MuscleMeat

Startlog elliza66

Bezoekers in dit topic

--
 
Laatst bewerkt:
mmm ... zalm :meal:
 
--
 
Laatst bewerkt:
Enkele repjes meer al ... binnenkort meer gewicht erop ;)

Hoe lukt dat trouwens, gelijk na je ontbijt al cardio?
 
--
 
Laatst bewerkt:
Whehehe ... hot personal trainer motivatie :p
 
--
 
Laatst bewerkt:
Maandag 27 oktober 2008

Ik vroeg me ook af of er een bepaald systeem bestaat op basis waarvan je het gewicht per oefening kan verhogen? Ik heb gelezen dat je elke training meer reps moet proberen te maken. Doe je dat dan tijdens je eerste setje, bij elke setje, het laatste setje, ... En vanaf hoeveel reps kan je het gewicht dan gaan verhogen?

Ik kies bij een oefening een bepaald gewicht uit waarvan ik weet/verwacht dat ik er een bepaald aantal reps mee kan maken, bijvoorbeeld 10 reps als dat de range is waar ik die oefening mee wil trainen.

Als ik dan merk dat ik na rep 10 nog meer kan doen, dan kies ik vaak voor 1 van de 2 opties:
1 - Doorgaan en meer reps maken. Dit onthoud ik dan voor de volgende training en dan weet ik dat ik het gewicht iets kan verhogen.
2 - Stoppen na 10 reps en het volgende setje meteen meer gewicht nemen. Soms heb je gewoon een 'sterkere' dag en dan kan je daar meteen gebruik van maken.

Maar soms schiet het gewoon even een tijdje echt niet op en blijf je op hetzelfde gewizht hangen :mad: :D
Dan kies ik er ook wel eens voor om een oefening meteen vanaf het 1e setje een stuk zwaarder te doen. Dan kan je natuurlijk minder reps maken, misschien maar 5 of zo, maar hopelijk kan je dan de week erop datzelfde zwaardere gewicht met wel weer wat meer reps doen.
Zo kan je dan in gewicht stijgen en weer omhooggaan naar de rep range die je eigenlijk wil, bijv. 10 reps.


Eet je trouwens helemaal geen fruit? Als het goed is heb ik het nog geen 1 keer zien staan in je voedingsschema toch?
 
Vrijdag 31 oktober 2008

Lekkere training :D Was helemaal alleen in de gym en kon dus ongegeneerd mijn ding doen :) Heb de vrouwendumbbells (meer van het Hex type) ingeruild voor de mannendumbbells en die vond ik makkelijker te balanceren. Dan ook (een poging tot) romanian deadlift gedaan met de bar uit het squatrack. Geen idee hoeveel die weegt, ik hoop op 20 kg. Ten slotte het hyperextension bankje doorgrond en oeh wat voelde ik mijn rug lekker :D Rows gingen beter, maar ik ben nog niet helemaal zeker van de vorm. Ik voelde ze rechts een stuk beter dan links. Biceps niet gedaan want het uur was al om. Die pak ik morgen dus nog.

Das altijd fijn ja, de sportschool helemaal voor jezelf hebben.
Vrouwen dumbbells? Wist niet eens dat die bestonden, nou ja behalve die lichtroze/babybaluwe 1 & 2 kg dumbbelltjes dan :)
Wat is dan het verschil met de 'mannen' dumbbells?

Die olympische bars (die in het squatrek liggen) zijn eigenlijk altijd 20 kg, alleen de vrouwen oly bar (jaja, daar bestaat ook al een vrouwen versie van :) ) weegt maar 15 kg. Maar die is ook dunner, voor de kleinere vrouwenhandjes, dus dat moet wel te herkennen zijn.
Je kan hem ook vergelijken met de bar bij het bankdruk-bankje, das vrijwel altijd een 20 kg-bar.
En die vrouwen oly bar hebben ze bijna nergens, dus de kans is vrij klein.
 
--
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik nam het dus weer 's te letterlijk met die 'vrouwen' dumbbells :D
 
--
 
Laatst bewerkt:
Gewoon mooi niet terug leggen in het rek volgende keer. Niks aardig en sociaal zijn :)

Misschien dat je je schouders iets teveel gebruikte bij de chest press, ipv alleen je borstspieren, en dat je er daarom een beetje last van kreeg?
Volgende keer er heel goed op focussen dat je alleen je borstspieren gebruikt. Zeker bij de laatste herhalingen als het zwaarder wordt hebben je schouders vaak de neiging om echt mee te gaan helpen, zeg maar.
 
Mooi om je vooruitgang te lezen!!

Keep up the good work!
 
--
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Ik vind je post workout maar mager met enkel een appeltje ...
 
Ja, dat had ik idd ook al eens vaker zien staan, dat je 2e 'maaltijd' 1 appel is.
Dan zit er gewoon 5 uur!!! tussen je 1e en 3e maaltijd terwijl je wel getraind hebt en alleen maar een appeltje eet :eek:
Dat kan echt niet hoor. Zelfs als je 's ochtends niet traint, moet je op dat tijdstip echt meer eten.
 
--
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven