D
 
Ik train enkel met kogels, gooi zo tussen de 10 en 11 meter.
Op de games gooien we met stenen.:)
De weight for distance lijkt qua techniek nog het meest op discus.
De 12,5 kg gooi ik een kleine 16, de zwaarder 25+ een kleine 8 meter...

Kijk anders eens op : Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België voor uitslagen en een beschrijving van onze onderdelen...

Wout zijn zoon Woutje, is Fries kampioen bij de jeugd op de kogel én discus meen ik, dus hij zal ook wel toernooien af gaan....

Waar is die instuif ?

Sneek
 
En in dit licht is misschien een oefening zoals flyes ook niet meer zo nutteloos?

One arm flyes ! :D

Ook de eigenwijze ik , leer soms nog wat..........
 
Je bent idd nooit te oud om te leren Stah. Ik leer ook nog steeds nieuwe dingen bij. ;)
 
sterke training man!
 
Omdat twee youngsters (Dave7777 en IJser) enthausiast waren geworden door in Dordrecht bij een Highland Game te komen kijken en in contact kwamen met Wout stelde ik voor om eens bij mij langs te komen om eens te trainen. Was dichterbij dan Fryslan, dus met de trein beter te bereiken :) (mijn fanatieke routebeschrijving ging niet op want 16-jarige hebben nog geen rijbewijs....;)

Het leek mij leuk om een klein onderling wedstrijdje te houden enzo alle onderdelen eens te doen. Viking was ook van de partij.

Hierbij de afstanden van respectievelijk:
Braemar Stone 8 kg / 12,5 kg WFD / 7 kg hamer / 10 kg kogel / 25 kg WFD / 10 kg hamer

Stahmixson 9,57 / 14,40 / 27,90 / 8,39 / 6,24 / 21,43
Viking 9,20 / 14,40 ! / 25,92 PR / 8,30 / 6,20 / 20,46 PR
Dave7777 6,54 / 6,77 / 16,22 / 5,71 / 4,90 / 11,90
IJser 7,07 / 8,97 / 17,74 / 5,81 / 5,04 / 13,33

Voor de beginners helemaal niet slecht ! Zeker gezien ze in de leeftijd categorie Aspiranten vallen en eigelijk met lichtere gewichten moeten gooien !
Goed, ze wilden graag met de grote jongens meedoen, dus.........maar RESPECT jongens. Nog veel oefenen, wat technisch viel het allemaal wat tegen. Ook Viking was blij met mijn soepele hamertjes en gooide (zonder speciaal schoeisel, gewoon maar twee (officieuze) persoonlijke records !

Hierna de 5 meter caber, een loeder die zelfs Stah en Viking niet getossed kregen... Deze was voor de jongens iets te hoog gegrepen. Dan maar de (dames) paal van 3,5 m. De eerste keren ging het moeizaam, maar deze rakkers geven niet op, zodat zowel Dave als IJser de stam keurig getossed kregen KLASSE !

Hierna naar de kabelbaan, een klein meisje weggeschopt, om wat hoog te gooien met 20 kg. Ook hier wat moeizaam in het begin, maar later toch zo'n 3,30 m gecleaned voor beide jongelingen. Voor Stah en Viking een makkie, zodat die nog even over een 4,10 m hoog hek moesten. Stah cleande in één keer, Viking deed verwoede poging na poging, maar zijn 36 jaren en 136 kg gaan meetellen na een dikke 2 uur gooien, helaas OUWE :) volgende keer beter !

Het was een leuke middag zo, en voor herhaling vatbaar. Voor de goede orde de uitslag van deze "DBB-HG-meeting Polder Games":

1. Stahmixson 31 pnt
2. Viking 25 pnt
3. IJser 16 pnt
4. Dave777 10 pnt


Eindelijk eens eerste HAHA :D
 
Zeker respect voor dave7777 en Ijser voor het meedoen en voor de resultaten!
 
ey kan ik binnuhkort nie es mee doen?:P:P
 
Vet dat jullie Ijs en dave lieten meedoen,

overtuigd die bbertjes maar:D
 
Back
Naar boven