Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Light train? Dit was alles behalve light, hoor. Ik wil wel weer elke sessie eindigen met wat zwaarder conditiewerk.
Tip: Log Lift kun je ook conditiewerk meedoen (50% 1 RM van je OHP) en doe die maar 15 reps in een lekker tempo ;)
 
In België zijn man makers the bear complex #mindblown
 
Beltless squaten en deadliften is wel echt een kwestie van het aandurven. Die belt geeft toch wat extra zekerheid.

Zekerheid voor meer kilos ja :). Qua veiligheid boeit het niet zo imho, belangrijkste is dat je je ademhaling goed doet, ook beltless. Goed bracen. Ik heb tot 210 alleen maar beltless gepulled dus no worries :).
 
In België zijn man makers the bear complex #mindblown
Hairy bear man maker complex? :rolleyes:

Zekerheid voor meer kilos ja :). Qua veiligheid boeit het niet zo imho, belangrijkste is dat je je ademhaling goed doet, ook beltless. Goed bracen. Ik heb tot 210 alleen maar beltless gepulled dus no worries :).
Tja, voor iemand die al vanaf zijn 20-ste met rugklachten te maken heeft gehad en pas begin 40 serieus is gaan liften is het soms best scary om met die hogere gewichten te trainen, zeker zonder belt! Maar ik begin langzaam aan steeds beter te worden in breathing and bracing en mijn core is sterker dan ooit, dus ik durf steeds meer aan. :)
 
Ok snap je punt, maar in principe verhoogt de belt alleen je intra abdominale druk en meer niet. Maarre rustig opbouwen dan beltless dan lijkt me het geen probleem. Je bent idd nu op een level dat je errectors en core sterk genoeg moeten zijn. Als je belted max stijgt, stijgt je beltless max ook mee normaal gesproken..
 
Hahaha ik ook niet hoor ik mis hem wel....is niet zo gek duur € 165 ...(ik heb ook niet zoveel ruimte)
Als ik een tuin of een garage gym zou hebben zou ik dat soort dingen zeker kopen, maar in mijn kleine hokkie is het echt over the top.
 
Vandaag weer getraind bij Train More Amsterdam Zuid. Ik wilde deadlifts doen, dus de training van vandaag met die van woensdag omgeruild.

Deadlift (Beltless)
140x1
150x1 PR!
160x1 PR!
140x5
140x5
140x5 VPR!

Floor Press
55x8
60x8
65x8
65x8
65x8 VPR!

Dumbbell Row
34x8
40x5
40x5
40x5
40x5
40x5

Band Facepull
2x20

Prowler Push Sprints
15x10 meter x 100kg

Beltless deadlifts voelen super aan, denk echt dat mijn core en erectors het afgelopen half jaar veel sterker zijn geworden. De greep op de dumbbells was dikker dan die bij mij thuis, dus 40 kg dumbbells voelden wat zwaarder dan normaal bij de rows.

Prowler pushes waren weer lekker half doodgaan, daarom zijn ze zo lekker! Wel weer meer op gedaan dan vorige week.
 
160x1 Beltless. We staan gelijk Star :P
 
Mooie DL man, benieuwd waar dat nog naar toe gaat :)
Waarom zou je floor press willen doen ipv bench?
 
Mooie DL man, benieuwd waar dat nog naar toe gaat :)
Waarom zou je floor press willen doen ipv bench?
Het is gewoon een bench variatatie met als het goed is een gunstig effect op hypertrofie van de triceps en pecs, zonder de schouders teveel te belasten. Verder zou het de lockout op al je presses kunnen verbeteren. Na een paar weken veranderd deze variant in een 2 sec paused bench.
 
Hej hej mooi gedeadlift! Floor press zou idd wat beter moeten zijn qua hypertrophy
 
Back
Naar boven