MuscleMeat

Sticky Startersguide voor beginnende sporters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien kan je nog iets toevoegen over rekken/strekken en foamrollers etc.?
 
Misschien kan je nog iets toevoegen over rekken/strekken en foamrollers etc.?

Stretchen is inderdaad een ondergewaardeerd onderdeel van het geheel. Zou een goede toevoeging zijn.
 
Goed artikel, heb zo'n artikel echt gemist toen ik begon. Te veel bezig geweest met idiote principes waardoor ik iedere zondag in de keuken stond om 21 bakken met rijst klaar te maken.

Wellicht nog even vermelden dat dierlijke eiwitten de voorkeur heeft. (krijgen de meesten vaak genoeg van binnen, maar wel leuk om te weten)
 
Lekker kort en krachtig! Kan er zeker wat mee.
 
Leuk om te lezen!
 
Hoi,

Ik heb echt veel aan jouw starterguide. Ik ben nu op basis daarvan een passende 5x5 full body stronglift schema aan het maken. Ik heb berekent dat ik rond de 200 gram aan eiwitten per dag binnen moet hebben omdat ik rond de 100 kg weeg. Ik heb met lichte gewichten en halter de squat, deadlift, benchpress en overhead press geoefend. Ik weet niet wat ik maximaal kan tillen qua gewicht maar schat rond de 50 kg. Ik weet niet hoe ik dat moet berekenen maar ik test het bij fit for free wel uit. Voor de rest heb ik een beetje mijn voeding aangepast met zo veel mogelijk eiwitten en vitaminen. Ik weet voor de rest niet precies wat het beste is qua voeding voor mij. Ik zal dit schema morgen uitproberen in de sportschool en hou dat een paar maanden aan. Bedankt voor je hulp

Moet je trouwens bij 5x5 bij elke rep wat gewicht toevoegen?
Gr jamie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb echt veel aan jouw starterguide. Ik ben nu op basis daarvan een passende 5x5 full body stronglift schema aan het maken. Ik heb berekent dat ik rond de 200 gram aan eiwitten per dag binnen moet hebben omdat ik rond de 100 kg weeg. Ik heb met lichte gewichten en halter de squat, deadlift, benchpress en overhead press geoefend. Ik weet niet wat ik maximaal kan tillen qua gewicht maar schat rond de 50 kg. Ik weet niet hoe ik dat moet berekenen maar ik test het bij fit for free wel uit. Voor de rest heb ik een beetje mijn voeding aangepast met zo veel mogelijk eiwitten en vitaminen. Ik weet voor de rest niet precies wat het beste is qua voeding voor mij. Ik zal dit schema morgen uitproberen in de sportschool en hou dat een paar maanden aan. Bedankt voor je hulp

Moet je trouwens bij 5x5 bij elke rep wat gewicht toevoegen?
Gr jamie

Bij 5x5 gebruik je alle sets en reps bij de oefening hetzelfde gewicht, de volgende training verhoog je het gewicht dan iets.

Mooi dat je er iets aan hebt :) Succes!
 
Heel netjes. Een bevestiging van informatie die ik van heel veel plekken af heb moeten halen, en vaker moeilijker afgeschreven was.

Heb nog wel een vraag betreft Creatine en PWO, zelf nooit gebruikt maar wat zijn zijn de voorkeuren?
 
Creatine mono en PWO is persoonsgebonden en misschien zelfs niet nodig.
 
Heel netjes. Een bevestiging van informatie die ik van heel veel plekken af heb moeten halen, en vaker moeilijker afgeschreven was.

Heb nog wel een vraag betreft Creatine en PWO, zelf nooit gebruikt maar wat zijn zijn de voorkeuren?

Thanks :) Mooi dat je er iets aan hebt! Sommige mensen merken niks van creatine, maar het grootste deel van de mensen heeft wel een kleine toename in kracht. PWO's zijn absoluut niet nodig, als je zonder prima gaat gewoon niet gebruiken. Kost alleen maar geld :)

Zoals Jack3d zegt zijn beide persoonsgebonden, vooral de effecten van pwo's kunnen enorm verschillen tussen personen
 
Top artikel! Ik train vaak in de ochtend na het ontbijt en ik zit vaak te switchen tussen of 100g havermout + 300ml melk, of 4 volkoren boterhammen + kipfilet en 300ml melk. Qua koolhydraten en eiwitten is dit ongeveer gelijk, maakt het dan iets uit welke variant ik pak? Ik prefereer zelf de boterhammen eigenlijk. Of valt dit onder de categorie "maak je niet druk om onzinnige dingen"? :D
 
Top artikel! Ik train vaak in de ochtend na het ontbijt en ik zit vaak te switchen tussen of 100g havermout + 300ml melk, of 4 volkoren boterhammen + kipfilet en 300ml melk. Qua koolhydraten en eiwitten is dit ongeveer gelijk, maakt het dan iets uit welke variant ik pak? Ik prefereer zelf de boterhammen eigenlijk. Of valt dit onder de categorie "maak je niet druk om onzinnige dingen"? :D

Haha je vult em zelf al in, gewoon doen wat je fijn vindt :)
 
Moet je het aantal vetten ook verdelen over de maaltijden? Ik eet af en toe avondeten waarbij ik wel tot 30g vet binnen krijg, maar in totaal toch aan mn macro's kom (oftewel ik eet overdag niet heel veel vetten). De meesten raden aan om 's ochtends toch vaak koolhydraten te nemen, dus ik vroeg me af of er ook zoiets was voor vetten.
 
Moet je het aantal vetten ook verdelen over de maaltijden? Ik eet af en toe avondeten waarbij ik wel tot 30g vet binnen krijg, maar in totaal toch aan mn macro's kom (oftewel ik eet overdag niet heel veel vetten). De meesten raden aan om 's ochtends toch vaak koolhydraten te nemen, dus ik vroeg me af of er ook zoiets was voor vetten.

Nee maakt weinig uit, je lichaam slaat het gewoon op en kan het dan de rest van de dag/nacht gebruiken :) Alleen vlak voor je training zijn veel vetten niet handig, maar dat heeft te maken met een volle maag en dat is niet zo lekker bij squats/deads :p
 
Back
Naar boven