AndroidHealthClinic

Starters log

Bezoekers in dit topic

225 / 150 / 265?

Dat zou zo fucking hard zijn.

We gaan het zien. 150 acht ik persoonlijk niet haalbaar helaas.

Hier vanuit Delft kan ook nog wel enige competitie komen.

Mooie trainingen :D

Ik hoorde het. Joey Ma 210-140-270 nu @ 84,5? Bizarre progressie van 195-115-235. Ingehouden op de kwalificatie?

De -83 wordt dus toch nog erg spannend! Verassende maar eigenlijk logische wending van Ortega.

Succes met het verdedigen van je titel Erwin!!

Yes, zoals ik het nu begrijp wordt het strijden om de eerste plaats. Eigenlijk leuker ook!
 
Lijkt mij ook dat dit je een extra motivatie boost gaat geven , hoe het ook afloopt! :)
 
Wat doe jij als warming up? Of loop je de gym in, knalt die 50% erop, doet de 3 opwarm sets en gaan?
En die 2 e serie squats, ben ik de enige die dat ruk vind? Voelt stram aan en moet me best gefocussed houden om er fatsoenlijk door heen te komen...Hoe intens moeten de lifts zijn?
 
Wat doe jij als warming up? Of loop je de gym in, knalt die 50% erop, doet de 3 opwarm sets en gaan?
En die 2 e serie squats, ben ik de enige die dat ruk vind? Voelt stram aan en moet me best gefocussed houden om er fatsoenlijk door heen te komen...Hoe intens moeten de lifts zijn?

Niemand doet die 2e serie squats met plezier :p
 
Ja ok dat snap ik :p. Bedoel maar hoe hoog mag de intensiteit liggen. Ik begreep dat het niet de bedoeling moet zijn dat je loco gaat of keiharde grinders moet hebben. Maar ik zie er best verwilderd uit na die 2 e ronde, omdat ik het "verstand op nul en gaaaan" knopje wel aan moet zetten.
 
Lijkt mij ook dat dit je een extra motivatie boost gaat geven , hoe het ook afloopt! :)

True!

Wat doe jij als warming up? Of loop je de gym in, knalt die 50% erop, doet de 3 opwarm sets en gaan?
En die 2 e serie squats, ben ik de enige die dat ruk vind? Voelt stram aan en moet me best gefocussed houden om er fatsoenlijk door heen te komen...Hoe intens moeten de lifts zijn?

Ik doe zelf arm swings, leg swings, 3 sets bw hyperextensions, side walks met bands om mijn benen, bw squats, band pullaparts, band shoulder dislocates en als ik moet squatten eerst nog 3 sets wall squats. Dit doe ik allemaal aan 1 stuk door en vaak nog met het los rollen van de onderkant van mijn voet op een tennisbal of lacrossebal erbij. Denk dat ik max tien mins bezig ben met opwarmen. Daarna inderdaad gewoon beginnen met de voorgeschreven sets, bijna altijd 50% en heel soms 55%.

De 2e squatsessies zijn vaak erg naar, maar ik hoef absoluut niet te grinden op een gemiddelde dag. Tuurlijk zitten er van die dagen bij dat je geen speed hebt, dan gaat het allemaal traag. Maar echt grinden nooit. Als je echt elke sessie gek moet worden om dat af te kunnen ronden, dan gaat er of iets niet goed met je herstel of je hebt je 1rm van je lb lifts niet realistisch ingevoerd. Als het het 2e is kan je er denk ik het beste voor kiezen je 1rm te verlagen.
 
Naja niet gek, bedoel je hebt me een aantal x zien trainen, maar ik moet wel blik op oneindig staan, want anders wordt het niks.

Nou kwam ik er ook achter dat ik een oude versie gebruikte, waardoor er 300± meer lifts op het programma stonden :p
 
Naja niet gek, bedoel je hebt me een aantal x zien trainen, maar ik moet wel blik op oneindig staan, want anders wordt het niks.

Nou kwam ik er ook achter dat ik een oude versie gebruikte, waardoor er 300± meer lifts op het programma stonden :p

Haha. Oeps
 
Week -2

Maandag

Squat: 3x120 - 3x142,5 - 2x2 165 - 4x1 190
Bench press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 4x3 112,5
4x6 cable flies - 4x8 weighted hyperextensions

Woensdag
Deadlift tot de knie: 3x132,5 - 3x160 - 3x185 - 3x2 200
Bench press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 2x2 112,5 - 3x1 120
Deadlift: 3x132,5 - 3x160 - 3x185 - 4x2 210
4x6 wijde grip overhands optrekken
3x8 weighted ab wheel
3x8 thick bb curls

