Fitness Seller

Startlog elliza66 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

--
 
Laatst bewerkt:
Mooie arm, hehe.
 
--
 
Laatst bewerkt:
Maandag 30 maart 2009

Push ups
4 x 10
Eindelijk.

Pull ups negatives hammer grip
3 x 5
1 x 3
1 tel boven houden - 4 tellen naar beneden

MP
1 x 10 x (curl)bar + 10 lbs.
3 x 8 x bar + 26 lbs.

Squat
1 x 10 x bar
3 x 8 x 30

Daarna nog deadlift geprobeerd. Singles van 50 kg, stuk of 10. Pomp in onderrug. Ging op zich wel goed. Zou alleen iemand naar mijn vorm moeten laten kijken.

Is het OK als ik morgen triceps en biceps doe (ivm rust)? Of beter van niet?

Voeding
13u: 6 ei-eiwitten + havermout + 2 kiwi's
15u: 200 gr gerookte zalm + wortels + gele paprika
17u: 100 gr kipfilet
19u: 3 gehaktballen + aardappelen + wortels
voor de training nog een appel
22u: TRAINING
23u45: whey + 250 ml halfvolle melk
zo meteen nog 250 gr kwark + eetlepel amandelpasta
Moet voeding voor de training beter plannen.

Moest ik in de buurt wonen zou ik wel eens je deadlift techniek kunnen komen checken. Laten filmen door een vriend, vriendin is een optie. :)

Voeding ziet er weer degelijk uit, ik heb ook ontbeten om 13u :D Wat zijn we loos é ;)

Jij kent je lichaam het best dus morgen zal je wel kunnen aanvoelen als er een degelijke biceps/training inzit toch?
 
--
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, nee dat filmen is niet meteen een optie. Dan moet ik ze eerst mee naar de gym zien te krijgen en dan nog eens naar beneden, hell no.
Zal in elk geval "mijn moment" moeten kiezen want ik heb er nog maar 2 of 3 zien deadliften. (En dan zal ik natuurlijk mijn mond nog moeten opendoen ook :D).

Anyway, dan wordt het morgen armen, kijk er al naar uit :D

Nice, de hardcore ruimte is in de kelder ofzo? Dungeon style :cool: Waar train je in Leuven?

Het is natuurlijk niet zeker als die enkelingen die deadliften wel zelf de juiste techniek toepassen, dus dat is geen garantie op succes :D

Ik was van plan om in de lente een meeting te organiseren in W-vl, Leuven is nu niet zo ver van Brugge en omstreken hé, dus mss is dat een goed moment om eens mee te komen trainen en in de eerste plaats voor de gezelligheid hé ;)
 
50 en 60kg DL vind ik wel netjes al.
Mischien is wat filmpjes op youtube bekijken waar ze de techniek op voordoen,
is ook beetje zelf aanvoelen.
 
50 en 60kg DL vind ik wel netjes al.
Mischien is wat filmpjes op youtube bekijken waar ze de techniek op voordoen,
is ook beetje zelf aanvoelen.

filmpjes bekijken is altijd goed, mischien (klinkt dom) droog oefenen thuis voor de spiegel met licht gewicht)
 
idd Rob ik gaf maar een voorbeeld, je kan ook altijd uitleg vragen aan een instucteur op de sportschool, als je niet zeker bent bij een bepaalde oefening.
 
--
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Opvallend minder koolhydraten gegeten gisteren zie ik? :)

===========

Wat je ook kan doen om te verhogen op BP is het volgende voorbeeldje:

BP:
10 x 5 (DB) = opwarming
8 x 20 = opwarming
4 x 25 = opwarming
.. x 30 = 1ste werkset, zoveel mogelijk herhalingen proberen, net voor failure stoppen
.. x 25 = 2de werkset, weer zoveel mogelijk herhalingen proberen, net voor failure stoppen.
.. x 25 of 20 = 3de en laatste werkset, weer zoveel mogelijk herhalingen proberen, nu mag je eventueel tot failure gaan


Zoals je ziet maak je jezelf niet te moe voor je aan je echte werkset begint. Gewoon een paar reps doen met 20 en 25kg om te wennen aan het gewicht en dan met 30kg zoveel mogelijk herhalingen. Daarna telkens weer verlagen in gewicht en weer wat hoger in herhalingen gaan. Tussen elk werksetje 2 à 3min rust, tussen de opwarmsetjes zou ik een 1-2min rusten. Zo doe ik het meestal, maar dan met iets zwaardere gewichten :D

