XXL Nutrition

Stash binnen, beginnen?

Bezoekers in dit topic

mrc

Novice
Lid geworden
1 sep 2023
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hoi allen👋 ik wil eerdaags aan mijn eerste kuur beginnen maar voor ik daar over heb zal ik mij even goed voorstellen voor een duidelijk beeld.

- ben 25jaar 179cm ondertussen zal vet percentage rond 13% zijn

- afgelopen paar maanden ben ik van 75-76kg afgevallen tot 68-69kg (ongeveer 250-350g per week) met een kcal inname van ca 2300 per dag waarvan tenminste 140g eiwitten & 300g groentes, koolhydraten en vetten niet zo zeer op gelet verder belangrijkste vond ik dat het uit goede bronnen kwam.

- Fitness nu ongeveer een jaar zo intensief mogelijk thuis (met dumbells, barbell, squat/bench rek legpress/legcurl machine)

- Sinds deze week ook eindelijk maar ingeschreven bij sportschool (12km van huis)

- ik bench tenmiste 70kg zonder spotter en deadlift 140 (vind meer wel eng om zonder spotter te proberen maar nog aan het inburgeren bij de gym dus komt spoedig)

- zie altijd op tegen rustdagen ookal doen mijn spieren en soms gewrichten nog zeer

- hoewel (nog niet) veel uren werk is mijn baan zwaar en intensief als verzorger op een veehouderij ben ik veel met dingen aan het gooien, slepen, duwen, en maak ik erg veel stappen

- wist gelijk al zeker dat ik PEDs zou gaan gebruiken simpelweg vanwege uit interesse in werkingen van substanties op het lichaam (met name op mijn lichaam) kortom ik heb bijna alles wel geproduceerd sommige doe ik nogsteeds af en toe eens

Denk dat dit mij wel duidelijk omschrijft.
Hoewel ik zeker ben wat massa heb ontvangen tijdens mijn cut fase heb afgelopen tijd niet erg veel verbetering meer gemerkt vergeleken mijn bulk voor het cutten (Ben toen in ca 4maand 5kg aangekomen waarvan amper vet) merk ik dat mijn energie erg begint te schommelen en vaker last en langer heb van mijn spierpijn en gewrichten & heb ook carpal tunnel syndroom symptomen nu om deze redenen leek dit mij een goed moment om mijn eerste kuur in te plannen om flink te bulken.

Heb van verschillende bronnen vernomen dat beter een beetje van meerdere kan nemen dan veel van een enkele (zelfde geld voor feestmiddelen😂)(ook heb ik van alles altijd maar weinig nodig voor duidelijk effect) dus hierom heb ik bestelt; test enanthate 10×250mg, tren enanthate 10×200mg, deca 10×250mg en dbol 100×10mg & ook anastrozole 50×1mg en clomid 50×50mg. Het plan (tot nu toe) is om ca 250mg per week totaal te injecteren (½ test, ¼ tren, ¼ deca) dmv onderhuidse injecties om de dag + 10mg dbol per dag.
(Onderhuids? Ja las dat het ook kon lijkt mij wel interessant 2de kuur probeer ik sws IM)

een deel van anastrozole word eerst vermalen en met rijstmeel gemengd om zo in caps verwerken om te gaan micro-doseren na eerst 2 week gekuurd te hebben. Clomid geldt zelfde daarvan wil ik net voor einde van kuur beginnen met opbouwen in mg en kunnen afbouwen

Per week
1-12: 125mg test, 70mg deca, 70mg dbol
3-12: 60mg tren, 1mg anastrozole
10-12: 175mg, 12-14: +-350mg clomid zal verder maar moeten aanvoelen welke dosis nodig zal zijn lijkt mij.

Lijkt dit ergens naar?

Er zijn vast meerdere dingen die ik zou kunnen vermelden maar dit lijkt mij al achterlijk lange topic

Tips? Tricks? Aanmerking/opmerking? Post je commentaar!
IMG_20230901_132232482.jpg
IMG_20230828_164515587.jpg
IMG_20230828_163942276.jpg
IMG_20230828_134457820.jpg

Zou het alleen bij test houden eerste keer. Geen idee hoe je op het idee komt er deca, dianabol en tren bij te doen.

