XXL Nutrition

Startpunt en vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sriera

Cool Novice
Lid geworden
8 aug 2018
Berichten
47
Waardering
2
Lengte
1m55
Massa
54kg
Vetpercentage
29%
hoi,

Ik ben echt een groentje en dus een beginner en vind het doodeng foto’s te plaatsen maar doe het toch om feedback in Mn eigen taal te krijgen (ik woon namelijk in het buitenland).

Ik ben 41 jaar, moeder van 3 kindertjes). Ik ben pas begonnen met een eetschema (van een trainer) maar ben super onzeker of dit vruchten af zal werpen. Daarnaast wil ik jullie vragen of jullie enig idee hebben wat mijn vetpercebtage is. Ik weeg met digitale weegschaal dus lijkt me niet accuraat.

Ik zou graag wat droger willen worden. Ik weet nu niet op wat voor soort schema mijn trainer mij gezet heeft en krijg (nog) niet echt hoogte van hem.

Stats:
Leeftijd:41
Lente: 1.55
Gewicht: 53.5? (maar varieert in grammen steeds dus weet niet precies....

Graag beetje lief commentaar?

9DBBB349-8368-4DAE-94B0-8FF1522B8A30.jpeg


682B2B7D-4622-4EBC-B068-DC86C3769B7B.jpeg
 
post je voedingsschema(incluis kcals en macros) anders eens in de voedingssectie. Je zal dan wel snel weten of het een goed schema is.

Vetpercentage via weegschaal is idd niet correct.

Om af te vallen 250 a 500 kcals onder onderhoud eten.
 
Voor wie interesse heeft dit is mijn voedingsshema nu:

ontbijt

2 eieren
salade
1 lepel cottage 1%
2 rijstwafels

2e maaltijd
Yoghurt Eiwit Pro 20 met 5 amandelen


3e maaltijd
50 gram rijst koken
100 gram kip bakken
Groene groenten

4e maaltijd
Blikje tonijn
Groene groenten
1 lepel olijfolie

Avondeten
Witte kool gebakken in olijfolie en beetje zout
100 gram vis uit de oven of 100 gram kip
2 rijstwafels
 
Welkom

Zeker geen slecht startpunt voor een “moeder met drie kindjes” van 41 jaar.

Je weet niet wat voor schema je trainer je gegeven heeft? Heb je hem wel verteld wat je doelen zijn? Post je schema anders eens.
 
Voor wie interesse heeft dit is mijn voedingsshema nu:

ontbijt

2 eieren
salade
1 lepel cottage 1%
2 rijstwafels

2e maaltijd
Yoghurt Eiwit Pro 20 met 5 amandelen


3e maaltijd
50 gram rijst koken
100 gram kip bakken
Groene groenten

4e maaltijd
Blikje tonijn
Groene groenten
1 lepel olijfolie

Avondeten
Witte kool gebakken in olijfolie en beetje zout
100 gram vis uit de oven of 100 gram kip
2 rijstwafels
Hoeveel kcals eet je per dag en hoeveel is je onderhoud?

Doe je ook aan krachttraining of een andere sport?
 
Dat zijn dus goede vragen. Ik lees heel veel zie door de bomen het bos niet meer maar mijn trainer is nu meer van de intstelling geen vragen en gewoon doen lijkt wel. Ik wil juist leren en snappen waar ik mee bezig ben.

Sinds 2 weken loop ik ( niet ren) 4 dagen per week in rap tempo (hijgend) 40 min. Ik doe om de dag buik, armen en benen trainen maar echt huis tuin en keuken zeg maar. Binnenkort moet ik serieus trainen zegt hij. Dit is echt beginnersfase.
 
Welkom

Zeker geen slecht startpunt voor een “moeder met drie kindjes” van 41 jaar.

Je weet niet wat voor schema je trainer je gegeven heeft? Heb je hem wel verteld wat je doelen zijn? Post je schema anders eens.

Ja ik wil (zoals velen denk ik) richting bikini fitness maar gespierder zou ook mogen (ben ik überhaupt wel goed gebouwd voor bikini???)
 
Dat zijn dus goede vragen. Ik lees heel veel zie door de bomen het bos niet meer maar mijn trainer is nu meer van de intstelling geen vragen en gewoon doen lijkt wel. Ik wil juist leren en snappen waar ik mee bezig ben.

Sinds 2 weken loop ik ( niet ren) 4 dagen per week in rap tempo (hijgend) 40 min. Ik doe om de dag buik, armen en benen trainen maar echt huis tuin en keuken zeg maar. Binnenkort moet ik serieus trainen zegt hij. Dit is echt beginnersfase.

Ik zou nu al met Krachttraining beginnen. Waarom tijd verkwisten? Niemand zegt dat je zwaar moet beginnen. Gewoon nu al rustig mee beginnen.

