Fitness Seller

Starter

Bezoekers in dit topic

yannicklovenier

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
10
Waardering
0
Beste forumleden,

Ik ben begonnen met trainen, de eerste dagen die milon cirkel gedaan ( ja ik weet jullie mening hierover XD)

Maar nu wil ik echt serieus gaan trainen.

Ik ben:

23jaar
1m81
81,4 kg
Vet % 14,7%

Maar nu heb ik enkele vragen.

Over voedingsschemas kan ik genoeg info vinden maar moet ik nu gaan bulken of cutten?

En welke trainingsmethode raden jullie aan voor een beginner?

Alvast bedankt
Mvg

Yannick
 
Als je nog een echte beginner bent: cleanbulken of op onderhoud eten (bereken dat met www.iifym.com en daar de calculator)

Trainingsmethodes: stronglifts 5x5, starting strenght, jason blaha icf 5x5
 
Cleanbulken met 1 van de hierboven genoemde schema's.
 
beste,

ik heb mijn energie behoefte berekend.

88,362+(81,4*13,397)+(181*4,799)-(23*5,677)= 1917 Kcal

1917Kcal X 1,55 = 2971 Kcal

volgens jullie moet ik dan best clean bulken,

hoeveel Kcal moet ik er dan bijtellen, want ik heb gelezen 500 Kcal maar dat lijkt me erg veel..?

Vervolgens dus:
2g eiwitten/kg = 162 g
1g vet/kg = 81 g

en verder aanvullen met koolhydraten?

alvast bedankt voor de hulp!

Thx
yannick
 
in bijlage wat ik vandaag gegeten heb en vandaag nog ga eten

mvg

yannick

Naamloos.png
 
Ziet er goed uit? Nu lekker vol blijven houden, dan kom je er wel :) Als je aan je kcal komt, zorg je dat jouw spieren voldoende 'bouwstoffen' krijgen :) Succes! Vergeet je groentes en fruit niet. Wellicht kun je één maaltijdshake vervangen door wat eieren? Dat is goed voor je vetten, vitamines, ijzer etc etc..

En haal je bier eraf haha :D :D Bier werkt niet bevorderend voor groei. Voor één keer is het geen problee, maar zou het niet te vaak nemen als je fanatiek wilt trainen.
 
Ziet er goed uit? Nu lekker vol blijven houden, dan kom je er wel :) Als je aan je kcal komt, zorg je dat jouw spieren voldoende 'bouwstoffen' krijgen :) Succes! Vergeet je groentes en fruit niet. Wellicht kun je één maaltijdshake vervangen door wat eieren? Dat is goed voor je vetten, vitamines, ijzer etc etc..

En haal je bier eraf haha :D :D Bier werkt niet bevorderend voor groei. Voor één keer is het geen problee, maar zou het niet te vaak nemen als je fanatiek wilt trainen.


die twee biertjes heeft hij gedaan omdat hij anders niet precies op z'n kh uitkwam :D
 
Was gisteren op visite en daar 2 biertjes gedronken xp

Is het echt erg als je bvb in het weekend een paar biertjes drinkt?

Ik heb ook die multi men van B&f gekocht omdat die in promo stond.. Mag ik die gewoon nelen?

Mvg yannick
 
Was gisteren op visite en daar 2 biertjes gedronken xp

Is het echt erg als je bvb in het weekend een paar biertjes drinkt?

Ik heb ook die multi men van B&f gekocht omdat die in promo stond.. Mag ik die gewoon nelen?

Mvg yannick
als je echt serieus wilt gaan doen kan je beter geen bier drinken maar als het je hobby is dan kan je gewoon lekker genieten in het weekend maar niet helemaal vol zuipen.

B&F dat niet. je hebt het waarschijnlijk nog niet gelezen maar B&F is oplichterij, ik zou bij xxl nutrition of myprotein halen de volgende keer ;)
 
Nee idd nog niets van gelezen maar als deze op is zal ik daar bestellen jullie zullen het wel beter weten als ik xp

Die whey delicious nemen dan zeker?

Meestal in het weekend een paar biertjes met vrienden

Mvg
Yannick
 
Nee idd nog niets van gelezen maar als deze op is zal ik daar bestellen jullie zullen het wel beter weten als ik xp

Die whey delicious nemen dan zeker?

Meestal in het weekend een paar biertjes met vrienden

Mvg
Yannick

Whey delicious is prima
 
Waarom niet licht cutten om van 15 naar 10-12% te gaan en ondertussen beginner kracht en spier gains maken?
 
Waarom niet licht cutten om van 15 naar 10-12% te gaan en ondertussen beginner kracht en spier gains maken?

omdat je als echte echte beginner zijnde in principe zo 'makkelijk'/snel gains kunt maken door op onderhoud (of clean erboven) te eten dat het als het ware tegelijkertijd lijkt alsof je ook vet verliest (een pens valt minder op als je een brede chest/schouders erboven hebt dan wanneer je een dunne torso hebt).
 
Nee idd nog niets van gelezen maar als deze op is zal ik daar bestellen jullie zullen het wel beter weten als ik xp

Die whey delicious nemen dan zeker?

Meestal in het weekend een paar biertjes met vrienden

Mvg
Yannick

Perfect Whey Protein van XXL of Raw Iron Sport Protein van SportFood zijn ook prima.
Daarnaast heeft PowerSupplements nog een goedkopere whey van goede kwaliteit en kun je ook nog bij BulkPowders even een kijkje nemen ;).
Het allerbelangrijkste is echter voeding, zorg dat je je eiwitten daaruit haalt en niet afhankelijk wordt van shakes.
 
Echte beginners maken die gains ook wel tijdens heel rustig vet verliezen. Dan kun je over een tijdje op 10% zitten met je beginner gains erbij in plaats van vet aankomen voorbij 15% wat nu echt niet nodig of wenselijk is om dan uiteindelijk meer er af te moeten cutten met mogelijk acheruitgang in tegen die tijd verworven kracht.

Zeker op 5x5 is makkelijk vooruitgang te maken met -500 kcal. Kun je ook gelijk cardio op rustdagen leren opbouwen. Loopt dat vast ben je toch al wat vet kwijt en kun je altijd nog verhogen.
 
Hoe is je vet% gemeten trouwens?
 
Dus best op onderhoud eten of 500kcal erafdoen?

En in combinatie met stronglifts 5x5 of byer kason blaha icf 5x5?

Alvast bedankt voor alle tips en advies!
Echt een leuk forum hier!!

Groeten
Yannick
 
zou op onderhoud eten en zien hoe je lichaam veranderd.

Maar ik ben zelf een fatty die niet kan cutten (24%) en chrisk is wss superdroog, dus die is misschien geloofwaardiger :)

Ik ga er vanuit dat je nog niet veel massa hebt.
Als je hetzelfde blijft of bijkomt in gewicht, maar je ziet er droger uit, dan ben je goed bezig.
 
Op een weegschaal met handvaten die je moest vasthouden xD

Welke trainingmethode raden jullie me aan?

Mvg
Yannick
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven