AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Goed nieuws star
Oly lifts is puur techniek en explosieve kracht
Wel Super om te doen...leuk man
Ja, ik kan intussen gewoon lineair blijven bouwen, maar dan met 2 of 3 trainingen, zal dus wat moeten combineren.
 
misschien hogere frequentie?
Nee, De frequentie blijft gelijk voor de main lifts, ik drop dan de 2e giantset en de assistance. Als ik 1 of 2 keer per week ga oly liften kan ik in het geheel minder doen, maar ik kan dus wel braaf elke week mijn 4 main lifts in giantsets pakken en progressie blijven maken. Zo'n schema volgt mijn vrouw nu ook.
 
Klinkt OK die chiropractor, kijken hoe dit doorwerkt in je trainingen. Heb je toevallig een link van hen?
Goeie uitdaging die oly lifts :thumb:
 
Klinkt OK die chiropractor, kijken hoe dit doorwerkt in je trainingen. Heb je toevallig een link van hen?
Goeie uitdaging die oly lifts :thumb:
Voel me lekker gemangeld na de sessie van gisteren! Hier is de link: http://chiropractie-amsterdam.nl/

Ja, wilde dit al een hele tijd, maar vorig jaar kwam er niets van.
 
Klinkt goed die behandeling! Hopelijk is over een tijdje alles lekker los gemaakt! Die oly lift lessen klinken ook erg tof!
 
Op die oly lifts ga je een pak sterker worden op al je main lifts...veel cary over allemaal
Het is wel een flinke tijdsinvestering om de techniek onder controle te krijgen...sws enkele jaren..maar wees geduldig Star.
Kijk maar naar AlexV

Lift je vrouw op competitie of als hobby?
 
Op die oly lifts ga je een pak sterker worden op al je main lifts...veel cary over allemaal
Het is wel een flinke tijdsinvestering om de techniek onder controle te krijgen...sws enkele jaren..maar wees geduldig Star.
Kijk maar naar AlexV

Lift je vrouw op competitie of als hobby?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er daadwerkelijk een cary over is. Misschien naar mijn OH press of mijn squat, maar wie weet. Ga gewoon eens beginnen met een paar lesjes en kijken of ik het echt leuk vind, gelukkig kan ik wel redelijk frontsquaten en cleanen dus dat scheelt weer een beetje. Denk wel dat je toch wel regelmatig de lifts moet blijven doen om je techniek goed te houden. Helaas kan ik thuis de bar niet droppen, dus moet ik het wel buiten de deur doen.

Mijn vrouw lift vooral om haar figuur mooi te houden, dus dat is Starx approved :eyebrow: ! Dat gezegd hebbende had ze wel een squat van 80 voor reps in perfecte vorm.
 
Het zijn gewoon Full Body treen is best pittig
goed dat je een coach in de arm neemt

Knap van je vrouwtje
 
Deload training van vandaag. Squat/OH press combo, gewoon progressief geladen maar zonder giant sets.

Squat
2x5x20
5x60
5x70
5x80
5x90
5x100

OH Press
5x20
5x30
5x35
5x40
5x42,5
5x46

KB Row
5x5x32

Ab Wheel
5x10xBW

Lol, bijna net zo lang bezig als met de giantsets! :p
 
ik vind het altijd wel lekker, op het gemakje de compounds doen
lekker pittig bezig met je ab wheel :thumbup:
 
ik vind het altijd wel lekker, op het gemakje de compounds doen
lekker pittig bezig met je ab wheel :thumbup:
Ja, voelt wel weer lekker, maar heb nu het gevoel dat ik veel te weinig heb gedaan! Normaal zijn het alleen al 10 sets abs! :cool:
 
ik neig zelf toch naar steeds minder oefeningen, niet perse kortere trainingen maar bijna alleen nog de big 4 op de compounds, dan wel de trainingen zo inrichten dat je alles wel voldoende aanspreekt natuurlijk.
had toevallig gisteren alleen deadlift en squat, met een paar sets roll-outs en ook niet te lang bezig geweest, maar had er toch een goede training aan
 
Lol, bijna net zo lang bezig als met de giantsets! :p

Ik heb ook een paar weken met giantsets getraind, maar ik had precies hetzelfde, soms ging het zelfs langzamer dan compound voor compound :rolleyes:
 
ik neig zelf toch naar steeds minder oefeningen, niet perse kortere trainingen maar bijna alleen nog de big 4 op de compounds, dan wel de trainingen zo inrichten dat je alles wel voldoende aanspreekt natuurlijk.
had toevallig gisteren alleen deadlift en squat, met een paar sets roll-outs en ook niet te lang bezig geweest, maar had er toch een goede training aan
Dat werkt gewoon prima inderdaad, al is wat variatie af en toe wel lekker.


Ik heb ook een paar weken met giantsets getraind, maar ik had precies hetzelfde, soms ging het zelfs langzamer dan compound voor compound :rolleyes:
Ik bedoel het eigenlijk andersom. Ik zou nu eigenlijk veel sneller klaar moeten zijn, maar omdat ik tegenwoordig zoveel in de giantsets doe doe ik dan ook bijna 2/3x zoveel wanneer ik giantsets gebruik dan bij compound voor compound. Dit voelde veel te relaxed! :p
 
Is het nu lastig om zo'n coach te vinden?

Leuk trouwens dat ik ergens las dat je betere helft ook serieus traint.
 
Ben je even weg, gebeuren hier de gekste dingen! Oly-lifts! ;)

Vind ze zelf ook cool, maar heb er echt de ruimte niet voor.
 
Is het nu lastig om zo'n coach te vinden?

Leuk trouwens dat ik ergens las dat je betere helft ook serieus traint.
Ik weet niet of het lastig is, in Amsterdam zijn er best wat opties natuurlijk. De meeste crossfitboxen zullen in ieder geval vaak wel iemand hebben die je de lifts kan leren.

Yup, ze is best sterk ook!

Ben je even weg, gebeuren hier de gekste dingen! Oly-lifts! ;)

Vind ze zelf ook cool, maar heb er echt de ruimte niet voor.
Tja, wilde het al zo lang dat het er maar eens van moest komen.

Wat powercleans, high pulls en muscle snatches lukken thuis nog wel, maar laten stuiteren is sowieso not done, dus ga kijken of ik 1x per week buiten de deur kan oly liften.
 
Het Brian Alsruhe lineaire schema traint echt super, ik wil eigenlijk één a twee keer per jaar een cycle van 6-8 weken draaien daarmee. 12 weken vind ik eigenlijk iets te veel van het goede.

In voorbereiding van het oly liften ben ik weer terug gegaan naar een gemodificeerde versie van het Renaissance Periodization PL schema voor kracht. Als compounds heb ik oefeningen gekozen die naar mijn mening een hoge carry over hebben naar oly liften. Qua bench blijft alleen een dagje close grip BP erin voor wat pec werk en omdat het een geweldige tricep bouwer is. Verder oefeningen voor abs, nek en biceps om het af te maken. Ik blijf wel gewoon 2 a 3 keer 10 minuten conditioning doen iedere week.


Train van vandaag:

Deadlift
5x60
5x80
2x100
5x115
5x115

Front Squat
5x20
5x40
2x60
5x72,5
5x72,5

OHP
5x20
5x30
2x40
5x45
5x45

Band Oblique Twist (woodchoppers)
3x10 (L+R)

Ab Wheel
2x10xBW

Neck Curl
3x20x5
2x10x10

Deadlifts waren easy peasy. Bij frontsquats ATG en alle vingers in de rack positie, OHP gaat gelukkig weer beter! Mooi!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven