Fitness Seller

Steeds blessure als ik start

Bezoekers in dit topic

BartHek

Novice
Lid geworden
20 okt 2020
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
100kg
Hoi,

Ik ben een man met een normaal postuur, misschien iets aan de zware kant, het mag best wat strakker. Maar niet echt overgewicht.

Ik wil graag trainen om fitter te worden, maar het opstarten lukt niet. Elke keer als ik rustig aan begin dan krijg ik een blessure. Ik bedoel geen spierpijn, dat is niet erg. Voornamelijk schiet het in mijn rug. Soms tijdens het trainen, soms een dag later. Het probleem is dat ik dan weer een week of 2 niets kan omdat lopen al moeilijk is. Ik heb blijkbaar een zwakke rug.
Nu denken jullie misschien dat ik direct als een beest tekeer ga tijdens die oefeningen, maar dat is niet het geval :bang:. Een stuk of 10 sit-ups, wat kniebuigingen, gewichten, opdrukken zoiets. De meeste mensen zouden me uitlachen, want het is een workout van niets. Vooraf doe ik netjes opwarmen en rekken en strekken. Ik doe heel rustig aan, maar elke keer moet ik het daarna bezuren. Dit is niet echt motiverend en ik kom niets verder.

Hebben jullie tips hoe ik wel kan opstarten? 1 sit-up per week ofzo is toch ook belachelijk?

Groetjes,
Bart
 
Dit is wel heel naar. Ik zou dan eens een fysio raadplegen als ik jou was. Wellicht is je rug overbelast. Mogelijk zwaar werk?
 
Geen sit up's doen.
Sit ups geven een onnatuurlijke rek op je wervels.
Probeer eens knee up's of train je buik spieren niet. Ze ondersteunen je lichaam bij elke compound oefening en bij cardio.
Dat is een tip, breng je lichaam in conditie met cardio, val een paar kilo af. En richt je dan op in conditie komen om te gaan trainen.
 
Nee niet echt zwaar werk.

Bedankt Ron, dat klinkt wel aannemelijk. Ok dan ga ik op die manier maar eens starten. Kijken wat over een paar maanden mogelijk is.
 
Back
Naar boven