AndroidHealthClinic

Starter 20 - 2013 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thnx dawgies.

vandaag begonnen met "the cube method". pas alles op mezelf aan uiteraard.

Cube 1 - Rep Deads

warming up: foam rollen, dynamic stretches, bw lunges en goodmornings

Beltless Deficit Conv Deadlifts
5x 70
5x 90
5x 110
5x 130
8x 150

conclusie: nice. goed werkgewicht, strong techniek.

Beltless 10cm Box pulls
3x 150
2x3 170

Beltless Safety Squat Bar Squats
2x8 105
12x 105

Assistance
4x10 pullthroughs met focus op hams
3x5 korte sprints met 30 secs rust tussen 5 sprints.
3x10 cable crunches
3x10 behind the neck pulldowns
4x20 head harness neck raises
foamrollen + stretches
 
nog een kubus
 
Cool. Ga je 3 of 4 maal per week trainen?
 

;)

nog een kubus

yeah, ik vind de setup goed en de gedachtegang erachter goed. ik ben ook klaar met de schema's die alles voor me uitkauwen, hier hanteer ik de richtlijnen en pas het aan op mezelf. iets waar ik eigenlijk pas het afgelopen jaar 'goed' in ben geworden. dus we gaan het meemaken. mijn doelstelling is in ieder geval eind dit jaar een 260 pull. verder wil ik gewoon eerlijk sterker worden, niet meer de 'cheat manier' zoals ik normaal altijd in de winter deed; 6-8cm op je taille plakken door je vol te proppen en vrijwel niks anders aanzetten dan vet. leuk dat de weights dan omhoog gaan, maar word je dan ook echt sterker/beter? de focus op rep werk in dit programma zal me wellicht eens helpen om wat decent muscle aan te gaan zetten.

Cool. Ga je 3 of 4 maal per week trainen?

4x wanneer het kan. in het weekend dus op zaterdag of zondag de bodybuild dag. ik ben nog redelijk sceptisch wat betreft het feit dat er maar 1 press dag in de week. op die 4e dag wat presses toevoegen lijkt me toch wel nodig.
 
Kubus 1 - Heavy bench

Floor Press
warming up
3x80
3x90
2x104
2x2 106,5
2x2 104

conclusie: flink zwaar, overal ruimte over maar ik start precies op mijn zwakste punt.

Paused Bench Press
2x15 70

Thick rope pullups
3x8 BW

overige assitance
- 4x25 band pushdowns
- 3 sets cs db rows
- 3 sets strict bb oh presses
- 3 sets abs
- 4 sets neck flexion
- foam rollen + stretches
 
Zit wel een erg groot verschil tussen je floorpress en je regular bench man. Wellicht gaat dit je lockout wat helpen en shit.
 
Zit wel een erg groot verschil tussen je floorpress en je regular bench man. Wellicht gaat dit je lockout wat helpen en shit.

haha ja klopt. dingen als 2 board press enzo ben ik ook slecht in. mijn bench is puur afkomstig van de snelheid waarmee ik hem van mijn chest kan beuken, dus ja, nog nooit een kans gegeven. we gaan het zien!
 
Netjes man! Jammer dat ik met de cube moet stoppen, het schema werkt echt en is leuk om te doen! :thumbup:
 
haha ja klopt. dingen als 2 board press enzo ben ik ook slecht in. mijn bench is puur afkomstig van de snelheid waarmee ik hem van mijn chest kan beuken, dus ja, nog nooit een kans gegeven. we gaan het zien!

Je w sterker door dingen te doen waar je in suckt . Ik schuif het zelf altijd op de lange baan maar ik weet van anderen dat je dat moet doen waar je gewoon echt tegenop ziet .
Ik vind de cube zelf echt super om te doen maar niet bepaald echt veel lichter dan wsb ofzo . Er zijn dagen die meevallen maar zit nu in laatste week van eerste drie en heb afgelopen week 5x5 squat , max bench en 5x5 dl gedaan . Zeker niet te onderschatten dus .
Verder werkt 1 pressdag wel als je je groove echt al beethebt imo . En anders doe je na je ohp op zondag wat speedpresses ofzo .
 
