XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Op naar een nekhernia.
bwooohh...
Ik merk werkelijk geen enkel voordeel bij crunches met gewicht.
ik merk het verschil wel, maar nog zwaarder voor de abs zijn ab wheel rollouts
Dat kun je niet vergelijken. Als je het met iets kunt vergelijken is het met kuiten, die ook het beste reageren op een shitload reps.
ook daar houdt het op bij BW reps, als je 10 km hardloopt zijn dat 5000 reps of zo, daar groeien de kuiten echt niet meer van.
 
Beiden. Crunches met een 10 kg plaat in de nek. Ik doe ook squats met een barbell ipv 150 BW squats :p
Wat best werkt voor jou wat betreft crunches, is niet per definitie het beste voor ieder van ons.
 
Ik heb zelf ook weighted crunches gedaan met een plate achter mijn hoofd en die werken eerlijk gezegd ook prima. Op dit moment vind ik het gewoon leuk om net als Sanca te kijken hoe ver je kunt komen met BW only.
 
Ik heb zelf ook weighted crunches gedaan met een plate achter mijn hoofd en die werken eerlijk gezegd ook prima. Op dit moment vind ik het gewoon leuk om net als Sanca te kijken hoe ver je kunt komen met BW only.
Tuurlijk, een uitdaging is altijd leuk :)
 
Ik heb zelf ook weighted crunches gedaan met een plate achter mijn hoofd en die werken eerlijk gezegd ook prima. Op dit moment vind ik het gewoon leuk om net als Sanca te kijken hoe ver je kunt komen met BW only.
Ga dan ook meteen all the way, inclusief de hele piratenlook: lange baard, borsthaar én altijd met een paar katten in de buurt ;)
 
Ga dan ook meteen all the way, inclusief de hele piratenlook: lange baard, borsthaar én altijd met een paar katten in de buurt ;)
Borsthaar zit er (nog) wel op. De baard gaat er ondanks mijn extreem goede baard genetics helaas niet van komen. En katten hebben we alleen op vakantie als we weer wat lokale zwervers adopteren. :D
 
Upperbody training 2. Hogere repranges dus iets minder gewicht dan 3 dagen terug, nog steeds flink bikkelen natuurlijk.

Bench @ RPE 8
18x60
14x60
12x60

OHP @ RPE 8
17x27
12x27
12x27

BOR @ RPE 8
18x65
16x65
14x65

Dips @ RPE 8
18xBW
12xBW
11xBW

Chinups (supinated grip)
6xBW
6xBW
6xBW

DB Side Lateral Raises
35x2
25x2
20x2
20x2
20x2

Band Facepull (Groen + geel)
33x
25x
20x
20x
20x

Heerlijke trainingen weer, vast een heleboel PR's op deze reps, maar dat is niet zo boeiend.
 
Hehe, lol! :p

Er kan natuurlijk ook maar één piraat zijn op dit forum, right Sanca Saxon ?
Wees een echte piraat en volg Jamie Lewis/Chaos and pain/Plague of strenght.
Wees geen naysayer en durf de platgetreden paden te verlaten.

Speaking of doing it wrong, it seems like lot of us are doing it wrong when it comes to abs. As I mentioned, Zabo never lost a “Best Abs” award. Interestingly, his ab routine was developed out of necessity- when doctors told him only surgery would repair a hernia, he said fuck that and just started training abs like his life depended on it. Perhaps his life didn’t but his guts seemed to depend on it if he didn’t want his insides outside his body.

“I knew that it would be wise for me to “make haste slowly” so my first ab routine consisted of just two exercises: Situps and Leg Raises. Although I could only manage a few reps that first training day, I soon had worked up to the point where 500 Situps and 500 Leg Raises were just warmups for my more advanced training routines every day.”

https://plagueofstrength.com/zabo-koszewski-would-like-to-remind-you/
 
Wees een echte piraat en volg Jamie Lewis/Chaos and pain/Plague of strenght.
Wees geen naysayer en durf de platgetreden paden te verlaten.

Speaking of doing it wrong, it seems like lot of us are doing it wrong when it comes to abs. As I mentioned, Zabo never lost a “Best Abs” award. Interestingly, his ab routine was developed out of necessity- when doctors told him only surgery would repair a hernia, he said fuck that and just started training abs like his life depended on it. Perhaps his life didn’t but his guts seemed to depend on it if he didn’t want his insides outside his body.