Vrijdag
Squat: 3x110 - 3x132,5 - 3x155 - 4x2 175
Bench Press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 5x2 112,5
4x4 safety squat bar goodmornings
3x6 44 kilo + 1x10 40 kilo seated oh db extensions
4x6 seated db side raises

Zaterdag
Strict oh bb press: 5x40 - 5x60 - 3x70 -3x75 - 2x75 - 4x70 - 4x70
Box pulls: 3x145 - 3x170 - 3x200 - 3x2 225
Box jumps: 5x4
4x6 CS db rows
4x8 reverse bands hyperextensions
 
Week -1

Maandag

Squat: 3x110 - 3x132,5 - 3x155 - 4x2 180
Bench press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 2x2 115 - 3x1 125
4x6 pec deck - 4x4 safety squat bar goodmornings

Woensdag
Bench press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 2x2 112,5
Deadlift: 3x132,5 - 2x160 - 3x2 185
3x6 chest supported machine rows - 3x8 weighted ab wheel

Vrijdag
Squat: 3x110 - 3x132,5 - 2x2 155 - 3x1 165
Bench Press: 3x70 - 3x85 - 3x100 - 3x2 105
3x6 weighted hyperextensions

shitload aan mobilty drills en stretches na de trainingen en op de rustdagen. begin zin te krijgen,
 
klinkt sterk. ik begin er ook zin in te krijgen.
maar vooral leuk iedereen weer te zien tillen is bijzaak.
 
Verslagje van het NK van gisteren.

De laatste tijd moest ik rond de 3600 kcals eten om in de buurt te blijven van de 83 kilo. Dit was wel op het randje van mijn herstel of misschien zelfs te weinig, waardoor ik afgelopen cycle 2 keer ziek ben geworden. 1x zelfs 2,5 week lopen aankloten, wel doorgetraind, maar dit resulteerde wel al in de tegenvallende laatste evaluatieweek. Na die evaluatieweek voelde de gewichten ook niet zo licht als ze zouden moeten. Dit had ik allemaal aan de kant geschoven en zelfs na de tegenvallende evaluatieweek voelde 215-140-260 nog wel realistisch voor 2e beurten.

Afgelopen maandag was ik nog 1,6 kilo te zwaar, dus weer een watercut gedaan. Vanaf 21.00 zaterdag niet meer gegeten en toen rond 12.30 ingewogen op 82.45. Prima dus. Gelijk aan de refeed begonnen en ors genomen. Voor het wegen voelde ik me vooral hongerig, maar nog redelijk energievol. Vanaf het refeeden begon de ellende. Voelde me moe worden. Bleef ook belachelijk veel naar de wc gaan en zweten ondanks dat ik ors had genomen.

Squats
- 1e beurt 205. Ging veel zwaarder dan zou moeten, kon totaal geen spanning houden. De lijnen op de bar waren anders waardoor ik liep te kutten met mijn handpositie. Het leek alsof ik compleet vergat hoe je moest squatten. dus;
- 2e beurt 210. Fail... haha... wtf. Zelfs tijdens die evaluatie deed ik deze nog easy genoeg om daarna een 222,5 attemp te doen.
- 3e beurt 210, behoorlijke grinder. In lockout viel ik bijna flauw en deed een stapje naar achter, dus weer 3x rood.

Bench:
tijdens warming up deed ik een belachelijk eenvoudige 127,5, dus 135 leek prima als opener
- 1e beurt 135. Weer hetzelfde gezeik als vorig jaar, alleen toen dacht ik dat het aan mijn schoenen lag. De ondergrond die ze gebruiken is spekglad voor de manier waarop ik mijn benen in de grond zet, ik moest dus alles met mijn bovenlijf doen. Toen werd dit al een grote grinder. Daarna tegen de jury gezegd dat het spekglad was, die zeiden dat ik mijn schoenen af moest doen aan de handdoek met water voor het plankier.
- 2e beurt 137,5. Kon weer niks met mijn benen, dus frustratie en niet wachten op het startsignaal. kansloze fail
- 3e beurt 137,5, exact hetzelfde verhaal als de 2e beurt

Deadlift:
de winst was eigenlijk al uit zicht op dit moment, maar besloot nog wel alles op alles te zetten.
- 1e beurt 245. easy. helaas blokkeerde de hele crew van Aldrey de jury en was mijn coach dus te laat met de 2e beurt inleveren. Een automatisch verhoging naar 247,5.
- 2e beurt 247,5, veel zwaarder dan zou moeten, stukje concentratie weg. Achteraf gezien had ik deze beurt beter kunnen laten en mijn energie moeten sparen.
- 3e beurt 262,5. fail. ik maakte de slordige fout de barbell niet in het midden te pakken, toen schoot rechts een stuk sneller omhoog dan links en kon ik niet meer corrigeren. Bij mijn knieën nog lopen vechten, maar kon hem niet doorgrinden. Als ik hier voor 250 was gegaan had ik een 3e plaats gepakt, maar onze tactiek was 262,5 om 2e te worden als Aldrey zijn 3e beurt niet zou halen.

