AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Het is zeker een strijd!! je mist je sangria hé? :p
 
En dan 5 setjes! :cool:

Gisteren niet getraind, ik moest helaas ijskoud bier op een terras gaan drinken...
Sommige mensen hebben het maar heeeel heeeel zwaar.

Ik denk trouwens dat ik vanavond je slechte voorbeeld maar volg, mogelijk met een glaasje rose, want van bier wordt je dik :D
 
Heel knap die 20-repper maar *surprise-surprise* ik zie er echt de lol niet van in :D
 
Ik zou er ook waanzinnig veel schik van hebben als ik met zo'n gewicht zo veel reps zou kunnen halen. Zou namelijk betekenen dat ik heeeeel veel gains heb gemaakt, maar ik zal nog ff geduld moeten hebben :wl:
 
Vreemd, ik heb er heel veel lol in dat ik het niet heb gehaald... of zelfs maar heb geprobeerd ;)
Doe het eens voor mij dan! Ik zou er wel lol in hebben als je het deed! :cool:

Ik zou er ook waanzinnig veel schik van hebben als ik met zo'n gewicht zo veel reps zou kunnen halen. Zou namelijk betekenen dat ik heeeeel veel gains heb gemaakt, maar ik zal nog ff geduld moeten hebben :wl:
Geduld is een schone zaak, flink trainen en eten en het komt goed!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag begonnen met een 7 weeks hypertrofieblok van Barbell Medicine. Het is RPE based met gelukkig wat goede richtlijnen rond welk % je ongeveer zou moeten zitten. Ideaal om RPE aan te leren. Ik zal er regelmatig naast zitten en te hoog of te laag inschatten, maar al doende leert men.

Squat
10x20
5x60
3x80
6x100 @6
6x110 @7
6x120 @8
6x120 @8

Bench
10x20
5x40
3x60
6x65 @6
6x70 @7
6x75 @8
6x75 @8

Pendlay Row (MYO reps)
5x40
16+4+4+4+4+3x60

Band Tricep Pushdown
3x12

EZ Bar Curls
3x12x28

Mooi! Wel een lekkere training zo!
 
Cool. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik heb een korte tijd the bridge gedaan en qua training vond ik dat erg leuk. Tegenwoordig bevat mijn training nog steeds erg veel van de onderdelen uit dat schema.
 
Cool. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik heb een korte tijd the bridge gedaan en qua training vond ik dat erg leuk. Tegenwoordig bevat mijn training nog steeds erg veel van de onderdelen uit dat schema.
Thanks, eerste training was al erg leuk. Er staan trouwens nog genoeg leuke templates om uit te proberen op de website, na dit blok ga ik de Press template volgen.
 
Ben er nog niet uit wat ik nou vind van RPE. Enerzijds doe je dat inschatten onbewust altijd wel. RPE 9 iig. RPE 8 of lager is wel echt lastig in te schatten.

Hoe is die garage gym warrior eigenlijk bevallen? Uitgebreide uitleg en beschrijving? Ik vind het wel aantrekkelijk dat andy het giswerk eruit heeft gehaald.
 
Thanks, eerste training was al erg leuk. Er staan trouwens nog genoeg leuke templates om uit te proberen op de website, na dit blok ga ik de Press template volgen.
Ja, er staat heel wat interessants op de website.
Veel templates en een forum waar je de coaches vragen kan stellen.
Ze hebben ook een heel informatieve podcast en een goed YT kanaal.
 
Ben er nog niet uit wat ik nou vind van RPE. Enerzijds doe je dat inschatten onbewust altijd wel. RPE 9 iig. RPE 8 of lager is wel echt lastig in te schatten.

Hoe is die garage gym warrior eigenlijk bevallen? Uitgebreide uitleg en beschrijving? Ik vind het wel aantrekkelijk dat andy het giswerk eruit heeft gehaald.
Garage Gym is echt heel goed. Je krijgt een simpel PDF document waarin alles wordt uitgelegd, daarna kon ik simpel zelf een excelbestandje maken en alles inpluggen. Het werkt prima.

De BB Medicine templates hebben ook een corresponderend %, dus dat helpt enorm als je (zoals ik) nog niet heel bekend bent met RPE. Wat betreft RPE heeft Alan Thrall wel 2 hele goede videos met uitleg:


 
Die Press template klinkt trouwens ook erg aantrekkelijk. Wellicht iets voor in mijn vakantie :p
 
dat heb ik nou altijd moeilijk gevonden trainen op rpe, succes ermee,
het is wel jammer dat je voordat je met je nieuwe schema begon niet even een max weekje hebt gedaan voor je main lifts.
 
Oké, oké, je hebt gelijk, ik ben een eenkennige ouwe zeiksnor. Mooie reeks, op naar 20x200 :D (dan kun je niet meer van crossfitten worden beschuldigd)
Zo oud ben je niet, je bent jonger dan ik. En je hebt ook al geen snor volgens mij! Maareh 20x200 :gek:

dat heb ik nou altijd moeilijk gevonden trainen op rpe, succes ermee,
het is wel jammer dat je voordat je met je nieuwe schema begon niet even een max weekje hebt gedaan voor je main lifts.
Het schijnt toch niet zo heel moeilijk te zijn, het duurt alleen even voordat je het juiste gevoel hebt. Het geeft wel meer ruimte voor auto regulatie. Voorlopig wil ik even niet maxen, gewoon hard doorgrinden en bouwen aan de main lifts. Er zitten wel zware singles op RPE 8 in dit programma, dus dat zal een goeie indicatie geven.
 
The schema hoppert strikes again :p
 
The schema hoppert strikes again :p
Mwah, ik heb dit ruim 2 maanden gedaan. Ik ga nu voortdurend van template wisselen, daar is in dit geval niets geks aan. HLM was vooral op kracht, dit schema is voor hypertrofie. Na 7 weken stap ik weer over naar een krachtschema.
 
Er zitten wel zware singles op RPE 8 in dit programma, dus dat zal een goeie indicatie geven.
Mijn ervaring daarmee is dat je vooral leert dat een zware lift niet altijd een max lift hoeft te zijn. Ik heb geleerd dat ik zware reps best langer kan volhouden dan 1 rep. Mentaal gezien dan.
Vroeger zou ik eerder gezegd hebben dat ik geen extra rep meer zou kunnen. Nu besef ik beter dat het wel zou lukken.
Je leert ook dat een RPE 8 een range is en niet 1 bepaald gewicht. Je kan b.v. een 150kg squat als een 8 scoren omdat je weet dat 2 reps er nog wel in zouden zitten, maar zeker geen 3. Maar op hetzelfde moment kan je goed beseffen dat dit bij 155kg ook het geval zou zijn.
 
Back
Naar boven