Fitness Seller

Starten cut 2016

Bezoekers in dit topic

Marloesss

Cool Novice
Lid geworden
10 dec 2014
Berichten
127
Waardering
9
Lengte
1m75
Massa
62kg
Vetpercentage
22%
Hai iedereen,

Wanneer is het n goede tijd om met cutten te starten? Ben in totaal 2kilo aangekomen en zit op 22% (was voor "bulk" 57kilo bij 17/18%)
Heb de laatste paar weken met mn cheatmeal dag uitschieters gemaakt savonds met chocola/snoep en ander lekkers als toetje ernaast.. En daardoor weer n negatief zelfbeeld gecreeerd.. Nu ben ik dat weer gaan compenseren dmv minder eten.

Als ik in de zomer weer strak in mn vel wil zitten, welke maanden is het dan aan te raden te gaan cutten?
En is het verstandig direct met cardio te starten of eerst minderen qua kcal?
 
Het is een goed moment om te beginnen met je cut wanneer jij je niet goed meer voelt bij je bulk lichaam. Wij kunnen je niet vertellen wanneer je moet beginnen met cutten.

Wij weten namelijk niet hoe dedicated je bent.. hoe lang je nodig hebt om je vetpercentage op het punt te krijgen dat jij tevreden bent enz.

Wat ik altijd doe als ik ga cutten is eerst met m'n kcal minderen, en dan wanneer mijn cut dan niet snel genoeg gaat ga ik meer cardio doen.
 
ik train normaliter 5x pw .. en standaard 1x cardio 45min.
nu heb ik afgelopen week al 1x cardio 20min en 1x 25 min HITT gedaan, naast 4x krachttraining..
morgen wil ik eigenlijk lekker ns buiten gaan hardlopen i.p.v. krachtraining binnen, staat dit de cut in de weg of is dit juist goed??
 
post is een foto dan zal ik zeggen of je moet gaan cutten
 
Maak een goed schema waar je je goed aan kunt houden. Ga na bij jezelf wat je valkuilen zijn en probeer die te beperken.

Als je cardio leuk vind kun je dat best al toevoegen. Alleen zou ik dan niet gelijk lager in kcal gaan zitten. Te snel willen en teveel trek krijgen kan er ook voor zorgen dat je de mist in gaat. Boek je geen vooruitgang kan je altijd iets kcal droppen.
 
Pff cut wil niet erg lukken .. qua voeding zit ik nu op 1800kcal + 2/3x pw cardio (40min) .. voeding houd ik overdag goed vol, alleen s avonds betrap ik mezelf er vaak op dat ik overal wat hapjes loop te bietsen(stukje chocola, beetje pindakaas bij m'n kwark etc.) nu ben ik in korte tijd alweer uitgekomen op een gewicht van 60kilo!!!!! pffff, voel me fluffy en vatsig.
 
Misschien wat gezonde snacks in huis halen of 's avonds naar binnen te werken? Fruit, groenten? Of je uur van eten aanpassen zodat je 's avonds die hapjes niet meer nodig hebt?
 
Voeding misschien anders verdelen?
Wanneer heb je het minste/meeste trek en zo kun je misschien wat schuiven.

Zelf eet ik liever overdag tussendoor en bij lunch wat minder dan voor en na het trainen.
 
Inmiddels weer een periode verder en het cutten wil nog steeds niet lukken.. Ik ben eigenlijk ten einde raad..
Vorig jaar met 3mnd flexchallenge heb ik wel n redelijk beachproof lichaam gekregen. Alleen hoorde ik op mij heen dat die maxro's die zij me gaven niet erg gezond waren (30gr vet 220eiwit en 200 kh)

Dit jaar wilde ik het dus aanpakken zoals ik hier vaker lees (1gr vet per kilo lichaamsgewicht, 2,5x eiwit rest kh)
Ik train nog steeds hetzelfde (zie eerdere post hierboven)met daarbij cardio2x 40min .. Maar ik blijf maar aankomen + vet zakt ook niet:(

Mijn onderhoud is 2200 en eet nu 1700-1800 kcal (moet daarbij wel aangeven dat die 2200 berekend is op internet, en dat ik al meer dan een jaar nooit boven de 2000 heb gegeten alleen met een cheatmeal)

Iemand tips voor mij?? Ga over 6weken met vakantie en wil dan toch echt wel wat minder vetjes hebben:(
 
Hou je je precies aan je schema en hoe ziet je schema eruit wbt voeding en trainen?
 