Ik zie dat je nu bvb 2 x 10 x 25 benched, dan kan je zeker een stuk of 6 herhalingen met 30kg. Gewoon niet te veel voorvermoeien! :)
 
sterke training.
qua bench press sluit ik mezelf aan bij michiel ;)

ik ben dus niet de enige die een lepel pindakaas eet voordat ik aan me kwark begin :p
 
--
 
Laatst bewerkt:
Een vrouw die de grote 3 doet is hardcore :thumb:
ik leg altijd men handoek in men nek, heb is zo een ding rond de bar gedaan maar toen bleef die niet op zen plaats dat doe ik dus niet meer.
Opwarmen doe ik ook wel met de losse bar.

ik doe altijd wel zo'n ding rond de bar, maar krijg dan alsnog striemen in me nek, komt omdat als er genoeg gewicht opzicht het door de bescherming heen begint te drukkne :P

Je heb gelijk bij mij hangt er te weinig gewicht op :(
maar ik leg die bar dan ook op men monster traps en niet in men nek :D
Echt jongens... Die 'pijn' duurt 2-3 trainingen en dan is die voor de rest van je squatleven weg. Niet gaan lopen klooien met handdoeken, is allemaal onzin.

Lol, ik begrijp de appeal toch niet helemaal hoor. Daar sta je dan weg te puffen, verbeten bitchface, rood aangelopen, haren naar de zak, helemaal bezweet en oververhit.

Sexy!
Steek een paar weken lang 500mg test in je reet en je snapt het wel.
 
Opvallend minder koolhydraten gegeten gisteren zie ik? :)

===========

Wat je ook kan doen om te verhogen op BP is het volgende voorbeeldje:

BP:
10 x 5 (DB) = opwarming
8 x 20 = opwarming
4 x 25 = opwarming
.. x 30 = 1ste werkset, zoveel mogelijk herhalingen proberen, net voor failure stoppen
.. x 25 = 2de werkset, weer zoveel mogelijk herhalingen proberen, net voor failure stoppen.
.. x 25 of 20 = 3de en laatste werkset, weer zoveel mogelijk herhalingen proberen, nu mag je eventueel tot failure gaan


Zoals je ziet maak je jezelf niet te moe voor je aan je echte werkset begint. Gewoon een paar reps doen met 20 en 25kg om te wennen aan het gewicht en dan met 30kg zoveel mogelijk herhalingen. Daarna telkens weer verlagen in gewicht en weer wat hoger in herhalingen gaan. Tussen elk werksetje 2 à 3min rust, tussen de opwarmsetjes zou ik een 1-2min rusten. Zo doe ik het meestal, maar dan met iets zwaardere gewichten :D

Ik zie dat je nu bvb 2 x 10 x 25 benched, dan kan je zeker een stuk of 6 herhalingen met 30kg. Gewoon niet te veel voorvermoeien! :)
Vrouwen werken anders dan mannen. Vrouwen reageren over het algemeen veel beter op high reps en ook gewoon veel sets. Ik zou lekker die high reps er in laten en niet teveel onder de (minimaal!) 8 herhalingen zitten. Ik weet niet hoe vaak je nu bankdrukt maar met bankdrukken ga je beter vooruit als je het vaker doet. 3x per week is helemaal geen uitzondering bijvoorbeeld.

Doe dan 3 verschillende intensiteiten.. Bijvoorbeeld
Ma: Medium (4x8-12 reps met je 8-12RM)
Wo: Licht (4x15 reps)
Vr: Zwaar (2-3 van dezelfde sets als je 12RM van maandag bijvoorbeeld, dan een repout op een gewicht dat je minimaal 8x kan en er een rep PR op proberen te zetten)

Edit: Zie nu dat we eigenlijk bijna hetzelfde zeggen... Sorry. :p
 
Die handoek leg ik om men schouders zodat de bar niet zou glijden, staat ook wel bakje met magnesium poeder heb ik gezien bij ons maar dan hang ik weer vol met dat spul. :p

Verder goede tekst Tjok.
 
--
 
Laatst bewerkt:
Krachttoename en hypertrophie gaan de 1e paar jaar gewoon gelijk op als je goed traint. En bovendien is het toch cool om flink sterk te zijn?

Maar ik doel voornamelijk op kracht, ja. Als je je borst apart wilt trainen kan je beter dumbbell chest flyes doen dan bankdrukken. Voor de rest is bankdrukken echt een supercompoundoefening voor je schouders, borst en armen maar flyes zijn beter als je echt alleen je pecs wilt trainen.
 
Back
Naar boven