AndroidHealthClinic

Startlog elliza66 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je bent nooit te oud voor een camino ! The good old days :p

Moest ik er eentje vinden, ik zou hem helemaal terug opmaken en lekker 80 laten lopen.
Ideaal voor de zomer.
 
--
 
Laatst bewerkt:
tamelijk wat setjes en herhalingen op bench, nette training.
 
nette training weer :D
mooi pr op je bench :D
 
--
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Netjes, die banaan! :D

Ik zie dat je de CGBP relatief licht doet in vergelijking met je bb curls. Hoe smal neem je de bar bij CGBP? Richting waar laat je de bar zakken? Met ellebogen langs je lichaam of naar buiten wijzend?

Heb je er al over nagedacht om een vriendin zo ver te krijgen om eens mee te komen trainen, wie weet doet ze het ook graag en kan je samen trainen, op die manier heb je altijd een spotter ter beschikking, geloof me, sinds ik een trainingspartner heb durf ik veel meer voluit gaan! :)
 
voeding ziet er een stuk beter uit nu :thumb:
 
Netjes, die banaan! :D

:d

Ik zie dat je de CGBP relatief licht doet in vergelijking met je bb curls. Hoe smal neem je de bar bij CGBP? Richting waar laat je de bar zakken? Met ellebogen langs je lichaam of naar buiten wijzend?

Ik weet dat je met triceps idd sterker hoort te zijn dan met biceps (grotere spiergroep ofzo), dusja gewoon zwak in denk ik. Ik hou de bar nu zo dat mijn duimen elkaar bijna raken en laat hem zakken naar onderkant borst met mijn ellebogen langs mijn lichaam. Zo voel ik hem wel altijd goed.

Heb je er al over nagedacht om een vriendin zo ver te krijgen om eens mee te komen trainen, wie weet doet ze het ook graag en kan je samen trainen, op die manier heb je altijd een spotter ter beschikking, geloof me, sinds ik een trainingspartner heb durf ik veel meer voluit gaan! :)

De meesten weten niet eens wat ik juist in de gym uitspook en zo wil ik het eigenlijk ook wel het liefste houden :d Het is jammer, maar naar mijn ervaring staan vrouwen nog altijd negatief tegenover krachttraining, zelfs wat mannen betreft ("fitness" is geen echte sport volgens mijn vriendinnen, voetbal wel - ecto zwemmers hebben het ideale figuur - vrouwen die aan krachttraining doen zijn manwijven - etc.).

En tegen zo'n types die weigeren te geloven dat je geen platte buik krijgt van buikspieroefeningen te doen en maar niet kunnen begrijpen dat ze niet afvallen terwijl ze elke morgen nutella op hun boterham eten, is er helaas geen beginnen aan. Dus zwijg ik maar ;)

Ik hoop nog steeds ooit iemand in de gym op te scharrelen als trainingspartner :d

--
 
Ik weet dat je met triceps idd sterker hoort te zijn dan met biceps (grotere spiergroep ofzo), dusja gewoon zwak in denk ik.

Het is vooral omdat je met CGBP meerdere spieren (schouders, borst, triceps) aanspreekt. Maar voor zover ik zie lijkt je CGBP wel in verhouding met je BP dus voorlopig niets om je zorgen over te maken :)

Ik hou de bar nu zo dat mijn duimen elkaar bijna raken en laat hem zakken naar onderkant borst met mijn ellebogen langs mijn lichaam. Zo voel ik hem wel altijd goed.

Dat is goed, de greep mag eventueel nog iets breder, maar zolang je geen last hebt van je polsen hoef je daar voorlopig niets aan te wijzigen.


Ik hoop nog steeds ooit iemand in de gym op te scharrelen als trainingspartner :d

Je kan anders in het subforum: persoonlijk meetings een topic openen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je dan mensen (lees: mannen) aantrekt met verkeerde bedoelingen :p
 
--
 
Laatst bewerkt:
Enig idee hoeveel kcal je zo binnenkrijgt op een dag? Ik heb de indruk dat vooral je vetinname vaak wijzigd? :)

Je zwaarste set op BP: 6x30, zou je bij de zevende rep gefailed hebben?
 
