MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Mwah, ik heb dit ruim 2 maanden gedaan. Ik ga nu voortdurend van template wisselen, daar is in dit geval niets geks aan. HLM was vooral op kracht, dit schema is voor hypertrofie. Na 7 weken stap ik weer over naar een krachtschema.
O sorry, ik had me niet gerealiseerd dat dit in een groter BB Medicine schema zat :o
 
Mijn ervaring daarmee is dat je vooral leert dat een zware lift niet altijd een max lift hoeft te zijn. Ik heb geleerd dat ik zware reps best langer kan volhouden dan 1 rep. Mentaal gezien dan.
Vroeger zou ik eerder gezegd hebben dat ik geen extra rep meer zou kunnen. Nu besef ik beter dat het wel zou lukken.
Je leert ook dat een RPE 8 een range is en niet 1 bepaald gewicht. Je kan b.v. een 150kg squat als een 8 scoren omdat je weet dat 2 reps er nog wel in zouden zitten, maar zeker geen 3. Maar op hetzelfde moment kan je goed beseffen dat dit bij 155kg ook het geval zou zijn.
Ja, dat klopt inderdaad, ik dacht achteraf dat 125 ook best mogelijk was met RPE 8. Toch maar liever wat conservatief beginnen en geen gekke sprongen maken.

O sorry, ik had me niet gerealiseerd dat dit in een groter BB Medicine schema zat :o
Nou vooruit, je bent vergeven!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GPP training van vandaag:

7 minuten upper back work:

Hammer Grip Chinups (5 min)
30xBW

Kettlebell Row (2 min)
15x24
10x24

Band Pull Apart (Extra rear delt werk)
5x20

7 minuten ab work:

Side Planks
4x30 sec

Ab Wheel (5 min)
5x12xBW

Poeh, toch best pittig. Chinups voelden abnormaal zwaar, waarschijnlijk ook door de Pendlay rows van gisteren.
 
Poeh, toch best pittig. Chinups voelden abnormaal zwaar, waarschijnlijk ook door de Pendlay rows van gisteren

Wellicht heeft je bicaps je ook in de steek gelaten....;)
 
Thanks, ik wil snel eens naar RPB voor wat ekte farmerwalks!

Dan moet je nou ook snel eens komen Star want ik hoor het al een tijdje dat je het van plan bent ;). Enne als je bij RPB die repout doet dan doe je 20 x 110 als we er allemaal omheen staan te schreeuwen.

Maareh 20x200 :gek:

20 x 200, dat was/is volgens mij Gijs ' z'n goal, geloof dat ie op 14x zat de laatste keer dat ie een attempt deed..belachelijk sterk :D
 
Dan moet je nou ook snel eens komen Star want ik hoor het al een tijdje dat je het van plan bent ;). Enne als je bij RPB die repout doet dan doe je 20 x 110 als we er allemaal omheen staan te schreeuwen.
Zal gauw een datum prikken. Afgelopen weken was wat druk met vakantie en andere trips (oa een parachutesprong die vanwege het weer niet doorging). Als ik voor het eerst bij RPB ben is squaten wel het laatste wat ik wil doen! :D Dan wil ik farmer walks, yoke walks, tire flips en log presses etc. doen! Alles wat niet in mijn homegym kan! Maar voor een eventuele tweede sessie is het het overwegen waard, aanmoedigingen helpen echt retegoed bij dit soort mentale challenges.

20 x 200, dat was/is volgens mij Gijs ' z'n goal, geloof dat ie op 14x zat de laatste keer dat ie een attempt deed..belachelijk sterk :D
Pff, 14x200 is al waanzinnig, laat staan 20x200. Ik was al erg trots op mijn 20x100!
 
Zal gauw een datum prikken. Afgelopen weken was wat druk met vakantie en andere trips (oa een parachutesprong die vanwege het weer niet doorging). Als ik voor het eerst bij RPB ben is squaten wel het laatste wat ik wil doen! :D Dan wil ik farmer walks, yoke walks, tire flips en log presses etc. doen! Alles wat niet in mijn homegym kan! Maar voor een eventuele tweede sessie is het het overwegen waard, aanmoedigingen helpen echt retegoed bij dit soort mentale challenges.

Als vooral events wil doen kun je het best op een zaterdag komen want dan traint de rest dit ook en krijg je meer tips/aanwijzingen van iedereen. Op woensdag wordt er door de meeste gasten LB getraind. Je zou dan ook wel wat events doen natuurlijk maar is minder ideaal binnen.
 
Als vooral events wil doen kun je het best op een zaterdag komen want dan traint de rest dit ook en krijg je meer tips/aanwijzingen van iedereen. Op woensdag wordt er door de meeste gasten LB getraind. Je zou dan ook wel wat events doen natuurlijk maar is minder ideaal binnen.
Ah, sommige dingen zullen inderdaad alleen buiten kunnen inderdaad! Ga snel even de agenda's afstemmen thuis.
 
