AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

lekkere training hoor.
nergens ruimte voor een repout/back off set of wat zwaardere singles in dit schema?
 
lekkere training hoor.
nergens ruimte voor een repout/back off set of wat zwaardere singles in dit schema?
Ruimte wel, maar nodig niet. Schema werkt met 3 fasen: een hypertfofie, kracht en een piekfase. Nu is het gewoon weer puur kracht bouwen. Zit bovendien in een cut, dus is veel extra werk ook niet nodig.
 
Wel een mooi allround programma zowel kracht, hypertrofie en conditie..
 
Powerlifters doen toch niet aan konditie? :D
 
Nooit aan gedacht en geen idee wat het is! :D
Mountain Tactical Institute, maken algemene en specifieke programma's voor verschillende sporters en diverse militairen/politie.

Is al snel veel aan de conditie kant, dat dan weer wel.
 
Mountain Tactical Institute, maken algemene en specifieke programma's voor verschillende sporters en diverse militairen/politie.

Is al snel veel aan de conditie kant, dat dan weer wel.
Ah OK, mocht je in iets dergelijks intresse hebben dan is de Tactical Barbell serie erg goed leesvoer.
 
En aangezien ik eigenlijk van alles een beetje doe en nergens in uitblink kan ik lekker conditieshizzle erbij doen! :D

Ik wou dat ik jouw enthousiasme had voor conditieshizzle.
 
Ik wou dat ik jouw enthousiasme had voor conditieshizzle.
Enthousiasme is een groot woord. Het is vaak helemaal niet leuk om te doen, maar geeft en goed gevoel als je klaar bent en ik merk dat ik me er in het algemeen gewoon lekker bij voel.
 
Ah OK, mocht je in iets dergelijks intresse hebben dan is de Tactical Barbell serie erg goed leesvoer.
Bedankt, ik ben niet onbekend met het materiaal.

Voorlopig ligt de focus meer op een goede krachtbasis en het heropbouwen van het hardlopen, en daar passen de conditie ideeën van Brian Alsruhe weer prima bij.
 
Training van vandaag:

Snatch Balance
3x2x20

Squat
5x20
5x60
3x80
5x105
5x105
5x105

Close Grip Bench
10x20
5x40
3x60
5x70
5x70

DB Row
5x20
6x37,5
6x37,5

Band Face Pull
3x15

Ab Mat Situps
3x10xBW

Neck Extensions
10x5
10x10
3x20x15

Mooi allemaal, niks spectaculairs.
 
Nice. Met de squat ben je me weer voorbij (mag ook wel met je 95 kg :) )
 
Nice. Met de squat ben je me weer voorbij (mag ook wel met je 95 kg :) )
Terug naar 140 of hoger zou nice zijn.

Vandaag mij eerste les olympisch liften bij Sportquest Amsterdam gehad en ik dacht dat het het makkie zou zijn. Aan de ene kant klopte dat ook wel, maar omdat mijn training gelijk gescaled werd toch ook weer niet. Man, er zijn zoveel cues waar je constant op moet letten dat alles zwaar lijkt. Een 20 kg deadlift voelde gewoon als 140 kg bij wijze van spreken. En omdat je al die partial lifts constant doet raak je wel behoorlijk vermoeid.

De voornaamste conclusie was dat ik sneller progressie in de oefeningen kon maken dan de meeste beginners (dat was dan wel weer leuk om te horen), dat ik mijn bovenrug beter moet leren activeren en dat ik nog best een stijve hark ben, ondanks dat bijv. overhead squats heel goed gingen. Ook moet ik nog harder mijn knieën naar buiten drukken,

Qua oefeningen heel veel partials: clean deadlifts, behind the neck pushpresses, overhead squats met verschillende handbreedtes, en verschillende high pulls.

Hele leuke gym om te trainen. Er trainen vooral oly lifters en een paar powerlifters (1 wedstrijdbench was wel aanwezig). Allemaal Eleiko materiaal dus dat zat verder helemaal goed. Verder een paar dumbells en kettlebells, een pullup bar en een dipstation. En volgens mij ook een GHR, die wil ik eindelijk eens gaan gebruiken!

Erg leuk, ga volgende week weer! En heb al gemerkt dat ik wat aanpassingen in mijn schema moet gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Soortgelijk doel hebben we nu dus, wil ook graag weer terug naar mijn 140 kg squat. Ik kan er bijna wel over dromen, dat gevoel als je zware squats aan het doen bent :).

Leuk man! Denk dat deze coaching qua olympische lifts ook wel goed zal zijn voor je mobiliteit en overall lifting control.
 
Soortgelijk doel hebben we nu dus, wil ook graag weer terug naar mijn 140 kg squat. Ik kan er bijna wel over dromen, dat gevoel als je zware squats aan het doen bent :).

Leuk man! Denk dat deze coaching qua olympische lifts ook wel goed zal zijn voor je mobiliteit en overall lifting control.
Zeker, maar die squat komt helemaal goed met ons hoor.

Ja, je vorm wordt letterlijk gefileerd en daar leer je zoveel van. En mobiliteit wordt langzaam aan beter, vanmiddag had ik ook nog even alles laten rechttrekken bij de chiropractor.
 
Klinkt goed, en je krijgt ook nuttige terugkoppeling zo te horen.
 
Back
Naar boven