--
 
Laatst bewerkt:
Neen, geen flauw idee eigenlijk. Pindakaas eet ik er meestal nog bij als ik nog honger heb, zit verder niks achter en schommelt dus van dag tot dag :d Ik ga morgen eens in excel invullen wat ik vandaag gegeten heb, ben benieuwd.



Ik weet het niet meer, ik denk het wel. Was ook niet echt gefocust omdat ik mij zwaar aan het irriteren was aan een bende 16-jarigen die iets te dicht in mijn buurt stoer waren aan het doen - moeten die op een schoolavond om half 11 niet gewoon in hun bed liggen? (/rant :mad::D) Anyway, ben wel zeker dat het mijn triceps was die niet meer mee wilde. Het hele armen op een andere dag gedoe is denk ik geen goed idee. Merkte vorige week ook al bij bench dat ik niet goed verder kon reppen omdat mijn triceps tegenwerkte.



haha ik lig ook nooit om half 11 op bed hoor :P
is er wat mis met 16 jarige ( of alleen met gasten die stoer doen) :o
verwacht volgende training minstens 7x30kg bp van je :D
 
Ja, op dinsdag triceps en op woensdag bench doen is niet echt ideaal.

Hoe lang doe je nu al die FB? Soms eens wisselen van schema kan voor een krachttoename zorgen hoor :D

Een UB/LB schema kan ik zeker aanraden, dit doe ik het liefst naast een simpel split schema.

Maandag: UB
Dinsdag: LB
Woensdag: Rust
Donderdag: UB
Vrijdag: LB

Op deze manier blijf je 2x benchen per week waardoor je borst sterker en groter zal worden. 2x squatten per week voor je techniek te verbeteren, 1x deadliften per week.
Op deze manier worden je schouders en triceps ook 2x per week belast:
-rechtstreeks: schouder/tricepsoefening
-onrechtstreeks: bench press

Het is maar een idee, wil je zeker niets opdringen :D
 
--
 
Laatst bewerkt:
Zolang je je toespitst op de compounds kan het alle drie (split, fb, ub/lb) hoor :)

Veranderen van schema kan voor een motivatieboost zorgen, maar vooral ook voor een krachtboost, ik ben tijdens de cut weer overgestapt op een ub/lb schema en de gewichten gingen terug omhoog ;) It's magic!

Veel van de oefeningen die je nu al doet kan je gewoon blijven doen, enkel in een andere opdeling:

UB:
Bench press
Military press
BOR/DB row
Pull ups (negatives in jouw geval :p)
+ curls om de biceps extra aan te pakken (alhoewel je ook al een prikkel krijgt via de rows)

LB:
Deadlift
Squat
Lunges
Leg curl
+eventueel nog crunches om je core te verstevigen

UB:
(Incline eventueel) bench press
CGBP
BOR/DB row
Side raises
Curls

LB:
Squat
Leg extension
Hyperextension/Superman
Leg curl
+eventueel nog kuiten

PS: Het is zomaar een schema uit de losse pols, ik weet natuurlijk niet als dit voor een vrouw ook geschikt is maar veel zal afhangen van de intensiteit, je kan met elk schema je blesseren of overtrainen. Hangt af van rust, volume, juiste techniek, voeding etc. Enkel jij kent je lichaam het best ;)

Ook de volgorde van de oefeningen heb ik zomaar gezet, zolang je de belangrijke compounds maar eerst doet voor de isolatie/machines :D Voor de rest kan je schuiven naar gelang je prioriteiten/zwakke spiergroepen.
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook een gym die vandaag open is..!!
Helemaal dicht vandaag! :(
 
Back
Naar boven