Zullen spieren strakker van worden. Zie vaak slanke dames die enkel lopen en geen kt en die hebben dan een puddingkont.

Voor bikinifitness zal je toch ook krachttraining moeten doen,waarom er dan mee wachten?
 
Ik zou nu al met Krachttraining beginnen. Waarom tijd verkwisten? Niemand zegt dat je zwaar moet beginnen. Gewoon nu al rustig mee beginnen.

Zullen spieren strakker van worden. Zie vaak slanke dames die enkel lopen en geen kt en die hebben dan een puddingkont.

Idd ik wil niet slank/dun en toch vet zijn zeg maar. Ik wil echt strak en gespierd zijn.
 
Idd ik wil niet slank/dun en toch vet zijn zeg maar. Ik wil echt strak en gespierd zijn.

Ik zou dan nu al beginnen met KT. Er zijn volgens mij geen nadelige gevolgen om nu al te beginnen met KT. En er zijn volgens mij ook geen voordelen aan om er nog mee te wachten.

Nadeel er mee te wachten is dat je al die tijd kwijt bent. Tijd die je nu al zou kunnen steken in spieren opbouwen, oefeningen leren kennen e.d.
 
Nee dat denk ik ook idd.
 
Wat ik raar vind is dat mijn gewicht en vetpercentage zo vaak anders is. Is dat normaal?
 
Wat ik raar vind is dat mijn gewicht en vetpercentage zo vaak anders is. Is dat normaal?

Gewicht kan schommelen (vocht,darminhoud e.d)

Beste is op zelfde tijdstippen wegen. Ik verkies smorgens na het wc bezoek. Ik eet een bepaald aan kcals en dan na 2 weken zie ik wat de weegschaal doet. Val ik genoeg af laat ik het zo,val ik te weinig of niet af dan verlaag ik de kcals.

Dan moet je wel je kcals tracken.

Vp van zo een weegschaal schommeld omdat deze heel onbetrouwbaar zijn.
 
niets ten nadele van Topicstarter maar gok dat het mes aan 2 kanten snijd

- de onwetendheid / compleet nieuw in deze sport
- een “ trainer “ die daar misschien misbruik van maakt

Idd wel een mooi startpunt voor een moeder van 3 ..

Lees vooral sticky topics omtrent voeding en trainigschemas hier op het forum
Als ik je eetschema bekijk gok ik dat je veel hoger in je eiwitten zit dan nodig .. en dat je krap aan 1200 kcal per dag komt .. ( beetje een gok hoor )
 
Ik ben nu 2 weken bezig met dit voedingsschema en loop ook 2 weken.

Maar als ik de schaal moet geloven ben in in gewicht iets omhoog gegaan en verpercentage 1 tiende naar beneden. Maar meet ik op ander tijdstip dan ben ik verpercentage onhoog en paar 100 gram afgevallen .

Ik ben in de war wat nu goed is en wat ik moet doen.....
 
Ik ben nu 2 weken bezig met dit voedingsschema en loop ook 2 weken.

Maar als ik de schaal moet geloven ben in in gewicht iets omhoog gegaan en verpercentage 1 tiende naar beneden. Maar meet ik op ander tijdstip dan ben ik verpercentage onhoog en paar 100 gram afgevallen .

Ik ben in de war wat nu goed is en wat ik moet doen.....

Laat het vp van die weegschaal achterwege gewoon.Die is veel te onbetrouwbaar.

Spiegel en gewicht op weegschaal zeggen meer.

Als je omhoog gaat in gewicht dan eet je boven onderhoud.
 
Vetpercentage op weegschaal wijkt tot wel 5 procent af ..

Neem zoals johnyjordaan zegt 1 vast weegmoment ( ik 1 x per week op ma ochtend na toiletbezoek )
Tussendoor niet wegen ( kan namelijk erg fluctueren ivm wc bezoek , vocht enz )
 
Laat het vp van die weegschaal achterwege gewoon.Die is veel te onbetrouwbaar.

Spiegel en gewicht op weegschaal zeggen meer.

Als je omhoog gaat in gewicht dan eet je boven onderhoud.

Ja dat denk ik ook maar hij zegt je verpercentage gaat omlaag dus dat is goed.

Maar wat zou ik dan aan mijn eetschema moeten veranderen?
 
Ja dat denk ik ook maar hij zegt je verpercentage gaat omlaag dus dat is goed.

Maar wat zou ik dan aan mijn eetschema moeten veranderen?

Je moet eerst je onderhoud kennen. En dan al wat je eet tracken en onder onderhoud eten. Ik begin met een 250 kcals onder onderhoud en na 2 weken evalueer ik.

Val ik te weinig of niet af dan drop ik nog wat in kcals. Gaat het goed dan houd ik het zo en na 2 weken evalueer ik weer.
 
Back
Naar boven