XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strength Giant Set
Boxjumps 40 cm: 15x, 15x, 15x
Squat: 5x130, 10x112,5, 12x105
Crunches: 20x, 20x, 20x
Jumping Jacks: 30x. 30x, 30x
90 seconds rest

Das echt lucht happen! :zweet:

Assistance Giant Set
5 Second Paused Squat 5x60, 5x60, 5x60

5 sec das gewoon een koffiepauze Sq :eek:

Zo ben je die 5kg snel kwijt
 
Das echt lucht happen! :zweet:



5 sec das gewoon een koffiepauze Sq :eek:

Zo ben je die 5kg snel kwijt

Ja, die 90 seconden sta je ook nog te gewichten te wisselen. Het lijkt verdacht veel op werken!

In principe is 60 kg peanuts, zelfs met 5 seconden. Maar na die giantsets voel je ze wel goed....

En ja, hopelijk smelt het eraf op deze manier!
 
Ja, die 90 seconden sta je ook nog te gewichten te wisselen. Het lijkt verdacht veel op werken!

In principe is 60 kg peanuts, zelfs met 5 seconden. Maar na die giantsets voel je ze wel goed....

En ja, hopelijk smelt het eraf op deze manier!
Alle begin is moeilijk ja!! knap van je Star...hou vol!!
 
Leuke schema's, maar je bent wel weer een beetje aan het schemahoppen he :p
 
met dit soort schema's val je wel lekker snel wat af denk ik, schrap je ook nog wat kcals ?
ook wel weer eens goed om met wat lager gewicht te trainen, lekker wat sets en reps doen in de 70% range, daar gaat je 1rm uiteindelijk ook mee omhoog
 
Lekker bezig man. Ik doe a.s. week 1rm test en daarop aansluitend begin ik ook mn cut!

Ik ga ook even inlezen over je schema, zoek ook nog iets nieuws.
 
Dus kwam ik weer uit bij één van de schema's van Brian Alsruhe
Ik weet niet hoor.... ligt die man zelf niet iedere keer in de kreukels? :p
Ziet er pittig uit, vooral met de korte rust en vele werk.....
Leuke schema's, maar je bent wel weer een beetje aan het schemahoppen he :p
Dat idee heb ik ook wel eens hier :)
 
Leuke schema's, maar je bent wel weer een beetje aan het schemahoppen he :p
Ik heb eerst het strongman achtige schema gedaan en daarna eigenlijk vooral een beetje gaan freestylen de afgelopen weken, maar ik ben wel door blijven bouwen. Dit is eigenlijk weer het eerste echte schema na een tijdje.

met dit soort schema's val je wel lekker snel wat af denk ik, schrap je ook nog wat kcals ?
ook wel weer eens goed om met wat lager gewicht te trainen, lekker wat sets en reps doen in de 70% range, daar gaat je 1rm uiteindelijk ook mee omhoog
Ik tel geen KCals op dit moment, maar eet wel degelijk minder. Ik denk dat je op dit schema zeker sterker kunt worden.

Lekker bezig man. Ik doe a.s. week 1rm test en daarop aansluitend begin ik ook mn cut!

Ik ga ook even inlezen over je schema, zoek ook nog iets nieuws.
Thanks! Hier is alles wat je nodig hebt om te beginnen:

https://liftvault.com/programs/powerlifting/brian-alsruhe-programs-dark-horse-4-horses-spreadsheets/



Ik weet niet hoor.... ligt die man zelf niet iedere keer in de kreukels? :p
Ziet er pittig uit, vooral met de korte rust en vele werk.....

Dat idee heb ik ook wel eens hier :)
Hij heeft tijdens zijn werk in een anti terreureenheid iets van 2x zijn rug gebroken, tijdens een farmer carrie zijn voet gebroken (waar ie nog steeds mee rondloopt), zijn schouder afgescheurd bij een zware log press wat later is gaan infecteren, nog eens zwaar zijn voet verneukt tijdens het maken van backflips met Jujimufu en hij kotst nu al bijna een jaar 20 tot 30 keer per dag. Het kotsen lijkt nu te komen door een infectie van 2 verschillende parasitaire wormen, die hij heeft opgelopen tijdens zijn vorige baan in een ver land. En dan traint ie nog gewoon hard door, runt zijn gym en doet ook 2x per week brasilian jiujitsu erbij. Het is een taaie rakker, maar ik heb altijd waanzinnig veel respect voor de man.
 
