AndroidHealthClinic

Starten als personal trainer en btw terugkrijgen over geinvesteerde apparatuur?

Bezoekers in dit topic

Jordansz

Cool Novice
Lid geworden
26 dec 2018
Berichten
30
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Kan er niks over vinden online wie weet hoe het zit:

Mag ik als ingeschreven "personal trainer" dwz organiseren van meetings waarbij gesport wordt " onder begleiding " of 1-1 sessies de gemaakte kosten ( barebells touw bidons gewichten apparatuur stopwatch etc ) daarvan de btw als kosten opvoeren en om btw teruggaaf verzoeken bij belastingdienst?

Bijvoorbeeld ik koop voor € 1000 aan apparatuur. Hiervan is dus 21% btw zegmaar 210 euro is betaalde btw.

Mag ik deze 210 euro dan opgeven aks josten zodat ik uiteindelijk minder btw betaal?
 
Als jouw pt bedrijfje btw plichtig is mag je de betaalde btw verrekenen met je eigen btw aangifte.

Waar ben je ingeschreven?
 
Inschrijving kvk ik was benieuwd idd hoe het zit met de kosten btw terugvorderen in beginsel lijkt me ook dat dit gewoon mag.

Aangezien ik een aantal zaken ook prive gebruik zou ik wel maar een deel btw kunnen terugvragen maar de vraag is hoe dat aan te tonen pf hoe dat voor de BD specifiek bepaald (kan) worden. Wil het biet onmogelijk lastig maken dus ik voer in begindsel dan alle btw op.
 
Ik zou je adviseren om contact op te nemen met een accountant. Er is best veel financiële winst te pakken als je weet hoe het moet.
 
Ik zou je adviseren om contact op te nemen met een accountant. Er is best veel financiële winst te pakken als je weet hoe het moet.
+1
Bij inschrijving kvk is best veel af te trekken.
 
Is allemaal niet zo moeilijk maar je kan inderdaad wel wat fiscale optimalisatie doen. Zoals reeds hierboven aangehaald, best contact nemen met een financial advisor, accountant of gewoon iemand die er al iets meer van kent. Weet niet of je in Be of in NL woont en werkt, maar in het eerste geval kan ik wel wat tips geven of enkele namen doorgeven
 
De dienst, die jij aanbiedt moet je belasten met BTW. Afhankelijk van jouw situatie is dat 9 of 21%. Aan het eind van elk kwartaal ben je verplicht om BTW aangifte te doen. Dan kan je de betaalde BTW verrekenen met de BTW, die je moet afdragen.
 
de vraag is of de belastingdienst je ook als ondernemer ziet/erkend, als dit zo is moet je ieder kwartaal of soms per jaar btw aangifte doen.
betaalde btw kan je niet opvoeren als kosten.
je kan als je begint en nog weinig omzet hebt wel gebruik maken van de kleine ondernemers regeling, ik dacht dat het nu nog zo is dat als je minder dan ~1800 euro moet verrekenen je bent vrijgesteld van betaling, je krijgt dus je btw terug over je investeringen, en je hoeft niets af te dragen over je inkomsten.
maar dit gaat veranderen, het nieuwe voorstel is dat als je minder dan 17.500 euro omzet hebt, je bent vrijgesteld van btw
 
Ik zou je adviseren om contact op te nemen met een accountant. Er is best veel financiële winst te pakken als je weet hoe het moet.

Als je een starter bent zou ik je toch sterk adviseren geen accountant te nemen. Ga naar een goed administratie bureau, vraag even in kringen wie goeder ervaringen heeft op dit vlak en kies een goed boekhouder uit. Wel even goed in de rondte kijken en rondvragen want er zijn veel mafketels en oplichters bij.
 
Je moet wel geld
de vraag is of de belastingdienst je ook als ondernemer ziet/erkend, als dit zo is moet je ieder kwartaal of soms per jaar btw aangifte doen.
betaalde btw kan je niet opvoeren als kosten.
je kan als je begint en nog weinig omzet hebt wel gebruik maken van de kleine ondernemers regeling, ik dacht dat het nu nog zo is dat als je minder dan ~1800 euro moet verrekenen je bent vrijgesteld van betaling, je krijgt dus je btw terug over je investeringen, en je hoeft niets af te dragen over je inkomsten.
maar dit gaat veranderen, het nieuwe voorstel is dat als je minder dan 17.500 euro omzet hebt, je bent vrijgesteld van btw
als je vrijgesteld bent van BTw krijg je ook niet terug.
 
als je vrijgesteld bent van BTw krijg je ook niet terug.
klopt, zal ook zo zijn in de nieuwe regeling, maar ik weet niet of die al van kracht is.
als je gebruikt kan maken van de ''oude'' KOR regeling, en dus onder de ~1800 grens kan blijven heeft dit wel voordeeltjes.

Als je een starter bent zou ik je toch sterk adviseren geen accountant te nemen. Ga naar een goed administratie bureau, vraag even in kringen wie goeder ervaringen heeft op dit vlak en kies een goed boekhouder uit. Wel even goed in de rondte kijken en rondvragen want er zijn veel mafketels en oplichters bij.
uiteraard is een goed admin/boekhoud kantoor voldoende, een accountant houd zich echt niet bezig met btw aangiftes.
idd wel even goed rond kijken, er zijn nogal wat tarief verschillen voor de diverse fiscale handelingen
 
Kan er niks over vinden online wie weet hoe het zit:

Mag ik als ingeschreven "personal trainer" dwz organiseren van meetings waarbij gesport wordt " onder begleiding " of 1-1 sessies de gemaakte kosten ( barebells touw bidons gewichten apparatuur stopwatch etc ) daarvan de btw als kosten opvoeren en om btw teruggaaf verzoeken bij belastingdienst?

Bijvoorbeeld ik koop voor € 1000 aan apparatuur. Hiervan is dus 21% btw zegmaar 210 euro is betaalde btw.

Mag ik deze 210 euro dan opgeven aks josten zodat ik uiteindelijk minder btw betaal?

Je geeft niet die 210 op maar de complete 1000 euro aan kosten. Daar van krijg je het volgende kwartaal 210 aan betaalde btw weer terug. Daarentegen betaal jij weer de btw die jij vanuit je lessen hebt doorberekend aan de klant. Let goed op of je onder 9% of 21% valt anders kan de bd na jaren opeens met een naheffing aankomen als je verkeerd hebt betaald.

Ik zou verder niet aangeven dat je deze spullen ook privé gebruikt, waarom zou je?

Verder kan je ook andere kosten, zoals je mobiele telefoon, bank rekening kosten, internet etc. ook (gedeeltelijk) als kosten opgeven als je kan aantonen dit ook zakelijk gebruikt. En uiteraard hier van de btw weer per kwartaal terug van ontvangen.
 
[QUOTE="droopyy, post: 10179938, member:
uiteraard is een goed admin/boekhoud kantoor voldoende, een accountant houd zich echt niet bezig met btw aangiftes.
idd wel even goed rond kijken, er zijn nogal wat tarief verschillen voor de diverse fiscale handelingen[/QUOTE]

Een accountant niet bezig met btw aangiftes? Dat is nieuw voor mij, mijn ervaring is dat deze letterlijk alles regelt. Mag ook wel voor dat geld.

Beter neem je een boekhouder, veel goedkoper en goed genoeg om de noodzakelijke administratie te verwerken. Een accountant gaat je zo'n 500 per maand kosten, zonde van het geld!
 
Als je een starter bent zou ik je toch sterk adviseren geen accountant te nemen. Ga naar een goed administratie bureau, vraag even in kringen wie goeder ervaringen heeft op dit vlak en kies een goed boekhouder uit. Wel even goed in de rondte kijken en rondvragen want er zijn veel mafketels en oplichters bij.

Ok, my bad, geen accountant, maar een boekhouder, of iemand anders die weet waar die het over heeft en je het één en ander kunt uitleggen.
 
Wat kost een uurtje pt nu gemiddeld tegenwoordig?
 
Een accountant niet bezig met btw aangiftes? Dat is nieuw voor mij, mijn ervaring is dat deze letterlijk alles regelt. Mag ook wel voor dat geld.
ik ga er even van uit dat je bij een groot of middelgroot boekhoud/administratie kantoor zou zitten, daar houd een accountant zich doorgaans niet bezig met btw aangiftes zoals TS aangeeft, deze worden verwerkt door een administratief medewerker/ster.
 
ik ga er even van uit dat je bij een groot of middelgroot boekhoud/administratie kantoor zou zitten, daar houd een accountant zich doorgaans niet bezig met btw aangiftes zoals TS aangeeft, deze worden verwerkt door een administratief medewerker/ster.

...in dienst en onder naam van de accountant, inclusief de tarieven voor dit. Als je een keer het kunstje zou leren bespaard dit toch erg veel geld als je dit voor de grap 30 jaar zelf zou doen.
 
Back
Naar boven