AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

burn baby burn op die leggs ..lekker hoor en verzuurd? :D
 
burn baby burn op die leggs ..lekker hoor en verzuurd? :D
Burn?
Zo ver geraak ik niet. Ik zit aan RPE 8 omdat ik buiten adem ben, niet omdat het gewicht te zwaar zou zijn. Qua gewicht (burn) zou ik dan aan hoogstens RPE 5 zitten.
... hoewel de onderrug dan wel compleet vol zit. Maar de beentjes niet.
 
burn baby burn op die leggs ..lekker hoor en verzuurd? :D
Nee, eigenlijk geen last van gehad. Vorige week wel flink spierpijn na 3 weken niet squaten.

Burn?
Zo ver geraak ik niet. Ik zit aan RPE 8 omdat ik buiten adem ben, niet omdat het gewicht te zwaar zou zijn. Qua gewicht (burn) zou ik dan aan hoogstens RPE 5 zitten.
... hoewel de onderrug dan wel compleet vol zit. Maar de beentjes niet.
Ja, je moet je core inderdaad voortdurend bracen, dus abs en onderrug doen vrolijk mee.

Het is wel genadeloos als je ergens een zwak/dood punt in je lift hebt :P
Ik geloof eerlijk gezegd steeds minder in het trainen van zwakke punten, het is meestal gewoon een kwestie van overall sterker worden. Maar door middel van tempo squats zorg je wel voor meer squatvolume en wat extra hypertrofiewerk voor de benen zonder dat je jezelf teveel belast met zwaardere competition squats.
 
Bij squats en curls is het zo dat de kracht op de spieren het grootst is bij een hoek van 90o op de knieen (ellebogen), als je langer in deze positie verkeert, kost het veel meer kracht dan als je daar snel doorheen schiet, dat lijkt me bij nader inzien de belangrijkste reden van de dood-punt ervaring. Maar zeker, als je overall sterker wordt, lost dat zich op.
 
Zo die squats zullen wel flink gebrand hebben in je poten, netjes man!
 
Bij squats en curls is het zo dat de kracht op de spieren het grootst is bij een hoek van 90o op de knieen (ellebogen), als je langer in deze positie verkeert, kost het veel meer kracht dan als je daar snel doorheen schiet, dat lijkt me bij nader inzien de belangrijkste reden van de dood-punt ervaring. Maar zeker, als je overall sterker wordt, lost dat zich op.
Ja, inderdaad. Het is eigenlijk natuurlijk gewoon werken met TUT. Het lost zich echter niet op als je sterker wordt, want alle gewichten worden ook weer zwaarder. Wat ik bedoel is dat alle varianten vooral bedoeld zijn om je in zijn geheel sterker te maken op de lift in plaats van dat ze echt een specifiek zwak punt aanpakken.

Zo die squats zullen wel flink gebrand hebben in je poten, netjes man!
Ja, dat voelde erg lekker allemaal! :D

Training van vandaag:

Squat (No belt)
4x105 @6,5
4x110 @7
4x115 @8,5

Bench (Blue Slingshot)
4x80 @7
4x85 @8
4x90 @8,5

Pin Press (From shoulders)
10x32,5 @7
10x35 @8
10x40 @9

Dead Bugs
3x8xBW

Beltless squats en slingshot bench gingen erg lekker. Pin presses voel je goed in je schouders.
 
Ja, inderdaad. Het is eigenlijk natuurlijk gewoon werken met TUT. Het lost zich echter niet op als je sterker wordt, want alle gewichten worden ook weer zwaarder. Wat ik bedoel is dat alle varianten vooral bedoeld zijn om je in zijn geheel sterker te maken op de lift in plaats van dat ze echt een specifiek zwak punt aanpakken.


Ja, dat voelde erg lekker allemaal! :D

Training van vandaag:

Squat (No belt)
4x105 @6,5
4x110 @7
4x115 @8,5

Bench (Blue Slingshot)
4x80 @7
4x85 @8
4x90 @8,5

Pin Press (From shoulders)
10x32,5 @7
10x35 @8
10x40 @9

Dead Bugs
3x8xBW

Beltless squats en slingshot bench gingen erg lekker. Pin presses voel je goed in je schouders.


In template van BBM wordt daar ook benchpress met slingshot voorgeschreven? Of heb je slingshot zelf erin gefietst?
 
In template van BBM wordt daar ook benchpress met slingshot voorgeschreven? Of heb je slingshot zelf erin gefietst?
Je kunt daar een bench overload variant kiezen, waarbij de slingshot qua keuzes boven aan staat.
 
Leuk star heb je een slingshot programma ....vast wel? ;)

Waarom de blauwe en niet de rode?
 
Leuk star heb je een slingshot programma ....vast wel? ;)
Bedoel je een programma speciaal voor de slingshot? Nee, het is gewoon een mogelijke variant in de Strength Template. Kan ik dat ding eindelijk eens gebruiken!
 
Bedoel je een programma speciaal voor de slingshot? Nee, het is gewoon een mogelijke variant in de Strength Template. Kan ik dat ding eindelijk eens gebruiken!

Ja idd ...ah ok gewoon voor de afwisseling...beetje spelen lol...
Maak je dan wel progressie denk je?
 
Ja idd ...ah ok gewoon voor de afwisseling...beetje spelen lol...
Maak je dan wel progressie denk je?
Waarom zou het geen progressie opleveren? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dezelfde variant een aantal weken blijft doen. Uiteindelijk moet het gaan helpen om mijn poverty bench eens omhoog te kijgen.
 
Waarom zou het geen progressie opleveren? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dezelfde variant een aantal weken blijft doen. Uiteindelijk moet het gaan helpen om mijn poverty bench eens omhoog te kijgen.
ok die overload zit in je template ...nou begrijp ik je....mooi man!! erg leuk om te doen en motiverend
 
Training van laat in de middag. Weinig tijd dus ik heb Romanian Deadlifts vervangen door Kettlebell Swings. Wat nauwere grip op CGBP gedaan om iets meer die triceps te pakken.

Rack Pull (Mid Chin, no belt)
4x140 @6,5
4x145 @7
4x150 @7,5

Close Grip Bench
4x70 @7
4x72,5 @8
4x75 @8,5

Kettlebell Swings
10x24
10x32
10x40
10x40
10x40
 
Laatst bewerkt:
Vroege zondagtraining vandaag:

Competition Squat
1x135 @8
5x110
5x110
5x110
5x110
5x110

Competition Press
1x50 @8
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Pendlay Row
10x70 @7
10x72,5 @8
10x75 @9

Ab Wheel
3x10xBW

Alles voelt wel weer soepel aan, werkcapaciteit is weer on point volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Das echt fijn werken die 5x5 ;)
 
Back
Naar boven