MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Ik vond SSB squats super oncomfortabel in het begin, kreeg er last van m'n schouders van met zware gewichten :p
Volgens mij is dat wel het laatste wat zou moeten gebeuren. ??? Tenzij er geen pussy pads opzitten natuurlijk of je hem verkeerd in je nek legt.
 
Split squats met been op verhoging (bankje) leveren aardige belasting op. Sommigen geven aan dat het daarom niet verstandig om het achterste been meer dan bv 20cm te verhogen dus meer een blok dan een bench
Waarom is het onverstandig een been te belasten? Daar train je toch voor?
Ik had de dag erna ook gelijk spierpijn in mijn ass
Tik um aan ouwe :o Bij overgang hams-glutes zo'n beetje....
Eindelijk mijn safety squat bar binnen! En wow, SSB squats zijn super. Eigenlijk frontsquats zonder de stang op je keel. Zaterdag de volgende training!
Nice :thumb:
 
Volgens mij is dat wel het laatste wat zou moeten gebeuren. ??? Tenzij er geen pussy pads opzitten natuurlijk of je hem verkeerd in je nek legt.
Ooit zonder pussypad gedaan met 130kg voor reps. That was not it man. Ik dacht ik ben een stoere vent was, maar na die dag kan ik dat niet meer zeggen :o
 
Volgens mij is dat wel het laatste wat zou moeten gebeuren. ??? Tenzij er geen pussy pads opzitten natuurlijk of je hem verkeerd in je nek legt.

De padding bij veel SSB bars is om te huilen of wordt snel soft. Vooral als je er + 140 ~ 150 op legt voelt het niet comfortabel bji die standaard SSB's. Denk dat de beste SSB's qua padding de Watson SSB (deze heeft Gijs bij RPB) en de EliteFTS yoke bar zijn.
 
Split squats met been op verhoging (bankje) leveren aardige belasting op. Sommigen geven aan dat het daarom niet verstandig om het achterste been meer dan bv 20cm te verhogen dus meer een blok dan een bench
Ik doe daarom ook geen Bulgarian split squats maar reguliere, met de achterste voet gewoon op de grond. Maar ook dat is niet ideaal.
Ik ga ze door step ups vervangen denk ik.
 
De padding bij veel SSB bars is om te huilen of wordt snel soft. Vooral als je er + 140 ~ 150 op legt voelt het niet comfortabel bji die standaard SSB's. Denk dat de beste SSB's qua padding de Watson SSB (deze heeft Gijs bij RPB) en de EliteFTS yoke bar zijn.
Ik heb een cheap ass ding, maar met 80 voor reps goed te doen, even kijken hoe het aanvoelt bij 120+.
 
Ik doe daarom ook geen Bulgarian split squats maar reguliere, met de achterste voet gewoon op de grond. Maar ook dat is niet ideaal.
Ik ga ze door step ups vervangen denk ik.
Heb er laatst nog een fimpje van gezien. Best gewoon je ene voet op een kleine verhogen, een blok ofzo. +-15 of 20cm zoals gijs aan gaf
 
Heb er laatst nog een fimpje van gezien. Best gewoon je ene voet op een kleine verhogen, een blok ofzo. +-15 of 20cm zoals gijs aan gaf
Ze irriteerden mijn heup en ook mijn knieën, dus ik ga toch een vervanger zoeken.
Zolang ik maar een beetje mijn quads aan het werk zet.
 
Waarom is het onverstandig een been te belasten? Daar train je toch voor?

Tik um aan ouwe :o Bij overgang hams-glutes zo'n beetje....

Nice :thumb:

Door de torsie op de heup
 
Door de torsie op de heup
Spieren die dwarskrachten en torsie compenseren kun en moet je ook trainen. Gewoon rustig opbouwen en niet met een veel te zwaar gewicht beginnen. Dat is een recept voor ellende.
 
Training van vanmorgen:

Deadlift
6x130 @6
6x135 @7
6x137,5 @8
6x137,5 @8

Strict Press
8x40 @6
8x42,5 @7
8x45 @8
8x45 @8
8x45 @9

Pendlay Row
15x77,5
12x70
12x70

Strict presses ipv touch & go bench gedaan ivm schoudergezondheid en eigen focus op presses ipv benchen. Zal voor de uitkomst van het schema verder geen verschil maken.
 
Training van vanavond:

Strict Press
5x45 @6
5x47 @7
5x49 @8
5x49 @8
5x49 @8

Romanian Deadlift
8x110 @7
8x115 @8
8x120 @9

Feet Up Bench (MYO reps)
50x16+5+5+5+3

Kettlebell Rows
8x24
8x32
8x32
8x32

Klaar! RDL's gingen weer als vanouds, wel één van mijn sterkere oefeningen. Feet up bench is even zoeken, maar dit ging wel OK, flinke chest pump na afloop.
 
rdl's ga je wel een beetje voelen morgen denk ik
 
Op dit moment red ik het gewoon niet om 4x per week te trainen, teveel shit aan de hand. Dus simpelweg geswitched naar de 3 dagen variant en gewoon verder gaan.

Training van vandaag

Squat
6x115 @6
6x120 @7
6x122,5 @8
6x122,5 @8
6x122,5 @7 ???

Strict Press
6x43 @6
6x45 @7
6x47 @8
6x47 @8
6x47 @8

Romanian Deadlift
10x107,5 @7
10x112,5 @7
10x117,5 @8
10x117,5 @8

Fat Gripz Barbell Curl
8x30
8x30
8x30

Goeie training, overal weer wat reps of gewicht erbij. Presses voelen wel zwaarder, maar dat is vrij normaal in een cut.
 
je squats en rdl's lijden nog niet veel onder je cut idd.
wat weeg je nu ongeveer? maar vooral hoeveel moet er nog af? :D
 
je squats en rdl's lijden nog niet veel onder je cut idd.
wat weeg je nu ongeveer? maar vooral hoeveel moet er nog af? :D
Ik schommel zo rond de 97/96 en nog steeds richting die 90. Ik houd wel veel vocht vast momenteel, maar daar is weinig aan te doen nu.
 
Training van vandaag:

Bench
6x70 @6
6x72,5 @7
6x77,5 @8
6x77,5 @8
6x77,5 @8

SSB Squat
10x77,5 @7
10x80 @7
10x82,5 @8
10x82,5 @8
10x82,5 @8

Pendlay Row (MYO reps)
80x15+5+3

Barbell Row
10x60
10x60

Band Tricep Pushdown
2x10

Neck Curls
5x20x2,5

Neck Extensions
4x25x5

Goeie training weer, SSB gingen weer lekker. Wat extra rows en nektraining erbij voor die yoke.
 
Goeie training weer, SSB gingen weer lekker. Wat extra rows en nektraining erbij voor die yoke.
Goeie aankoop geweest dus, die SSB?
Doe je die nek dingen ook voor een betere lichaamshouding, of heeft dat er niet veel mee t e maken?
 
Back
Naar boven