MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het krachtverlies valt toch mee niet? Hoe diep zit je onder onderhoud?

Aan de gewichten te zien valt het idd wel mee. Ik ben er denk ik aan gewend geraakt om gemakkelijk meer te kunnen iedere keer en nu gaat het allemaal wat moeizamer. :)

Zit nu zo'n 800 a 900 kcal onder onderhoud en op trainingsdagen tussen de 500 en 600. Gaat wel lekker met afvallen nu, dus wil het in ieder geval nog een aantal weken zo houden.
 
Laatst bewerkt:
Ja dan is het niet gek dat je je wat zwakker voelt :p
Toch wel stevig in de min.
 
Ja dan is het niet gek dat je je wat zwakker voelt :p
Toch wel stevig in de min.
Yup, maar de buik wordt al platter, dus dat voelt wel goed.:cool:

Vandaag even gesnuffeld en dan vooral naar de programma's van Chad Waterburry (waar ik ook de 10x3 bench van had). Voor de duur van mijn cut ga ik 10x3 voor fat loss volgen. http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/10_x_3_for_fat_loss&cr=

Dat is inclusief de 10 minuten touwtje springen :D en op donderdag als ik met mijn maat train toch wat zwaarder benchen erbij, wat ab werk en The Coyote. Tis effe wat anders, maar lijkt me wel leuk om dit even te doen. Kan ik ook weer eens een keer ring dips doen en front squats! Daarna zie ik het wel weer. :)
 
900 is vrij veel dus vind het erg netjes wat je presteert op je trainingen!

bovendien ga je natuurlijk relatief gezien nog steeds vooruit (verhouding bw/getild gewicht)

denk dat je met dat t nation schema mooie progressie kan boeken
 
900 is vrij veel dus vind het erg netjes wat je presteert op je trainingen!

bovendien ga je natuurlijk relatief gezien nog steeds vooruit (verhouding bw/getild gewicht)

denk dat je met dat t nation schema mooie progressie kan boeken

Thanks! Ik doe nu eigenlijk ook alles zonder riem, dus ook dat is progressie! :D

Chad Waterbury heeft een paar andere schema's die ik misschien wel wil gaan doen na 10x3 For Fat Loss (oftewel na de cut). Lijkt me leuk om eens in verschillende rep ranges te trainen.

Vandaag nog even een soort freestyle training met een maatje en dan zondag aan de bak met 10x3!

Bench
5x30
5x50
5x60
5x72,5
5x72,5
5x72,5

Incline Bench
10x20
5x30
5x40
5x50

Chins
1x8xBW
3x4xBW

Deadlift
5x60
5x80
5x100
5x110
5x120 Geen belt meer :)

Ab Wheel
2x10xBW
 
mooie training zit dicht bij je (V)pr's toch?

waarom ga je trainen zonder belt?
 
mooie training zit dicht bij je (V)pr's toch?

waarom ga je trainen zonder belt?

Jazeker, zit er allemaal nog best dicht bij. Denk dat ik zonder cut inmiddels wel de 80 KG bench had gerept, maar het zij zo. :)

Ik wil weten of ik de gewichten die ik nu haal ook zonder belt kan doen. Bij squats merk ik heel duidelijk een verschil (die zijn zwaarder), maar bij deadlifts eigenlijk helemaal niet. Denk dat mijn squats wel weer wat sterker kunnen worden zo. Al zal dat de komende weken niet zoveel uitmaken, want dan zit ik op 75 - 80% van mijn 1RM en heb ik sowieso geen belt nodig.
 
was ook meteen een tweede vraag: merk je veel verschil dan tijdens het deadliften?
merk zelf lichtjes als ik echt zwaar ga een voordeel

squaten met of zonder riem scheelt echt flink inderdaad.

geloof dat je qua ontwikkeling van je squat coördinatie beter zonder riem kon squaten
 
Mijn riem lijkt ook altijd omhoog te kruipen bij het deadliften, waardoor ik eigenlijk een beetje het gevoel heb dat het geen hol uitmaakt (al zal dat niet helemaal waar zijn). Voor squaten is dat ding echt perfect, vandaar dat ik er ook niet te afhankelijk van wil worden. En ja, zeker voor mijn techniek is het zonder riem beter. :)
 
Mijn riem lijkt ook altijd omhoog te kruipen bij het deadliften, waardoor ik eigenlijk een beetje het gevoel heb dat het geen hol uitmaakt (al zal dat niet helemaal waar zijn). Voor squaten is dat ding echt perfect, vandaar dat ik er ook niet te afhankelijk van wil worden. En ja, zeker voor mijn techniek is het zonder riem beter. :)

Je riem wat hoger dragen? Beste is eigenlijk een smallere riem te gebruiken tijdens het deadliften heb ik me laten vertellen.
 
