Fitness Seller

Stamppot (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Passi

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
35
Waardering
13
Lengte
1m79
Massa
87kg
Vetpercentage
16%
Dag allen,

Ik zit in een bulkfase, maar eet niet alles wat los en vast zit. Ik doe aan mealpreppen en bereid hiervoor altijd zilvervliesrijst, kip, broccoli etc.. of een ander lekker rijstepan.
Ik ben op de hoogte van al het informatie over macro’s etc. Aardappelen bijvoorbeeld, daarvan weet ik dat het snellere koolhydraten zijn. Niet per se de beste bron om je koolhydraten uit te halen. Maar ik ben het 2 keer rijst op een dag een beetje zat. Volkoren pasta werkt ook niet echt meer. Ik heb echt de afwisseling nodig wat mijn energiebronnen betreft en heb deze keer 2 grote pannen met boerenkool- en zuurkoolstamppot gemaakt.
Ik eet 2 maaltijdbakjes per dag. Elk maaltijd bakje zodanig gevuld dat er evenveel kcal in zit als de balkes met rijst etc.
Ik ga dus deze week elke dag 1 maaltijd stamppot eten en 1 maaltijd met rijst+kip of pasta+vlees. Verder omdat aardappelen een minder verzadiging gevoel geven kan ik in de tweede maaltijd (rijst) meer eten. Ook weer een voordeel dacht ik zo. Want met 2 keer rijst op een dag ben ik wel erg hard aan het strijden tot stressen aan toe

Lijkt dit jullie een slecht plan? Of werkt het prima zo? Ervaringen? De kcal blijft namelijk hetzelfde alleen de evenwicht is nu ietsje anders. Meer eiwitten en minder koolhydraten.
Maar daarentegen ook meer mineralen en vitaminen!

Groetjesss
 
Prima!

Groetjes
 
Gewoon doen. Er is niks mis met aardappelen. De overheersende gedachte in het BB-wereldje is kennelijk dat rijst superieur is aan aardappelen, maar dat betwijfel ik als ik naar de voedingswaarden kijk.
 
Dat de koolhydraten uit aardappelen een hogere GI (Glycemische Index) waarde hebben zou ik mij niet te druk om maken. Zeker als je er een stamppot van maakt en het combineert met andere voeding veranderd de GL (Glycemische Lading).

Je kunt overigens ook eens stamppot maken met zoete aardappel!
 
Back
Naar boven