“I knew that it would be wise for me to “make haste slowly” so my first ab routine consisted of just two exercises: Situps and Leg Raises. Although I could only manage a few reps that first training day, I soon had worked up to the point where 500 Situps and 500 Leg Raises were just warmups for my more advanced training routines every day.”

https://plagueofstrength.com/zabo-koszewski-would-like-to-remind-you/
Amen to that!
 
Doe je al die sets op RPE 8?
Ik denk het wel, vind het heel moeilijk in te schatten met zulke hoge reps nu. Je spieruithoudingsvermogen speelt een veel grotere rol nu in tegenstelling tot sets van 5 of 8 ofzo. Maar er zullen gerust setjes bij zijn die in werkelijkheid misschien eerder richting de 7 zijn of soms richting de 9. Ik krijg in ieder geval voldoende stimulus voor hypertrofie, daar ben ik wel van overtuigt!
 
Wees een echte piraat en volg Jamie Lewis/Chaos and pain/Plague of strenght.
Wees geen naysayer en durf de platgetreden paden te verlaten.
Zijn powerlifting boek "Destroy the Opposition" is één van de leukste boeken die je over dit onderwerp kunt vinden, het is wel een mooi figuur.
 
Zijn powerlifting boek "Destroy the Opposition" is één van de leukste boeken die je over dit onderwerp kunt vinden, het is wel een mooi figuur.
Ik voelde me best vereerd toen ik vorige week een vriendschapsverzoek van hem kreeg omdat zijn andere account weer gebanned was :D
Hij heeft ook hetzelfde katje als de mijne, mist ook 1 oogje en wandelt aan het riempje :roflol:

Als je zijn blog volgde had je het boek in principe al gelezen :o
 
Gisteren onverwacht werken dus training naar vandaag geschoven. Lowerbody met biceps en traps.

SSB Squat
16x85
12x85
11x85

RDL
17x100
11x100
11x100

Giantset:

1. BB Shrug
32x80
25x80
25x80
25x80
25x80

2. Calve Raises BW met diepe stretch
33xBW
25xBW
25xBW
25xBW
25xBW

3. DB Hammer Curls
32x6
24x6
24x6
22x6
21x6

Einde giantset.

Banded Leg Curl (met gele band)
32x
20x
20x
20x
20x

Sanca Crunches
160xBW

Moeilijke start, maar uiteindelijk weer lekkere training! SSB squats blijven pittig, maar heerlijk om te doen. Wegens tijdnood een giantset gedaan en dat werkt prima. Crunches gaan steeds makkelijker.
 
waarom kreeg ik geen melding meer van jouw log?:mad:

wel lekker hoog in de reps al je oefeningen :zweet:
de crunches heten toch pas sanca crunches als je boven de 1500 komt? :D
 
Bij SSB squats sta je meer rechtop denk ik, dus relatief meer quad activiteit?
 
waarom kreeg ik geen melding meer van jouw log?:mad:

wel lekker hoog in de reps al je oefeningen :zweet:
de crunches heten toch pas sanca crunches als je boven de 1500 komt? :D
Geen melding? Dat is belachelijk!

Het is flink reppen inderdaad, maar voelt prima voor het lichaam. En ook Sanca is ooit begonnen met 50 crunches!

Bij SSB squats sta je meer rechtop denk ik, dus relatief meer quad activiteit?
Ja, je SSB bar duwt je naar voren, waardoor je inderdaad veel rechterop moet staan. Dus naast je quads spreek je heel erg je core aan.
 
Laatst bewerkt:
Week 2 dag 1 powerbuilding! Op de grote lifts een kilootje erbij en op dips 2,5 kg erbij. Chins en schouder isolatie blijft nog even hetzelfde.

Bench @ RPE 8
15x66
11x66
10x66

OHP @ RPE 8
14x36
10x36
10x36

BOR @ RPE 8
16x71
12x71
11x71

Dips @ RPE 8
15xBW+2,5
11xBW+2,5
11xBW+2,5

Chinups (supinated grip)
7xBW
6xBW
6xBW

DB Side Lateral Raises
25x4
18x4
18x4
17x4
16x4

DB Rear Lateral Raises
25x6
16x6
15x6
15x6
15x6

Lekkere training weer. Rows iets meer richting de heupen getrokken voor betere lat activatie en het voelde in ieder geval of het werkte. Langzaam progressie maken de komende weken tot aan de vakantie!
 
Toch wel een leuke training al die high rep sets!
 
Back
Naar boven