Training van vandaag:

OH Press
6x20
6x30
6x42,5 @6
6x45 @7
6x50 @8,5
6x47,5 @8

Romanian Deadlift (no belt)
5x40
8x80
8x100 @6
8x105 @7
8x110 @8
8x110 @8
8x110 @8

Bench (MYO reps)
10x20
5x40
16+4+4+4+3x60

DB Hammer Curls
8x8
12x16,5
6x16,5

Kettlebell Towel Curls
2x12x20

Presses waren zwaar vandaag in mijn hete kamertje. RDL's had ik lang niet gedaan, maar gingen vrij gemakkelijk. Denk eerlijk gezegd dat ze nog wel iets zwaarder hadden gekund, maar eerst maar even de vorm terugkrijgen. Spierballen stonden lekker in de fik na alle curls!
 
Presses waren zwaar vandaag in mijn hete kamertje. RDL's had ik lang niet gedaan, maar gingen vrij gemakkelijk

Dan is het altijd weer ff zoeken hé.....ook naar je RPE was ff zoeken ....nice treen!!
Ik ga ze binnenkort ook weer doen...afwisselen met incline denk ik....dat wordt me nog wat haha
 
Hoe gaat het hier nu met jou blessures en pijntjes?
 
Dan is het altijd weer ff zoeken hé.....ook naar je RPE was ff zoeken ....nice treen!!
Ik ga ze binnenkort ook weer doen...afwisselen met incline denk ik....dat wordt me nog wat haha
RPE ben ik denk ik nog wel een paar maanden zoet mee voordat ik dat echt doorheb, maar gewoon uittesten. Trainingen gaan gewoon lekker door.

Hoe gaat het hier nu met jou blessures en pijntjes?
Nergens last van momenteel. Kan het niet echt verklaren, maar denk dat de manier van trainen van nu gewoon goed voor me is.
 
Nergens last van momenteel. Kan het niet echt verklaren, maar denk dat de manier van trainen van nu gewoon goed voor me is.

Push je jezelf minder? En zo ja, stel je zelf de grenzen of doet je schema dat voor je?
 
Push je jezelf minder? En zo ja, stel je zelf de grenzen of doet je schema dat voor je?
Interessante vraag. Ik volg vrij letterlijk mijn schema's, waarbij volume en intensiteit allemaal goed op elkaar is afgestemd. Dus ja, het schema geeft wel aan wat de grenzen zijn. Ik wil binnenkort eens voor mezelf een stukje schrijven over de verschillende dingen die ik heb geprobeerd in de afgelopen paar jaar en wat er voor mij werkt en wat niet.
 
Interessante vraag. Ik volg vrij letterlijk mijn schema's, waarbij volume en intensiteit allemaal goed op elkaar is afgestemd. Dus ja, het schema geeft wel aan wat de grenzen zijn. Ik wil binnenkort eens voor mezelf een stukje schrijven over de verschillende dingen die ik heb geprobeerd in de afgelopen paar jaar en wat er voor mij werkt en wat niet.

En laat het schema je minder doen dan eerdere schema's die niet zo succesvol waren?
 
En laat het schema je minder doen dan eerdere schema's die niet zo succesvol waren?
Puur naar mijn huidige trainingen kijkend doe ik juist een stuk meer op relevant volume. Ook hou ik me veel beter aan de rusttijden en dat is wat echt helpt. Verder probeer ik veel beter te letten op slaap en eten, wat voorheen een stuk minder was.

Kun je 149 pagina's aan log bestuderen :p
Jij krijgt een topic ban! :mad:

Nee, er zijn goede programma's geweest (als Greyskull, Tactical Barbell en GZCL) en minder geschikte programma's. De laatsten waren vaak de hybride schema's die voortkwamen uit bestaande schema's en mijn eigen shizzle. Ik heb ook gewoon een heleboel shit gedaan die ik gewoon leuk vond en me vaak veel atletischer hebben gemaakt, maar waar ik niet veel sterker van werd op de grote lifts.
_____________________________________________________________________

Training van vandaag. Na een paar lange werkdagen en een paar korte nachtjes slaap welliswaar, maar toch lekker getraind.

Deadlift
5x60
5x80
3x100
6x120 @6
6x130 @7
Belt om
6x137,5 @7,5
6x137,5 @7,5

Close Grip Incline Benchpress
5x20
5x20
5x30
5x40
8x60 @6
8x55 @7
8x57,5 @7,5
8x57,5 @7,5
8x57,5 @7,5

Paused Frontsquat (MYO reps)
5x20
5x40
14+4+4+3x50

Frontsquats lang niet gedaan en mijn polsen moeten er weer even aan wennen.
 
Ik zie dat je myo reps doet bij compound oefeningen, vanwaar die keuze?
 
Ik zie dat je myo reps doet bij compound oefeningen, vanwaar die keuze?
Omdat de slimme jongens van Barbell Medicine dit in het schema hebben staan. Gaat trouwens prima, hoor. :)
 
Back
Naar boven