Fitness Seller

Starters Logje

Bezoekers in dit topic

Starter20

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2006
Berichten
28.280
Waardering
1.389
Lengte
1m80
Massa
90kg
Bij deze men nieuwe log, ik ga dus vanaf vanavond met WSB beginnen na een succesvolle 11 weken Bill Starr. De reden dat ik daarmee stopte staat verspreid op pagina 9 (misschien zelfs nog wat op 8) in mijn oude log. http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/bill-starr-log-93213/

Huidige stats:
Full squat 1x120
Bench 1x97,5
Deadlift 1x170

Het schema word als volgt:
MA DE Bench
DI DE Squat/dl
DO ME Bench
VR ME Squat/dl

de speeddagen dagen ga ik waven, dan word het dus zoiets:
week 1 8x2 60% speed squats
week 2 10x2 55% speed squats
week 3 12x2 50% speed squats

bench zelfde idee, alleen dan met 10x3 50% en 8x3 65%
tijd zal uitwijzen op die percentages omhoog moeten.

de ME oefening wijzigt om de 2 weken, assistance pas ik aan als ik een oefening niet meer wil doen

de reden dat ik dit ga doen is omdat ik veel in het schema zie.
en bij bill starr het idee had dat ontiegelijk veel te danken heb gehad aan de lichtere setjes die ik met volle snelheid kon doen, daarmee knalde de snelheid op men zwaarste lifts ook enorm omhoog. daar boven op komt dat ik weer is een poosje 4 dagen in de week wilde knallen..

ik weet dat het discutabel is of de DE dagen zin hebben voor iemand op mijn niveau, maar ik wil dit gewoon doen haha (sorry jesaja :o )

vanavond eerste training, heb der zin in!
 
haha thnx!

WSB week 1 - DE Bench

10x3 DE bench @ 50%, afgerond 50 kilo
ging naar mijn idee best goed, snelheid zat er goed in.. je zit er zo doorheen

Close grip bench
1x10 40
1x10 50
2x10 55
ik had geen idee wat ik 10 keer kon, 55 ging nog behoorlijk gemakkelijk.. dus volgende week daar maar is 4 setjes mee doen

Rope pulldowns
1x12 20
3x12 25
ongeveer op de helft van het 2e setje kreeg ik een huge pomp waardoor men rustpauze's genoodzaakt wat langer duurde... mmmm zal wel weer over gaan, ik ben die 'high reps' niet meer gewend :P

Towel Chins
4x3 bw
om de 1 of andere reden ging dit nog best pittig

dumbbell Preacher Curls
2x10 12 kilo
1x9 12kilo
muwhahaha men linker biceps is echt een zielig geval, rechts kon nog wel ff doorgaan.. maar links had ik al een pomp na het eerste setjes


conclusie: vandaag nog ff aftasten kwa gewichten maar dat zal de hele week wel zo zijn.. ik dacht eerst dat ik echt binnen het uur weg zou zijn, maar uiteindelijk viel dat nog wel mee...
 
Met een bench van 1x95 moet je wel hoger dan 10x55 close grip benchen hoor. Eerder 10x75 oid afh van je tricepssterkte.
 
good luck met WSB :)
 
Succes met je nieuwe schema:).
 
Met een bench van 1x95 moet je wel hoger dan 10x55 close grip benchen hoor. Eerder 10x75 oid afh van je tricepssterkte.

jah was echt sinds 1000 jaar dat ik die oefening deed... dit was ook nog wel erg licht ind.. zal volgende week wel gelijk voor 4x10x60 gaan ofzo.. desnoods gooi ik de week daarna er weer 5 kilo op.. ik ben altijd wel een fan van opbouwen ;)

good luck met WSB :)
Succes met je nieuwe schema :).

thnx!
 
WSB week 1 - DE Squat/dl

DE Box Squat
12x2 @ 45%, 55 kilo

Powercleans
4x2 60
1x 80 (dacht dat dit 70 was)
1x 70
2x2 70
1x2 75

pullthroughs
4x12 40 kilo

Side bends
2x12

dumbbell holds
20 secs 38 kilo
2x15 secs 44 kilo
1x10 secs 44 kilo

conclusie:
was weer ff aftasten kwa gewichten...
samen met smoothmold de box squats & powercleans gedaan, zodra de 1 klaar was de volgende.. tempo zat er goed in, maar ging niet ten koste van de snelheid.. powercleans wilde ik eigenlijk 8 straight sets maar 60 bleek toch wel wat licht

pullthroughs gaven me een flinke pomp, niet onaangenaam opzich.

wat een lame oefening zijn die side bends, ik zit er aan te denken om gewoon side deadlifts of one arm deadlifts te gaan doen voor die obliques. na 2setjes had ik echt geen zin meer in nog 2 sets..

toen was ik van plan barbell holds te gaan doen, maar geen idee hoe ik dat voor elkaar zou krijgen bij ons, kan de stang op 2 bankjes leggen maar dan moet ik als nog een halve deadlift maken.. suckt dus want de dumbbells gaan maar tot 46 kilo..

anyhow, lekkere training, dit vind is wel leuker dan de DE bench sowieso... kheb zin in de max effort dagen!
 
Netjes hoor. Gaan die squats makkelijk of wordt het toch nog een soort van zwaar op het eind?
 
het word eigenlijk niet zwaar, daar heb je de overige oefeningen voor :D wellicht als ik ze op 65% ga pakken dan wel... dont know yet

tis wel een goeie warming up vonden wij!
 
Gaat Smoothmold ook WSB doen dan?

Vrij lage DB holds voor iemand met een DL van 170 vind ik? Of toch verschillend van de mijne.
 
Gaat Smoothmold ook WSB doen dan?

Vrij lage DB holds voor iemand met een DL van 170 vind ik? Of toch verschillend van de mijne.

ik doe mixed grip vanaf de 130/140 ongeveer, moet dat serieus aanpakken.. heb je anders een beter idee om support grip op te bouwen? die dumbbells gaan maar tot 46, dus daar zit ik pretty soon aan, en barbells holds is geen optie, of ik moet ze in de smith doen..

maar smoothmold deed gewoon mee, voor de fun of it, die had benen dag
 
Kan ook in de smith, dat boeit verder niet.
 
smith it is ;)
 
Succes met je log en die side bends kun je inderdaad vervangen met one arm deadlifts, als ik die doe voelt dat meestal wel zwaar op mijn obliques.
 
Back
Naar boven