MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Jij bent de eerste die ik ez-bar ohp's zie doen :) Deed zelf altijd m'n opwarm setjes met een ez-bar. Daarna werd het gewicht helaad te zwaar om de werkgewichten ermee te draaien; moest dan wel een olympische bar pakken om vanaf een rack te beginnen.

Kortom, vind ze zelf heel fijn. Vooral toen ik het begin aan het kwakkelen was met voorbij m'n neus komen en toch juiste houding blijven houden. Doe jij het ook daarvoor en/of een andere reden?
Oeps, ik had OH press getikt, maar bedoelde OH extensions! My bad!
 
Hier nog eentje die met verbazing kijkt naar de OHP met EZ bar. Lijkt met lastig qua handplaatsing.
EDIT: ik zie je post hierboven nu. Dat verklaart de boel. Ik dacht ook al, hoe doet'ie dat dan toch...
 
Hier nog eentje die met verbazing kijkt naar de OHP met EZ bar. Lijkt met lastig qua handplaatsing.
EDIT: ik zie je post hierboven nu. Dat verklaart de boel. Ik dacht ook al, hoe doet'ie dat dan toch...
Ik geloof trouwens dat neet61 wel af en toe een EZ bar voor presses gebruikt heeft, maar kan ernaast zitten.
 
Ik geloof trouwens dat neet61 wel af en toe een EZ bar voor presses gebruikt heeft, maar kan ernaast zitten.
Misschien had hij ook een posting gelezen waarin een typfout stond. Nu staat hij de OHP te doen met een EZ bar. :D
 
je was wel lekker op weg weer met je squats, wel goed om te stoppen, geen grappen met je rug
had je bij de bor geen last? is op zich wel een goed teken.
 
Mijn post ging inderdaad over OHP :roflol:

In dat geval; negeer mijn post maar. Dan doe je het zoals de meesten; extensions met ez-bae.
 
je was wel lekker op weg weer met je squats, wel goed om te stoppen, geen grappen met je rug
had je bij de bor geen last? is op zich wel een goed teken.
Nee, geen last bij BOR. Ga maar weer eens langs bij de fysio, misschien moet er een werveltje op z'n plek geduwd worden.

Mijn post ging inderdaad over OHP :roflol:

In dat geval; negeer mijn post maar. Dan doe je het zoals de meesten; extensions met ez-bae.
Ach ja, zo kunnen we lekker langs elkaar heen babbelen. Wel gezellig. :p
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof trouwens dat neet61 wel af en toe een EZ bar voor presses gebruikt heeft, maar kan ernaast zitten.
Ik heb te weinig ruimte voor lange bar boven het hoofd hier binnen, zonder al te veel te verslepen iedere keer. EZ bar is korter, maar EZ bar hield niet lekker vast. Dus ik houd het maar bij de DB OHP.
Misschien had hij ook een posting gelezen waarin een typfout stond. Nu staat hij de OHP te doen met een EZ bar. :D
Mooie theorie, maar... nee.
 
Ik heb te weinig ruimte voor lange bar boven het hoofd hier binnen, zonder al te veel te verslepen iedere keer. EZ bar is korter, maar EZ bar hield niet lekker vast. Dus ik houd het maar bij de DB OHP.
Ah, maar had het destijds dus wel goed gezien!
 
Moest even terugbladeren voor rug.... maar het viel mee gelukkig. Je bent preventief gestopt :)
 
Moest even terugbladeren voor rug.... maar het viel mee gelukkig. Je bent preventief gestopt :)
Yes, heb mijn lesje wel geleerd inmiddels. Morgenavond naar de sportfysio en even naar laten kijken.
 
Training van vandaag. Skwaats weer, maar niet helemaal volgens plan. Waarschijnlijk moet ik nog wennen aan het volume en was ik nog aardig gaar van de block pulls en bij de 2e set voelde het niet helemaal OK in mijn onderrug.

Was de rug of gewoon het cutten? Vind het volume sowieso al hoog voor cutten!
 
Nee, was echt nog wel de rug. Ik ga het volume een beetje bijstellen.

Niemand neemt een voorbeeld aan mijn ultralow volume cut, terwijl die toch erg succesvol was :( Is het omdat ik daarna minder, maar nog steeds dik was? ;)
 
Niemand neemt een voorbeeld aan mijn ultralow volume cut, terwijl die toch erg succesvol was :( Is het omdat ik daarna minder, maar nog steeds dik was? ;)
Voorlopig is een ultra low volume niet nodig voor mij. Ik bouw bench, squat en deadlifts opnieuw op, dus er zit veel ruimte in.

Naar de fysio geweest en er was gelukkig weinig aan de hand, het was inderdaad weer een soort "spit" een paar weken terug en dat voel ik nu af en toe nog. Wervelkolom was prima. Doe de komende training wel alleen UB om het wat extra rust te geven. Lekker benchen als een echte bro.

Inmiddels meer dan een kilo lichter en ik voel me goed zonder krachtverlies.
 
Niemand neemt een voorbeeld aan mijn ultralow volume cut, terwijl die toch erg succesvol was :( Is het omdat ik daarna minder, maar nog steeds dik was? ;)
Help me nog eens.... het goede was geloof ik dat je vet verloor maar nauwelijks spierkracht en spiermassa toch? En het vervelende dat het tempo van afvallen hier laag lag denk ik.
Dat is natuurlijk de spagaat, het toevoegen van cadio, of met cardio gelijk te stellen lage intensiteit training zorgen ervoor dat je calorie tekort flink oploopt en het afvallen sneller gaat, maar als je bloedsuiker onder een bepaalde waarde komt schiet je lichaam in een stress situatie en kan eiwitten (spieren) gaan consumeren en zowiezo komt er een geestelijke rem op je prestaties.
Voorlopig is een ultra low volume niet nodig voor mij. Ik bouw bench, squat en deadlifts opnieuw op, dus er zit veel ruimte in.

Naar de fysio geweest en er was gelukkig weinig aan de hand, het was inderdaad weer een soort "spit" een paar weken terug en dat voel ik nu af en toe nog. Wervelkolom was prima. Doe de komende training wel alleen UB om het wat extra rust te geven. Lekker benchen als een echte bro.

Inmiddels meer dan een kilo lichter en ik voel me goed zonder krachtverlies.
Fijn dat je niet aan wervelproblemen hoeft te denken, een spierissue in je rug is beter :)
Gaat nog goed dus met de cut....
 
goeie meevaller dan :thumbup:
chest day every day dan maar even
 
Back
Naar boven