Ik heb niet echt een vast voedingssxhema maar zorg wel dat ik mn macro's haal
Ontbijt havermout (50gr)met whey(20 gr)en olijfolie(5)
Tussendoor rijstwafels(35gr)kipfilet(80gr) pindakaas(15)
Lunch volkorenbrood(90gr) rookvlees(60gr) mosterd
Tussendoor appel180gr whey(20)
Diner rijst(30gr ongekookt) biefst(80gr) groente (200gr) ketchup (20)
Avond kwark mager (300gr) walnoten(20gr)

1800 kcal vet 60gr eiwit 155 gr kh 160-170

Ub lb training power/hypotrofie
 
Voeding naar beneden of cardio omhoog als gewicht stil staat.
 
Je houdt je ook 100% aan je schema? Gezien je eerdere post nl. Moet wel eerlijk naar je zelf toe zijn. Vaak denk je oh dat ene hapje hier of daar maakt niets uit maar kan zeker t verschil maken.

En idd maybe misschien meer cardio/intensiteit van je training verhogen. Oefeningen een keer veranderen etc. Genoeg opties.
 
Oh ja en ook belangrijk niet stressen! Probeer het los te laten.
 
Het kan idd wel kloppen dat er af en toe n hapje hier en daar ingaat .. Dat zal ik direct afschaffen!
Heeft het nut om herhalingen te verhogen in de cut?
Over 6 weken ga ik op vakantie en wil ik toch wel wat minder vet hebben.. Hoop dat ik in die korte tijd nog wat kan bereiken..
Ik zal meer cardio toe gaan voegen ( 1x hitt en misschien nog1x liss extra)
 
Het kan idd wel kloppen dat er af en toe n hapje hier en daar ingaat .. Dat zal ik direct afschaffen!
Heeft het nut om herhalingen te verhogen in de cut?
Over 6 weken ga ik op vakantie en wil ik toch wel wat minder vet hebben.. Hoop dat ik in die korte tijd nog wat kan bereiken..
Ik zal meer cardio toe gaan voegen ( 1x hitt en misschien nog1x liss extra)

Daar heb je het probleem al. Je eet gewoon meer dan je zelf denkt of jezelf voorhoudt.

Strict aan je eten houden, gewoon zwaar blijven trainen op compounds /assist kan je wat hoger reps pakken en daarnaast cardio.

6 weken moet te doen zijn mits je jezelf dus niet voor de gek blijft houden
 
Ja ik ga idd mezelf niet meer voor de gek houden met hapjes overal pakken .. Ga volle bak aan de slag komende 6weken en hoop dat ik toch nog n beetje een beachbody proof lichaam krijg .. Nu durf ik me nog niet te vertonen in bikini:(
Macro's op 1gr ver 2.5x eiwit rest kh wel een goede methode? Of moet ik oo low carb verder gaan??
 
Ja ik ga idd mezelf niet meer voor de gek houden met hapjes overal pakken .. Ga volle bak aan de slag komende 6weken en hoop dat ik toch nog n beetje een beachbody proof lichaam krijg .. Nu durf ik me nog niet te vertonen in bikini:(
Macro's op 1gr ver 2.5x eiwit rest kh wel een goede methode? Of moet ik oo low carb verder gaan??
Waarom low carb? Imo nergens voor nodig.

Onder onderhoud eten , wat cardio (kun je opbouwen) moet voldoende zijn .

Volgens mij hoeft er niet veel af gezien je maar 60kg weegt. Of ben je 1.40m?
 
Heb wel ns gehoord dat low carb beter werkt.. Maar dan laat k mn macro's hetzelfde..
Ben 175 en weeg 60.8
Vorig jaar zomer was ik 57 dus wil er nog wel wat ad
 
Heb wel ns gehoord dat low carb beter werkt.. Maar dan laat k mn macro's hetzelfde..
Ben 175 en weeg 60.8
Vorig jaar zomer was ik 57 dus wil er nog wel wat ad

1.75? Das best lang en laag gewicht! Imo echt niet meer cutten want hou je niets over. Ben zelf 1.69 en vorig jaar 59/60. En vond mezelf al klein.
 
Back
Naar boven