Netjes man! Jammer dat ik met de cube moet stoppen, het schema werkt echt en is leuk om te doen! :thumbup:

ja zonde man

Je w sterker door dingen te doen waar je in suckt . Ik schuif het zelf altijd op de lange baan maar ik weet van anderen dat je dat moet doen waar je gewoon echt tegenop ziet .
Ik vind de cube zelf echt super om te doen maar niet bepaald echt veel lichter dan wsb ofzo . Er zijn dagen die meevallen maar zit nu in laatste week van eerste drie en heb afgelopen week 5x5 squat , max bench en 5x5 dl gedaan . Zeker niet te onderschatten dus .
Verder werkt 1 pressdag wel als je je groove echt al beethebt imo . En anders doe je na je ohp op zondag wat speedpresses ofzo .


true. floor presses heb ik ook al jaren lekker gelaten voor wat ze waren. kan zeker geen kwaad dit.

herhaal jij na week 3 de setup van de eerste 3 weken alleen dan met aangepaste percentages ofzo? hoe heb jij het eigenlijk gedaan met je press dagen? hij zegt ergens dat hij ongeacht welke dag het is floor press, 2 board en full bench afwisselt. vervolgens schijft hij een setup uit met op de 2e bench dag (rep) een incline bench als main movement :roflol:. ik denk dat ik die niet ga doen.

ik onderschat niks, maar kan gelukkig behoorlijk wat hebben ;).

die presses op zaterdag/zondag zat ik ook al aan te denken inderdaad. wellicht doe ik dat.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb echt geen idee wat juist de carry-over is van incline naar gewoon bankdrukken . Maar met mijn arch kan ik me niet inbeelden dat er hoedanook enige carry-over kan zijn .
Verder dacht ik idd 9 weken gewoon te benchen als main oefening . Met wsb deed ik elke week wat anders maar dat speedbenchen bleef er wel in zodat de techniek er in geramd bleef ahw . Als ik na 9 weken merk dat ik een bepaald zwak punt heb(en dat hetzelfde blijft want durft wel af te wisselen naargelang hoe de tric aanvoelen) , kan ik eventueel gaan floorpressen als main oefening oid . Maar dan zou ik niet gaan db pressen erna ofzo en eerder die bench erin laten als assistance zeg maar .
In het weekend paar setjes speedbench duurt hooguit 5 minuten . Wat ohp erachteraan en extra upperback shit oid afhankelijk van wat gay is .
 
Wat die voorschrijft is echt bullshit man. In zn filmpjes doet die enkel normale bench, smal bench en met slingshot. Soms touch en go, soms pauze en soms met pauze 2cm boven borst.

Gewoon oefeningen doen die je gaan helpen je zwaktes te verbeteren.
 
Ikzelf heb echt geen idee wat juist de carry-over is van incline naar gewoon bankdrukken . Maar met mijn arch kan ik me niet inbeelden dat er hoedanook enige carry-over kan zijn .
Verder dacht ik idd 9 weken gewoon te benchen als main oefening . Met wsb deed ik elke week wat anders maar dat speedbenchen bleef er wel in zodat de techniek er in geramd bleef ahw . Als ik na 9 weken merk dat ik een bepaald zwak punt heb(en dat hetzelfde blijft want durft wel af te wisselen naargelang hoe de tric aanvoelen) , kan ik eventueel gaan floorpressen als main oefening oid . Maar dan zou ik niet gaan db pressen erna ofzo en eerder die bench erin laten als assistance zeg maar .
In het weekend paar setjes speedbench duurt hooguit 5 minuten . Wat ohp erachteraan en extra upperback shit oid afhankelijk van wat gay is .

Aight

Wat die voorschrijft is echt bullshit man. In zn filmpjes doet die enkel normale bench, smal bench en met slingshot. Soms touch en go, soms pauze en soms met pauze 2cm boven borst.

Gewoon oefeningen doen die je gaan helpen je zwaktes te verbeteren.

