Fitness Seller

Starter 20 - 2013 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

post ja..Wat heeft het voor zin om je glycogeen weer op peil te brengen NA de training als je doel is vet verliezen? De hoeveelheid glycogeen in je depots heeft geen directe invloed op je herstel, je insuline- en cortisolniveau wel.
Toevallig kwam deze langs van de week op T-Nation: [Link niet meer beschikbaar]

Ikzelf word alleen maar loom van grote maaltijden pre-workout.

Honger zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, anders gewoon meer groente eten:o

Alleen de conclusie even snel gelezen maar daar staat dit:

Finally, intermittent fasters take note, this info can also help you understand why intense exercise when fasted is both tough to do and likely not ideal for the serious lifter.

If glycogen levels are depleted, the body still needs its high intensity energy – fat alone isn't enough to fuel a killer workout as it's a long lasting but weak fuel. It will then release cortisol to meets its needs, likely resulting in the loss of muscle.

So the athlete is breaking down their muscle to fuel their workout, which is supposed to build their muscle – see the problem?

Hier wordt juist gepleit voor pre workout je kcals nemen?
 
Ja voor de IF gasten, jij traint toch ook wel is op niks?

Ben verder een n00b mbt IF enzo..

Ja, heb ook wel eens op niets getraind. Is wisselend bevallen.

Punt met glycogeen is dat je het, zoals ik t begrijp dan, niet zo heel snel verbruikt. Stel je begint je periode van vasten met volle glycogeen voorraden, en tijdens je vast doe je geen rare intensieve shit (je werkt bijvoorbeeld de hele dag achter een bureau) dan zul je tijdens je workout geen of nauwelijks hinder ondervinden van verminderde glycogeen voorraden. Verhaal wordt anders wanneer je tijdens je vast actief bent gaan fietsen oid.
 
Ja voor de IF gasten, jij traint toch ook wel is op niks?

Ben verder een n00b mbt IF enzo..

Glycogeen levels zijn niet per se depleted als je fasted traint. Ik train nu altijd zonder ervoor te eten en mijn glycogeen levels zijn nooit depleted.
 
Glycogeen levels zijn niet per se depleted als je fasted traint. Ik train nu altijd zonder ervoor te eten en mijn glycogeen levels zijn nooit depleted.

Voor mij maakt het nauwelijks verschil of ik depleted ben of niet, maar dat komt natuurlijk ook doordat ik relatief weinig volume draai door de vele singles die ik doe.

Moraal van het verhaal is weer eens dat Startert zelf uit moet proberen wat het beste werkt. Voor mij is dat iig een kleine maaltijd vóór de training (met ~40-60 gram eiwit, een klein beetje carbs en nauwelijks vet) en één of meerdere monster-maaltijden erná.
 
FB

Stones of total weakness
bla. ging nergens over... kreeg totaal geen grip op de stenen. een aantal gelegd en ook een aantal gefaald.
110 kreeg ik niet los, daarna wel 120 gelegd op 1.35m wat dan dus weer wel een pr is.
135 kwam ook niet los.

Beltless Deadlifts
5x8 140

Head Harness Neck Raises
2 sets

Fat Grip Duck walk
10m 125
10m 135
10m 145

zoiets? 145 was nog wel easy... maar de rest stopte en had geen zin om hem in mijn eentje heen en weer te lopen aangezien ik bijna omviel van de honger.
 
PR op stone, wat klaag je dan?
Duckwalk was 15m, volgende keer wanneer ik weer fit ben gaan we kijken hoe zwaar we kunnen.

Je vergeet de vertical bar. :roflol:
 
Ja ach, 120 stone is nou ook niet echt heel goed ofzo :P. Maar ach, misschien is de 135 gewoon nog te hoog gegrepen na 3 (of 4?) serieuze trainingen op stones.

Volgende sessie beter! Duckwalk kunnen we vaker doen, vond ik wel lachen.
 
Maar je bent wel 68kg :p

Yes, maar ik ben wel in goede shape geraakt en dat is iets wat Erwin nu ook wilt, dus kan ik misschien toch iets nuttigs bij brengen hier. :)
 
FB

Squats
8x1 195 (1 minuut rust)
3x170

Hammergrip optrekken - dips
5x8 BW + 5 kilo - 5x8 BW + 20kilo

Assistance
3 sets barbell curls
2 sets lying leg curls
10 uphill sprints
 
FB

Deadlifts
warming up
3x 180
1x 200
1x 185
1x 205
1x 190
1x 210

Barbell rows
5x3 100

Close grip bench press
warming up
1x 110
3x 120
2x 125
6x 105

en vanaf hier was mijn linkerpols weer compleet useless... db rows, cable rows, al het zinvolle deed ****ing veel pijn. dus alleen nog:

Assistance
3x12 shoulder presses
3x12 cs machine rows
2x10 triceps cable pushdowns
foamrollen + stretches
 
Hoe staat ie met de wintervacht?
 
Hoe staat ie met de wintervacht?

meh, shit ging veel te snel man. zat nu al op 86,8 in de morgen... van 90,0 rond in de morgen (binnen 2,5 week). merkte al gelijk een negatieve invloed op mijn kracht, de training van maandag was bijvoorbeeld zo belachelijk dat ik hem niet eens gepost heb. ik denk dat de kcal jump te groot was, daarom nu de boel ietsje opgeschroefd om wat langzamer te gaan... vooral op trainingsdag hit ik weer rond de 4000kcal, grootste deel uit brutal post workout meals. afgelopen woensdag bijvoorbeeld na de training: 600gram spareribs, 300gram aardappelblokjes met een halve pot appelmoes, 2 gekookte eieren, 300ml yoghurt met rozijnen, 250gr broccoli en 2 volle eetlepels lijnzaadolie. niet trainingsdagen hit ik rond de 2500kcal. even kijken wat dit doet, mijn ego moet ook in tact blijven man... :o
 
Damn klote pols, begon bij de db presses ook op te spelen toch?
 
ja, toen verdoete ik hem juist weer keihard. dikke pijnscheut schoot er toen doorheen.
 
Pff ziekte man, ik wou dat ik zoveel kon vreten zonder vet te worden.
 
Pff ziekte man, ik wou dat ik zoveel kon vreten zonder vet te worden.

ik weet niet of het een blessing is. zelfs op 5500-6000kcal kom ik rond de 91-92 kilo bw stil te staan.

Trainz
- veel medicine ball throws
- 15 uphill sprints
- 30+ 24kilo kb throws
- 5x10 bb curls
- 3x20 head harness neck raises
 
Dikke nek of wat!!
 
Back
Naar boven