Al met al dus 4e geworden van de 14 (zoiets) en mijn slechtste wedstrijd ooit gedraaid. 4 goede beurten van de 9 is treurig. 587,5 totaal, wat dus 20 kilo onder mijn totaal van afgelopen Juni op DRC was. Ik had in mijn hoofd zitten tussen de 620-630 te draaien, dus dit is een vrij bittere pil.

Verder is het wel duidelijk dat ik niks meer te zoeken heb in -83. Als ik kijk naar Joey Ma die nu 1e werd, dan praat je over een jongen die minimaal 10 cm korter is dan ik. Nu gewoon doorgroeien in -93 en dan de eerste wedstrijden accepteren dat het middenmoot wordt.

Fail compilatie:
 
Laatst bewerkt:
93kg, das it

do-it-phaggot.gif
 
Verstandige keuze, je gaat echt wel een stuk sterker worden in de 93. Jammer van de wedstrijd.
 
Erg jammer van dat stapje bij je squat en ook niet helemaal netjes hoe het is gegaan mbt deadlift doorgeven. Gezien de kilo's in je log had ik verwacht dat je weer eerste zou worden maar helaas loopt het niet altijd even soepel. Wel leuk dat je naar de 93kg stapt, dan kan je gewoon blijven vreten en heb je die stress in ieder geval niet meer voor een wedstrijd. Hoe lang ben je eigenlijk? Mij leek aldrey ook een stuk langer dan de gemiddelde -83kg lifter. Veel succes!
 
Goede conclusie. 93 IT is.
 
Jammer dat je meet niet lekker verliep man.
Zat me al te verbazen (via de livestream) waarom je van 245 naar 247.5 ging op deadlift.
Beetje lelijk dat ze zo in de weg stonden dan.
 
Zonde van het flink tegenvallende resultaat. Ik baalde nog wel het meeste van dat stapje dat je maakte tijdens je squat. Ben benieuwd hoe het je af gaat in de 93. Wel zonde dat we nu echt niet meer tegen elkaar zullen strijden ;)
 
Jammer man. Volgende keer beter.
 

Oke!

Verstandige keuze, je gaat echt wel een stuk sterker worden in de 93. Jammer van de wedstrijd.

Tijd zal het leren!

Erg jammer van dat stapje bij je squat en ook niet helemaal netjes hoe het is gegaan mbt deadlift doorgeven. Gezien de kilo's in je log had ik verwacht dat je weer eerste zou worden maar helaas loopt het niet altijd even soepel. Wel leuk dat je naar de 93kg stapt, dan kan je gewoon blijven vreten en heb je die stress in ieder geval niet meer voor een wedstrijd. Hoe lang ben je eigenlijk? Mij leek aldrey ook een stuk langer dan de gemiddelde -83kg lifter. Veel succes!

Ja, het kwam er helaas allemaal niet echt uit zoals het zou horen. Ik ben 1.80m. Aldrey woog de dag voor de wedstrijd nog 87.5, die hoort ook niet -83. Hij had die zet gedaan om zich te kwalificeren voor het EK. Dan zal hij dus alleen (als hij weer gaat) weer zo'n idiote watercut moeten doen. Hij liever dan ik.

Goede conclusie. 93 IT is.

Will do, Gijs!

Jammer dat je meet niet lekker verliep man.
Zat me al te verbazen (via de livestream) waarom je van 245 naar 247.5 ging op deadlift.
Beetje lelijk dat ze zo in de weg stonden dan.

Ja, achteraf hoorde ik ook dat ik die had mogen skippen en dan gewoon alleen de 3e beurt. Wist ik ook niet, anders had ik dat wel gedaan. 247,5 was nu veel te zwaar. En tjah, er liepen sowieso heel wat mensen in de atletenruimte die er niks te zoeken hadden.

Zonde van het flink tegenvallende resultaat. Ik baalde nog wel het meeste van dat stapje dat je maakte tijdens je squat. Ben benieuwd hoe het je af gaat in de 93. Wel zonde dat we nu echt niet meer tegen elkaar zullen strijden ;)

Dat stapje had ik niet in de hand, het werd helemaal zwart voor mijn ogen. Lol. Maar je kan toch makkelijk naar -93? :D

Jammer man. Volgende keer beter.

Yo! Thnx. Was je er ook?
 
Back
Naar boven