Je riem wat hoger dragen? Beste is eigenlijk een smallere riem te gebruiken tijdens het deadliften heb ik me laten vertellen.
Ja, hoger dragen zal ik eens proberen. Anders in de toekomst nog maar een smallere erbij kopen, want ik heb nu zo'n big-ass leren riem. ---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Misschien vast even uit de doeken doen wat mijn plan voor de komende tijd is: Voorlopig blijf ik nog even op calorie tekort om het VP flink omlaag te brengen. Twee dagen per week (Zondag en dinsdag) Chad Waterbury's 10x3 For Fat Loss en donderdag mijn bench een beetje bijhouden en conditie:

Zondag:
  • Deadlifts 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Chin Ups 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Front Squats 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Ring Dips 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • 10 minuten Jump Rope
Dinsdag:
  • Back Squats 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Bent-over-Rows 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Romanian Deadlifts 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • Overhead Press 10 x 3 @75% 45 sec rust tussen sets
  • 10 minuten Jump Rope
Donderdag:
  • Bench Press 3 x 5
  • The Coyote (15 KB Swings, 5 Goblet Squats en 3 Push-ups)
 
Laatst bewerkt:
Je riem wat hoger dragen? Beste is eigenlijk een smallere riem te gebruiken tijdens het deadliften heb ik me laten vertellen.

ja ik geloof dat je eigenlijk voor elke lift een andere riem zou moeten hebben heb ik ook verschillende malen gehoord
 
ja ik geloof dat je eigenlijk voor elke lift een andere riem zou moeten hebben heb ik ook verschillende malen gehoord

Ik heb zo'n goedkoop riempie van de Decathlon meegenomen, blijft goed zitten bij deadlifts. Geeft wel veel minder support.

Anyway, vandaag eerste sessie van Waterbury's 10x3 For Fat Loss. Tussen iedere set 45 seconden rust volgens schema.

Deadlift
5x65
5x80
10x3x105

Chin Ups
10x3xBW

Front Squat Vooral de techniek doorkrijgen.
5x20
5x40
3x60
3x50
7x3x40

Ring Dips
10x3xBW

5 minuten touwtje springen!

Klaar en best moe!
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je een clean grip op je frontsquat?
 
Gebruik je een clean grip op je frontsquat?

Yup, polsen zijn redelijk flexibel, maar voel het wel. Heb het ook even met straps geprobeerd en dat ging ook wel OK. Denk dat het vooral een kwestie is van vaker doen en niet meteen teveel gewicht erop te smijten.
 
lekkere training! lijkt me een mooie manier om lekker met een redelijk gewicht bezig te blijven en toch die hartslag aan het einde van je sets hoog te hebben
 
lekkere training! lijkt me een mooie manier om lekker met een redelijk gewicht bezig te blijven en toch die hartslag aan het einde van je sets hoog te hebben

Yup, lekker veel volume in de 70-80% range. Behoorlijk tempo zo en volgende week uit mijn hoofd 40 seconden rust! Vanavond de tweede sessie. Ik ben flink verkouden nu, dus hoop dat het een beetje gaat allemaal.
 
Vandaag te verrot om te trainen, maar verkoudheid lijkt (fingers crossed!) niet door te zetten. Wel even wat mobiliteitwerk en stretches gedaan tegen pijntjes. Dus toch een soort train...:o

Morgen hopelijk beter!
 
Verkoudheid lijkt over te gaan, dus toch maar getraind vanavond.

1.2 van 10x3 For Fat Loss:

Back Squat
5x20
5x50
3x70
10x3x90

Barbell Bent-over-Row
5x20
5x40
10x3x65

Romanian DL
10x3x75

Strict Press
5x20
5x30
10x3x42,5

Klaar!
 
mooie training!
 
Back
Naar boven