Heb zeker ook respect voor die kerel. Als je ziet hoe die kerel door gaat na alles en zeker het dagelijks 20-30keer kotsen lijkt me dodelijk!! Ik ga al dood als ik eens 1x moet kotsen door ziekte ofzo wat bijna nooit gebeurt lol. Zijn schema's lijken me wel erg dodelijk.
Vraag me ook af hoeveel sterker die nog zou geweest zijn al als hij al die shit niet had
 
Brian is een baas. Ik hoop echt dat ie van die parasieten af geraakt.

Ben persoonlijk niet zo een fan van zijn giant sets. Vind het een beetje té. Maar ik ben wel zeker dat als je ze verwerkt krijgt je er wat kilo's mee kwijt geraakt en cardiovasculair aardig in vorm kan komen.
Qua strength gains lijken ze mij sub-optimaal. Als dat je prioriteit momenteel niet is boeit dat uiteraard veel minder.
 
O wow, dat dat allemaal achter die pijntjes van Alsruhe zat wist ik niet. Respect voor de man idd. Al is het niet mijn stijl van trainen.....
 
Heb zeker ook respect voor die kerel. Als je ziet hoe die kerel door gaat na alles en zeker het dagelijks 20-30keer kotsen lijkt me dodelijk!! Ik ga al dood als ik eens 1x moet kotsen door ziekte ofzo wat bijna nooit gebeurt lol. Zijn schema's lijken me wel erg dodelijk.
Vraag me ook af hoeveel sterker die nog zou geweest zijn al als hij al die shit niet had
Tja, dat is inderdaad de vraag, iemand met zoveel wilskracht kan heel ver komen.

Brian is een baas. Ik hoop echt dat ie van die parasieten af geraakt.

Ben persoonlijk niet zo een fan van zijn giant sets. Vind het een beetje té. Maar ik ben wel zeker dat als je ze verwerkt krijgt je er wat kilo's mee kwijt geraakt en cardiovasculair aardig in vorm kan komen.
Qua strength gains lijken ze mij sub-optimaal. Als dat je prioriteit momenteel niet is boeit dat uiteraard veel minder.
Voor pure kracht zou ik ook nooit giantsets gebruiken, hoewel iedereen in zijn gym bijna het hele jaar zo traint en ze bijna allemaal goed presteren in lokale strongman wedstrijden. Er is wel wat voor te zeggen om als krachtsport hobby-ist ook goed in conditie en in shape te blijven, al zou het puur om gezondheidsredenen zijn. Maar dat kan natuurlijk op verschillende manieren.

Het is wel heel erg efficiënt qua trainingstijd en het is ook wel eens lekker om flink te zweten.

O wow, dat dat allemaal achter die pijntjes van Alsruhe zat wist ik niet. Respect voor de man idd. Al is het niet mijn stijl van trainen.....
Ja, en hij is zo eigenwijs als de pest en gaat maar door.
 
Training van vandaag:

Plank test:
90 seconden

Heavy Single
Bench
10x20
5x40
5x60
2x70
1x75
1x80
1x85

Strength Giant Set
Barbell Row: 10x65, 10x65, 10x65
Bench: 9x72,5, 10x67,5, 12x62,5
Crunches: 25x, 25x, 25x
Explosive Vertical Jumps: 15x, 15x, 15x
90 seconds rest

Assistance Giant Set
Bench: 12x45, 12x45, 12x45
Dumbbell Row: 15x25, 15x25, 15x25
Band Pull Apart: 20x, 20x, 20x
90 seconds rest

Conditioning:
5 minutes bike sprints, 30 seconds off, 30 seconds on.
 
mooie numbers .....volgens mij heb je je BP ook wel omhoog gehaald toch? tevreden??
 