Ja precies, ik vond het ook al allemaal een beetje vreemd. Hij is binnen zijn eigen ebook ook regelmatig tegenstrijdig.

Ik zie totaal niet de waarde in van incline barbell presses voor mij, ik **** er alleen maar mijn schouders mee. Met db's vind ik ze wel chill, maar dan pak ik een minimale hoek. Ik zat zelf te denken aan floor presses, paused full rom en misschien close grip tegen chains of close grip pin presses. Floor en pin lijken me voor mij vrij nuttig om die lockout te bouwen, vanaf de chest ligt het probleem niet.
 
Nys Cube 1- Speed Squat

Speed Squats
8x3 120
2x150 + rev average bands
2x170 + rev average bands
2x190 + rev average bands

Assistance
- 5x5 130 Beltless high bar close stance squats (niet zwaarder gegaan omdat het enorm wennen was, high bar had ik 0 tightness in upperback)
- 4x15 80 Feet elevated romanian deadlifts
- 3x6 12m sprints met 30 secs rust
- 3x15 crunch machine superset 3x15 40kilo kb swing
- 4x25 head harness neck raises
- foam rollen + stretches

best een stevige training. poten zaten na die sprints helemaal vol.

http://www.youtube.com/watch?v=c9-M2tqIX38
 
Aight



Ja precies, ik vond het ook al allemaal een beetje vreemd. Hij is binnen zijn eigen ebook ook regelmatig tegenstrijdig.

Ik zie totaal niet de waarde in van incline barbell presses voor mij, ik **** er alleen maar mijn schouders mee. Met db's vind ik ze wel chill, maar dan pak ik een minimale hoek. Ik zat zelf te denken aan floor presses, paused full rom en misschien close grip tegen chains of close grip pin presses. Floor en pin lijken me voor mij vrij nuttig om die lockout te bouwen, vanaf de chest ligt het probleem niet.

Je moet ook van zijn simpele uitleg uitgaan op de facebook pagina. Zijn Ebook is warrig. Duidelijk een mindere schrijver dan bijv Wendler.
 
yeah. niet de beste auteur.
 
BB dag
- 2x10,1x9 seated stict bb oh press
- 2x10 close grip bench
- 3x12 BW hammer grip optrekken
- 4x15 seated cable rows
- 4 sets incl db curls
- 3 sets side raises
- 3 sets rear delt raises
- 3 sets leg curls
- 4 sets kuiten
 
Kubus woning 2 - Speed dl

Sumo deadlift dubbel overhands - speed
warming up
6x2 140
1x 150
1x 160

zieke speed.

Beltless Snatch grip box pulls vanaf 10cm
3x12 110

damn, wat een upperback sloper is dit. ****ing lekkere oefening.

Beltless Safety Squat Bar Squat
3x8 115

Overige assistance
- 3x12 cs row machine
- 5x4 12 meter sprints met 30 secs rust.
- 4 sets abs
- 4x15 behind the neck lat pulldowns
- 5x12 head harness neck raises
- foam rollen + stretches
 
Kubuz - rep bench

Paused bench press
warming up
8x 70
8x 85
7x 100 (8e fail...)

conclusie: oeps. ik wist dat hij tricky werd omdat ik niet erg stabiel lag, mijn ego zat mijn verstand in de weg (heb al eens 10+ paused op 100 gedaan). volgende keer gewoon uit laten geven i.p.v. zelf uitpakken dan had het geen probleem geweest.

Assistance
- 12x 32, 16x 22 incline db press (zwak, de bedoeling was 20 reppers hier)
- 1x12 70, 2x12 60 floor press
- 3x15 db flies
- 100 total reps cable triceps push downs
- 3x12 seated strict oh press
- 15, 12, 10 reps lying db rear delt flies (ik word hier sterker op, erg positief)
- 2x6,1x8 db curls (ook hier een 'pr' op)
- 3 sets wrist roller
- 4x15 neck flexion
- foam rollen + stretches.

Volgende keer ego aan de kant. Failen zal niet meer gebeuren.
 
Back
Naar boven