Zou het alleen bij test houden eerste keer. Geen idee hoe je op het idee komt er deca, dianabol en tren bij te doen.
Dank voor je reactie ik heb zelf ook enige twijfels over de logica van het idee maar lees veel op meerdere forums dat meerdere middelen in kleinere hoeveelheden bijwerkingen minimaliseert en effectiviteit optimaliseert vandaar het idee om zuinige hoeveelheden te van al deze middelen. Jij bent het niet eens met deze stelling of mis ik een deel van een groter plaatje?
Tevens hoeveel test zou je me aanraden als ik het daarbij houd?

Netjes na een jaar trainen, zelf zou ik nog even wat langer natuurlijk doorgaan want 68 kilo kan makkelijk 78 natuurlijk behaald worden met die vp.

Verder slaat je kuur helemaal nergens op met die mini dosissen.
Zal wat wovano zegt alleen beginnen met test. (Over 3 jaar ofzo)
Zeker gezien je nu pas in de sportschool gaay trainen. Duurt het wel even voordat je alle oefeningen enzo onder de knie heb.

Als je dit allemaal nog niet heb vind ik het zonde om te gaan pushen ook met als nu al naar middelen gaan grijpen na een jaar trainen

Echt zonde om te gaan kuren, je kunt nog zat naturel gainen !

Kuurvoorstel slaat ook compleet nergens op. Wie dit verzonnen heeft 🙁

Lijkt me een goeie mix om flink wat massa erbij op te knallen, let's go !
Dit is dus ook niet serieus bedoeld.

Meer eten en nog een jaar of 3 doortrainen, nu gaan kuren is veel te vroeg :thumb:

RonnReeves thanks! Fijn dat je iets lijkt

Wengstertje Bullshark dank voor jullie reactie ik ben mij ervan bewust nog redelijk te kunnen gainen o'natural & hoewel ik best nieuwsgierig ben naar hoe ver ik het naturel kan pushen ben ik nog meer nieuwsgierig naar hoeveel wat gear verandering gaat maken zowel in de prestaties maar vooral of het positief gaat werken op mijn energie spiegel want zelfs wanneer ik bulk en dus ruim genoeg carbs nuttig heb ik energie tot begin vd middag en daarna voel ik me langzaam leeglopen als een ballon en moet ik mijn energie/humeur faken vanaf een uur of 14.00 al.

Indien het hierin geen verandering brengt zou ik dan niet weer naturel verder kunnen na een tijdje pct?

Begrijp trouwens niet zo zeer het voordeel van een sportschool hoewel het prettiger is (vooral de omgeving en ruimte) kon ik al mijn spiergroepen bereiken thuis

Hoop dat je stash een lange houdbaarheidsdatum heeft. Er is veel info te lezen in de sticky’s over training en voeding, begin daar eerst eens mee.

Bullshark
Ik eet elke dag tot het avondeten dezelfde gevarieerde ingrediënten. Zal ze zsm op een rijtje zetten want denk dat voeding niet veel beter kan want dat is voor mij ontzettend belangrijk ook sta ik met liefde in de keuken

RonnReeves thanks! Fijn dat je iets lijkt

Wengstertje Bullshark dank voor jullie reactie ik ben mij ervan bewust nog redelijk te kunnen gainen o'natural & hoewel ik best nieuwsgierig ben naar hoe ver ik het naturel kan pushen ben ik nog meer nieuwsgierig naar hoeveel wat gear verandering gaat maken zowel in de prestaties maar vooral of het positief gaat werken op mijn energie spiegel want zelfs wanneer ik bulk en dus ruim genoeg carbs nuttig heb ik energie tot begin vd middag en daarna voel ik me langzaam leeglopen als een ballon en moet ik mijn energie/humeur faken vanaf een uur of 14.00 al.

Indien het hierin geen verandering brengt zou ik dan niet weer naturel verder kunnen na een tijdje pct?

Begrijp trouwens niet zo zeer het voordeel van een sportschool hoewel het prettiger is (vooral de omgeving en ruimte) kon ik al mijn spiergroepen bereiken thuis
Dan moet je als je gaat gebruiken je humeur en energie facken met peds in je lichaam. En waarschijnlijk dan nog meer omdat peds vaak je humeur kan beïnvloeden vooral tren.

Laatst bewerkt:
Doe vooraf sowieso een bloedtest, en als je de gear niet kunt weerstaan, dan 375mg test(3x.5ml). Voor 16 weken. Nakuur is niet nodig. Omdat je 25j bent zou ik ook aan je zaad en je ballen denken, en hcg mee laten lopen gedurende de kuur (500iu om de dag)

Zie je liever 3j goed naturel trainen, want vaak is het zo dat na de kuur de lol er ineens vanaf is, of je motivatie om volle bak door te gaan met juiste voeding en training.

Er zijn dus echt mensen die nog nooit 1 voet in een gym hebben gezet en direct gaan kuren. 😀

Er zijn dus echt mensen die nog nooit 1 voet in een gym hebben gezet en direct gaan kuren. 😀
Dat was 15j geleden al. Ze schamen zich dan voor beesten als jij

• Heart
Waarderingen: ak
Bullshark Sochtends voor werk (05.30) drink ik een shake van maizenawater, rijstmeel, havermeel, bloem, kokosolie, whey-eiwit, cacaopoeder, sucralose. Ca 250kcal 17g eiwit.
Pauze op werk (09.30) 60g Notenmix vooral pinda en amandel, paar paranoten, walnoten, pecannoten, hazelnoten Ca 350kcal 15 g eiwit
thuis middag (12.00) Ik heb op voorraad porties van gekookte groente packs dat is 200g gekookt prei, bloemkool, broccoli, sperziebonen, chilis, wortel, ui, 100g spinazie, ook maak ik daarnaast packs van 100g gekookt kipfilet en packs van 100g gekookt rundergehakt, hiervan maak ik dan elke middag een kom soep. Ca 400kcal 40g eiwit waar ik 2-7 meergranen broodjes dip en eet 2.36kcal per gram brood, 0.15g eiwit per g brood
Hierbij eet ik meestal ah diepvries koolvis 100g gebakken in 5g rijstolie Ca 110kcal 16g eiwit (Soms visticks, zalm, makreel of kabeljauw) en redelijk grote hoeveelheid fruit (laatste tijd vooral galia meloen ong ⅓ per keer is ong ⅓ kilo zonder schil Ca 100kcal)
Zo rond koffie (15.00) bak ik vaak proteine pannecake als koekje deze is 1 heel ei, 1 eiwit, 20g havermeel, 20g rijstmeel 10g bloem, 20g whey naturel, water en bakpoeder. 500kcal 33g eiwit
Avondeten (17.30) is elke keer een verassing meestal carb+groente+vlees maar doseer ik zo dat ik rond (21.00) nog een carbshake kan nemen waarmee ik ook de dag begin + nog de hoeveelheid eiwitten dat ik nodig heb om 140g totaal te bereiken (ik ga naar gym van 18.15 tot 20.30 ong als pre-workout neem ik die van fitwinkel omdat deze achterlijk veel smaak& zoetstof bevat dat ik hieraan zelf nog L-citruline en natriumnitraat heb kunnen toevoegen dus krijg bij elke dosis van 15g wel 10g L-citruline en 2g natriumnitraat binnen & ondertussen elektrolytes en achteraf direct een mix van bcaa en eaa)
Hiernaast supplementeer ik met visolie, zink, magnesium, darm bacteriën, 5htp vit d3 en aantal b vits en b12 los als extra

Deze kcal en eiwitten zijn een schatting maar ik heb ondertussen een heel archief met hoeveel kcal en eiwitten ingrediënten per g bevatten gemaakt sinds ik om mijn eten ben gaan denken en weeg ook echt alles dat ik kan wegen af

Thanks voor deze reply en al
Doe vooraf sowieso een bloedtest, en als je de gear niet kunt weerstaan, dan 375mg test(3x.5ml). Voor 16 weken. Nakuur is niet nodig. Omdat je 25j bent zou ik ook aan je zaad en je ballen denken, en hcg mee laten lopen gedurende de kuur (500iu om de dag)

Zie je liever 3j goed naturel trainen, want vaak is het zo dat na de kuur de lol er ineens vanaf is, of je motivatie om volle bak door te gaan met juiste voeding en training.
Bullshark Wengstertje Thanks al jullie reacties word hevig over nagedacht en overwogen.
Enige tips trouwens hoe ik bij de dok om bloedtest vraag? Gewoon zeggen dat ik overweeg peds te gaan gebruiken?😅

Zou sowieso s avond geen pwo shit nemen, dat breekt je vaak op in je slaap.
heel verhaal beperken tot totaal kcals en grammen vet,carbs,eiwit.

Bloedtest zelf bekostigen en via oa bloedwaardentest of Android Healthkliniek regelen.

Back
Naar boven