mooie numbers .....volgens mij heb je je BP ook wel omhoog gehaald toch? tevreden??
Thanks, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik nu precies sta met benchen, ik heb 95 als 1RM genomen voor dit schema, maar 100 zou wel moeten lukken nu. Maar dat is voor een andere keer! :p
 
Niet te weinig zeg.... volgens mij kan je na zo'n giant set aan het zuurstof :P
 
Niet te weinig zeg.... volgens mij kan je na zo'n giant set aan het zuurstof :P
Het viel nog mee in vergelijking met de deadlifts van vandaag! :o

Vandaag deadlifts en dat heb ik geweten ook!

Conditioning:
Deadlift Pyramid @ 90 kg:
9 reps
30 sec rest
8 reps
30 sec rest
7 reps
30 sec rest
6 reps
30 sec rest
5 reps
30 sec rest
4 reps
30 sec rest
3 reps
30 sec rest
2 reps
30 sec rest
1 rep

Heavy Single
1x120
1x140
1x150 (easy rep, maar toen vond ik het wel mooi met wat ik al had gehad en wat er nog voor me lag....)

Strength Giant Set
Deadlift: 10x130, 11x122,5, 14x112,5 (laatste set in twee delen, want onderrug zat vol)
Crunches: 25x, 25x, 25x
Jumping Jacks: 20x, 20x, 20x
90 seconds rest

Assistance Giant Set
Good Mornings: 3x8x40
Dead Bugs: 3x10xBW
Calves: 3x10xBW
90 seconds rest

Neck:
Neck Extensions
20x2,5
20x5
3x20x10

Pff! Dat was pittig zoveel deadlifts met zo weinig rusttijd. Toch kon ik prima goede vorm houden en was zo verstandig om even de pauzeren bij de laatste set, want onderrug zat helemaal vol.

Edit: alle deadlifts waren beltless.

Overmorgen overhead press dag!
 
Laatst bewerkt:
Boh man al die deadlifts. Ik doe het je niet nz deze trainingen sterk wel hoor
 
Het viel nog mee in vergelijking met de deadlifts van vandaag! :o

Vandaag deadlifts en dat heb ik geweten ook!

Conditioning:
Deadlift Pyramid @ 90 kg:
9 reps
30 sec rest
8 reps
30 sec rest
7 reps
30 sec rest
6 reps
30 sec rest
5 reps
30 sec rest
4 reps
30 sec rest
3 reps
30 sec rest
2 reps
30 sec rest
1 rep

Heavy Single
1x120
1x140
1x150 (easy rep, maar toen vond ik het wel mooi met wat ik al had gehad en wat er nog voor me lag....)

Strength Giant Set
Deadlift: 10x130, 11x122,5, 14x112,5 (laatste set in twee delen, want onderrug zat vol)
Crunches: 25x, 25x, 25x
Jumping Jacks: 20x, 20x, 20x
90 seconds rest

Assistance Giant Set
Good Mornings: 3x8x40
Dead Bugs: 3x10xBW
Calves: 3x10xBW
90 seconds rest

Neck:
Neck Extensions
20x2,5
20x5
3x20x10

Pff! Dat was pittig zoveel deadlifts met zo weinig rusttijd. Toch kon ik prima goede vorm houden en was zo verstandig om even de pauzeren bij de laatste set, want onderrug zat helemaal vol.

Overmorgen overhead press dag!
Lekker volume zeg....als je straks ligt te shake was het teveel :o
 
Boh man al die deadlifts. Ik doe het je niet nz deze trainingen sterk wel hoor
Lol, ja het was wel veel, maar toch mooi gedaan als veertiger. Volgens mij ben ik inmiddels beter in high rep werk dan in singles, maar goed.... Het is ook wel gewoon langzaam wennen hoor en af en toe even doorbijten, je kunt altijd veel meer dan je denkt (of wilt :p)...

Lekker volume zeg....als je straks ligt te shake was het teveel :o
Ik zit wel aan een eiwit shake inderdaad.... :thinking:
 
Back
Naar boven